PINEDΑΓΩΝΕΣ

Ελαφρύτερα μονοθέσια για τη Formula 1 το 2026

Οι άνθρωποι της FIA εργάζονται σκληρά πάνω στις αλλαγές των κανονισμών για τη Formula 1 το 2026 και υπάρχουν συναρπαστικά νέα σχετικά με το βάρος των αυτοκινήτων.

Ο επικεφαλής αθλητισμού Νικόλας Τομπάζης μίλησε στο γερμανικό AMS για τις ελάχιστες απαιτήσεις βάρους για τα μικρότερα μονοθέσια θα μειωθούν σημαντικά. Ενόψει αυτών των αλλαγών, ρίχνουμε μια ματιά στην επόμενη γενιά αγωνιστικών αυτοκινήτων σε άμεση σύγκριση μεγέθους με τα σημερινά μοντέλα.

Αν και η επόμενη υβριδική εποχή δεν θα ξεκινήσει πριν από το 2026, προκαλεί ήδη έντονες συζητήσεις και προβληματισμό. Ορισμένοι φοβούνται ότι η Formula 1 θα μπορούσε να απομακρυνθεί από το βασικό της DNA, καθώς η εξοικονόμηση ενέργειας μπορεί να γίνει πιο σημαντική από τους αγώνες με φουλ γκάζι. Η ανάγκη ανάκτησης 350 kW ενέργειας σε κάθε γύρο βρίσκεται στο επίκεντρο αυτών των ανησυχιών.

Ωστόσο, η FIA και η Formula 1 εργάζονται για να διασφαλίσουν ότι η αποδοτικότητα βρίσκεται στο επίκεντρο των αλλαγών. Ένα βασικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι η μείωση του βάρους των μονοθεσίων. Αρχικά, φαινόταν αδύνατο να επιτευχθεί αυτό με μονάδες μετάδοσης κίνησης που επρόκειτο να γίνουν ακόμη βαρύτερες.

Μια άμεση σύγκριση μεταξύ του επερχόμενου μονοθεσίου της Audi για το 2026 και του μοντέλου της Red Bull του 2026 μας λέει πως θα υπάρχει ένα κοντύτερο μεταξόνιο και μια συνολικά λεπτότερη σχεδίαση.

Προκειμένου να μειωθεί το βάρος, τα αυτοκίνητα θα γίνουν αρκετά μικρότερα. Η σχεδιαζόμενη μείωση κατά 20 εκατοστά σε μήκος και 10 εκατοστά σε πλάτος είναι αναμενόμενη. Έτσι αντιστρέφεται επιτέλους η μακροχρόνια τάση προς ολοένα και μεγαλύτερα μονοθέσια.

Αρχικά, γινόταν λόγος για εξοικονόμηση 20 κιλών, αργότερα 30 κιλών. Αλλά τώρα ο επικεφαλής της F1 στη FIA, Νικόλας Τομπάζης ενθαρρύνει τις ομάδες με την προοπτική μιας ακόμη μεγαλύτερης μείωσης του βάρους: «Ο στόχος είναι 40 με 50 κιλά λιγότερα». Το ισχύον όριο είναι 798 κιλά.

Παρά τις σκέψεις αυτές, η FIA δεν σκοπεύει να καταργήσει εντελώς το ελάχιστο βάρος. Ο Τομπάζης φοβάται τις επιπτώσεις του ανταγωνισμού και τις απρόβλεπτες συνέπειες.

Παρ’ όλα αυτά, προειδοποιεί τις ομάδες: «Δεν θα υπάρξουν άλλες παραχωρήσεις αν τα ελαστικά ή οποιαδήποτε μονάδα ελέγχου γίνουν βαρύτερα από το αναμενόμενο. Το ελάχιστο βάρος θα παραμείνει στην τιμή που έχουμε ορίσει».

Ο Τομπάζης είναι πεπεισμένος: «Το 2026, κάποια αυτοκίνητα θα εξακολουθούν να είναι υπέρβαρα».

Η μετάβαση στο νέο μονοθέσιο το 2026 θα φέρει μαζί της και μια νέα φιλοσοφία αεροδυναμικής. Τα ακραία στοιχεία των μπροστινών φτερών και τα διαφράγματα στο κάτω μέρος του αμαξώματος θα αναγκάζουν τον αέρα να εισέρχεται προς τα μέσα.

Συνολικά, ο επικεφαλής motorsport της FIA είναι ικανοποιημένος από τη διαδικασία καθορισμού των κανόνων μέχρι στιγμής: «Είμαστε στο σωστό δρόμο με το αυτοκίνητο του 2026. Τα οδηγικά χαρακτηριστικά θα είναι αρκετά παρόμοια με αυτά που έχουμε σήμερα. Τα μονοθέσια θα συμπεριφέρονται γενικά πολύ καλύτερα. Αυτό θα πρέπει να διευκολύνει τις προσπεράσεις. Επίσης, εξακολουθούμε να εργαζόμαστε πάνω στο σύστημα DRS».

Η ενεργή αεροδυναμική θα είναι λιγότερο ένα βοήθημα προσπέρασης και περισσότερο ένα μέσο μείωσης της αντίστασης, ώστε να μπορεί να ανακτηθεί η μέγιστη ενέργεια στις ευθείες.

Δεν έχει ακόμη αποφασιστεί πόσα στοιχεία θα επιτρέπεται να τοποθετηθούν επίπεδα, αλλά η μπροστινή και η πίσω πτέρυγα θεωρούνται ασφαλείς, ενώ μπορεί επίσης να επιτραπεί η κίνηση της πτέρυγας και της άκρης του διαχύτη.

Αυτό το έχετε διαβάσει;

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!