Το SU7 είναι και επισήμως το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής της Xiaomi που έχει ως στόχο να πρωταγωνιστήσει και στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Στόχος της Xiaomi είναι να μπει μέσα στο top-5 μέχρι το 2040!
Η Xiaomi, ο γνωστός γίγαντας ηλεκτρονικών, παρουσίασε επίσημα το πρώτο της αυτοκίνητο παραγωγής, το SU7, τοποθετώντας την απέναντι σε εταιρίες, όπως είναι οι Porsche και Tesla.
Το SU7, το οποίο πρόκειται να κυκλοφορήσει στις παγκόσμιες αγορές μετά την αρχική του κυκλοφορία στην Κίνα το επόμενο έτος, σηματοδοτεί τη φιλόδοξη είσοδο της Xiaomi στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το κομψό ηλεκτρικό σεντάν, σχεδιασμένο για να ανταγωνιστεί την Porsche Taycan, αποτελεί μέρος της ευρύτερης στρατηγικής της Xiaomi να γίνει μία από τις πέντε κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου μέσα στα επόμενα 15 με 20 χρόνια, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Xiaomi Lei Jun κατά τη διάρκεια των αποκαλυπτηρίων στη Σαγκάη.
Η εταιρεία έχει επενδύσει σημαντικά, με ένα αρχικό κεφάλαιο 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ και σχέδια για επιπλέον επένδυση 10 δισεκατομμύρια κατά την επόμενη δεκαετία.
Χτισμένο πάνω στη νέα πλατφόρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Xiaomi, που αναφέρεται εσωτερικά ως Modena, το SU7 φιλοξενεί πλατφόρμες δικτύου 400V και 800V, διαθέτοντας συστήματα κίνησης με έναν και δύο κινητήρες.
Ο εντυπωσιακός σχεδιασμός του αμαξώματος, που επέβλεψε ο επικεφαλής σχεδιασμού της Xiaomi, Sawyer Li, φτάνει σε μήκος τα 4,997 μέτρα, τα 1,963 σε πλάτος και τα 1,440 σε ύψος, καθιστώντας το ελαφρώς μεγαλύτερο από την Porsche Taycan.
Με έναν απίστευτο συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,195 (ξεπερνά το 0.199 της Geely με το Galaxy E5), το SU7 ξεχωρίζει ως ένα από τα πιο αεροδυναμικά αποδοτικά αυτοκίνητα παραγωγής, τονίζοντας τη δέσμευση της Xiaomi τόσο για τις επιδόσεις όσο και για την αποδοτικότητα.
Η δομική ακεραιότητα είναι επίσης ένα σημείο εστίασης, που αποδεικνύεται από το γρανιτένιο πίσω πλαίσιο που διαμορφώνεται σε μηχανή χύτευσης πίεσης 9.100 τόνων.
Το SU7 εφοδιάζεται με ηλεκτρικούς κινητήρες της Xiaomi: τους V6, V6s και V8s, οι οποίοι έχουν πάρει τα ονόματά τους από τις παραδοσιακές διατάξεις των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
H βασική V6 έκδοση αποδίδει ισχυρούς 295 ίππους και συνδυάζεται αποκλειστικά με την πλατφόρμα 400V. Αυτή θα είναι η πιο εμπορική και η πιο προσιτή οικονομικά.
Η μεσαία έκδοση V6s φτάνει τους 360 ίππους αλλά με εφοδιάζεται με την προηγμένη ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V. Τόσο η V6 όσο και η V6s αποδεικνύουν τις δυνατότητές τους με λειτουργία ηλεκτρομοτέρ έως 21.000 στροφές ανά λεπτό, όπως πιστοποιεί η Xiaomi.
Για όσους αναζητούν το αποκορύφωμα της ισχύος, το SU7 με δύο κινητήρες ενσωματώνει τους V6 και V6s για να αποδώσει 664 ίππους. Τα 0-100 χλμ./ώρα διαρκούν μόλις 2,78 δευτερόλεπτα, ενώ το σύστημα φόρτισης 875 V, εξασφαλίζει φορτίσεις πολύ υψηλής ισχύος.
Αυτή η έκδοση V8s, γνωστή και ως «HyperEngine», θα κυκλοφορήσει το 2025. Λειτουργώντας με έναν απίστευτο βαθμό απόδοσης 98,11% σε μια αρχιτεκτονική 800V, αυτή η δύναμη μπορεί να φτάσει σε ταχύτητες έως και 27.200 στροφές ανά λεπτό, σύμφωνα με τον Lei, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Xiaomi.
Ειδικότερα, οι πρωτότυπες εκδόσεις έχουν ήδη επιδείξει εκπληκτικές 35.000 στροφές ανά λεπτό σε δοκιμές, προμηνύοντας ακόμα πιο ισχυρές εκδόσεις του επερχόμενου σαλούν της Xiaomi.
Τα Xiaomi εφοδιάζονται με μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής χωρητικότητας. Τα αρχικά SU7 διαθέτουν μια μπαταρία 101 kWh με αυτονομία που αγγίζει τα 800 χιλιόμετρα.
Ο Lei υπογραμμίζει τις εντυπωσιακές δυνατότητες φόρτισης του SU7, υποστηρίζοντας ότι η αυτονομία φτάνει τα 220 χλμ. από μια σύντομη φόρτιση 5(!) λεπτών και τα εκπληκτικά 500 χλμ. από μια φόρτιση 15 λεπτών.
Η Xiaomi προχωράει ακόμη περισσότερο αναπτύσσοντας μια μπαταρία 132 kWh, η οποία έχει αυξημένη αυτονομία που φτάνει τα 1.000 χιλιόμετρα στον κινεζικό κύκλο δοκιμών ελαφρών οχημάτων (CLTC).
Επιπλέον, η προσαρμόσιμη πλατφόρμα Modena μπορεί να φιλοξενήσει μια τεράστια μπαταρία 150 kWh, παρέχοντας μια ασύγκριτη αυτονομία 1.200 χλμ.
Με την ισχυρή παρουσία της στην αγορά των smartphones, η Xiaomi στοχεύει να επαναλάβει την επιτυχία της στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, υποστηριζόμενη από τεχνολογία αιχμής και δέσμευση στην καινοτομία. Για να δούμε, θα τα καταφέρεις; Εσείς, τι λέτε;