Η θρυλική Ferrari F40 επιστρέφει, καθώς η εταιρεία Angelelli Automobiles επιχειρεί μια εντυπωσιακή αναβίωση αυτού του θρύλου.
Η Angelelli Automobiles, παρότι ίσως να μην είναι ευρέως γνωστή στο κοινό, ετοιμάζεται να ταράξει τα νερά της αυτοκινητιστικής βιομηχανίας με τη δημιουργία ενός σύγχρονου αποκλειστικού μοντέλου, εμπνευσμένου από το θρυλικό hypercar, τη Ferrari F40.
Το νέο μοντέλο, με την ονομασία Angelelli Effequaranta, θα αντλήσει έμπνευση από την F40, έχοντας ως βάση την εξαιρετική SF90 Stradale. Το πλαίσιο του οχήματος θα αποτελείται από μονοκόκ από ανθρακονήματα, τιτάνιο και αλουμίνιο, κατασκευασμένο με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας 3D εκτύπωσης.
Το αμάξωμα του σύγχρονου “F40” θα φτάνει σε μήκος τα 4,720 μέτρα, ενώ το εντυπωσιακά ελαφρύ βάρος των 1.350 κιλών θα προσδίδει στο όχημα εκπληκτική απόδοση και ευελιξία στον δρόμο.
Το σύστημα πρόωσης του Angelelli Effequaranta θα βασίζεται στο plug-in υβριδικό σύστημα της SF90, εφοδιασμένο με έναν bi-turbo V8 κινητήρα χωρητικότητας 4.000 κυβικών και συνολική απόδοση 1.000 ίππων.
Οι εντυπωσιακές επιδόσεις περιλαμβάνουν ένα εντυπωσιακό επίτευγμα, με το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε μόλις 2,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα υπερβαίνει τα 360 χλμ./ώρα, σύμφωνα με την Angelelli Automobiles.
Με αυτήν την αναβίωση, η Angelelli Automobiles φέρνει στο προσκήνιο ένα αριστούργημα που τιμά την παράδοση της Ferrari F40, συνδυάζοντας την κληρονομιά του παρελθόντος με την καινοτομία του σήμερα.
Ποια ήταν η Ferrari F40
Ήταν 21 Ιουλίου 1987 όταν λανσαρίστηκε επίσημα η F40, της οποίας η ονομασία προέκυψε από την θέληση των Ιταλών να γιορτάσουν τα 40 χρόνια της Ferrari (εξού και F40).
Την δεκαετία εκείνη ήταν η χρυσή εποχή για τα supercar στην Ευρώπη και η δημιουργικότητα των κατασκευαστών έφτανε στο απόγειο της. Μάλιστα η F40 ήταν από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά supercar εκείνης της περιόδου και η τελευταία Ferrari με την υπογραφή του Enzo.
Η Ferrari F40 παράχθηκε από το 1987 έως το 1992 σε 1.311 μονάδες και έμεινε στην ιστορία ως το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ξεπέρασε τα 300 χλμ./ώρα.
Ήταν το αυτοκίνητο που συνέχιζε τον θρύλο της 308 GTB και ο αντικαταστάτης της 288 GTO Evoluzione και το πρώτο για την Ferrari με αμάξωμα κατασκευασμένο σχεδόν ολικά από κάρμπον και κέβλαρ.
Ο πρώην σχεδιαστής του οίκου Pininfarina, ο Leonardo Fiovaranti είχε πει πως η σχεδίαση της F40 εξέφραζε όλη την τεχνολογία μέσα από την ταχύτητα, την ελαφρότητα και την απόδοση του σασί, ενώ ο πολλά χρόνια δοκιμαστής της μάρκας Dario Benuzzi είχε πει πως «το κράτημα του αρχικού πρωτότυπου μοντέλου δεν ήταν καλό.
Η τούρμπο δύναμη του μοτέρ απαιτούσε ένα καλύτερο σασί και μία μελετημένη αεροδυναμική για τις υψηλές ταχύτητες, όπως και έγινε μέσα από συνεχείς βελτιώσεις. Δεν είχε ηλεκτρονικά, ούτε καν υποβοήθηση στο τιμόνι για να προσφέρει απίστευτη γνήσια απόλαυσή».
Κεντρομήχανη, με διπλά ψαλίδια, με πίσω κίνηση, με διπλό turbo, με 5άρι μηχανικό σασμάν, 0-100 περίπου στα 4,0 δευτερόλεπτα και με τελική πάνω από 320 χλμ./ώρα, o V8 των 2,9 λίτρων απέδιδε 478 άλογα. Ζύγιζε μόλις 1.100 κιλά.
«Χάρη στην προηγμένη της τεχνολογία η F40 ήταν η πρώτη Ferrari παραγωγής που μπορούσε να ξεπεράσει τα 320 χλμ./ώρα» είχε δηλώσει ο επικεφαλής ειδικών προγραμμάτων Ermanno Bonfiglioli.