NEA

Η ΕΕ δίνει 902 εκ. ευρώ για τη δημιουργία εργοστασίου μπαταριών στη Γερμανία

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη γερμανική κρατική ενίσχυση 902 εκατομμυρίων ευρώ για την υποστήριξη της κατασκευής στη Γερμανία εργοστασίου μπαταριών για τον σουηδικό όμιλο Northvolt για ηλεκτρικά οχήματα που κινδύνευε να εγκατασταθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Πρόκειται για «την πρώτη βοήθεια» που εγκρίθηκε από τις Βρυξέλλες ως μέρος ενός μηχανισμού της ΕΕ που δημιουργήθηκε τον Μάρτιο του 2023 προκειμένου να αποφευχθεί η «εκτροπή» των ευρωπαϊκών επενδυτικών σχεδίων προς τις Ηνωμένες Πολιτείες, ανακοίνωσε η Επίτροπος Ανταγωνισμού, Margrethe Vestager.

Η ενίσχυση θα λάβει τη μορφή επιχορήγησης 700 εκατ. ευρώ συνοδευόμενη από εγγύηση 202 εκατ. ευρώ, εξήγησε η Επιτροπή.

«Χωρίς αυτή τη βοήθεια, η Northvolt θα εγκαθιστούσε το εργοστάσιο στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου έχει προσφερθεί υποστήριξη, ιδίως βάσει του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA)», επιβεβαίωσε το αμερικανικό σχέδιο για την πράσινη βιομηχανία. 

Η Northvolt ανακοίνωσε τον Μάιο του 2023 την ίδρυση αυτού του γιγαντιαίου εργοστασίου στο Heide (βόρεια), περίπου εκατό χιλιόμετρα από το Αμβούργο, αφού έλαβε την υπόσχεση οικονομικής υποστήριξης από το Βερολίνο.

Ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας, Ρόμπερτ Χάμπεκ, χαιρέτισε το ευρωπαϊκό πράσινο φως τη Δευτέρα στις Βρυξέλλες, θεωρώντας το ως απόδειξη ότι «η δράση για το κλίμα πηγαίνει πολύ καλά με αυτή υπέρ της βιομηχανικής παραγωγής».

Η παραγωγή ξεκινά το 2026

Το εργοστάσιο, το πρώτο του ομίλου εκτός Σουηδίας, θα έχει ετήσια δυναμικότητα 60 GWh, αρκετή για να εξοπλίσει 800.000 έως 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα ετησίως, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας. Η παραγωγή θα ξεκινήσει το 2026 και θα φτάσει σε πλήρη δυναμικότητα το 2029.

Η Northvolt είναι μια από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές ελπίδες όσον αφορά τις μπαταρίες σε μια εποχή που η Γηραιά Ήπειρος επιδιώκει να καλύψει τη διαφορά αυτής της παραγωγής που είναι απαραίτητη για τη μετάβαση της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το εργοστασιακό έργο στο Heide, στην περιοχή Schleswig-Holstein, ανακοινώθηκε για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2022. Ωστόσο, το έργο κατέστη αβέβαιο, με το αφεντικό του σουηδικού ομίλου, Peter Carlsson, να λέει ότι η επένδυση «θα μπορούσε να απωθηθεί» λόγω η αύξηση των τιμών της ενέργειας στην Ευρώπη και ο ανταγωνισμός από τις αμερικανικές επιδοτήσεις.

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!