NEAPINED

Τέλος οι επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Σε μια αναπάντεχη απόφαση, μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen, η BMW, η Audi, η Mercedes-Benz, η Stellantis κ.α., καλούνται να επιδοτήσουν οι ίδιες τους αγοραστές BEV στη Γερμανία.

Η αιφνίδια απόφαση έρχεται μετά τον τερματισμό από τη γερμανική κυβέρνηση ενός επταετούς χρηματοδοτούμενου προγράμματος που αποσκοπούσε στην προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επικαλούμενη δημοσιονομικούς περιορισμούς μετά την αναθεώρηση του προϋπολογισμού του 2024.

Το πρόγραμμα που τερματίστηκε προέβλεπε αρχικά επιδοτήσεις ύψους έως 6.750 ευρώ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με συνεισφορές τόσο από την κυβέρνηση όσο και από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, με βάση την αξία του EV, σύμφωνα με γερμανικά μέσα ενημέρωσης.

Η Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα χρηματοδοτήσει πλήρως την επιδότηση των 6.750 ευρώ για τους ιδιώτες πελάτες στη Γερμανία που έκαναν παραγγελίες από την αμιγώς ηλεκτρική γκάμα ID, πριν από τις 15 Δεκεμβρίου. Για όσους ταξινομήθηκαν μεταξύ 1ης Ιανουαρίου και 31ης Μαρτίου, η επιδότηση θα μειωθεί στα 4.500 ευρώ, ευθυγραμμιζόμενη με τη σχεδιαζόμενη μείωση του καθεστώτος επιδότησης.

Η Audi ακολούθησε το ίδιο παράδειγμά, δεσμευόμενη να επιδοτήσει τα αυτοκίνητα που παραγγέλθηκαν πριν από τις 16 Δεκεμβρίου και παραδόθηκαν μέχρι το τέλος του έτους.

Η Mercedes δεσμεύτηκε επίσης να κάνει το ίδιο για τις παραγγελίες που παραδόθηκαν και ταξινομήθηκαν μεταξύ 18-31 Δεκεμβρίου, αναλαμβάνοντας την ευθύνη για το δικό της μέρος της επιδότησης, από τον Ιανουάριο και μετά.

Η Stellantis δήλωσε την πρόθεσή της να καλύψει το σύνολο της επιδότησης μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, με μειωμένη επιδότηση για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου.

Η Kia, επίσης, προσχώρησε στην πρωτοβουλία, συμφωνώντας να χρηματοδοτήσει την επιδότηση μέχρι τις 31 Μαρτίου για τους ιδιώτες πελάτες που αγοράζουν συγκεκριμένα BEV.

Η απροσδόκητη απόσυρση της κυβέρνησης από το πρόγραμμα επιδότησης EV προκλήθηκε από το δημοσιονομικό κενό ύψους 60 δισεκατομμυρίων ευρώ στον προϋπολογισμό του 2024.

Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι η διακοπή των κινήτρων EV θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που ήδη προσπαθούν να ανταγωνιστούν τις τιμές της Tesla και των κινεζικών αντιπάλων.

Ο εμπειρογνώμονας της βιομηχανίας Ferdinand Dudenhöffer εξέφρασε ανησυχίες, προβλέποντας πιθανή μείωση έως και 200.000 πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία το 2024.

Η αυτοκινητική ένωση ADAC τόνισε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Γερμανία παραμένουν πολύ ακριβά χωρίς επιδοτήσεις, αναφέροντας μόνο τρία μοντέλα μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών με τιμές κάτω των 30.000 ευρώ.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!