Συνεχίζοντας την πορεία της με ένα διακριτικό facelift η μικρότερη Mercedes μας υπενθυμίζει μεταξύ άλλων και την ηλεκτροϋβριδική της υπεροχή.
Η Mercedes A250e με την συνδυαστική ισχύ των 218 ίππων δεν είναι ένα ακόμα plug-in υβριδικό που απλά ακολουθεί το ρεύμα της εποχής. Είναι εδώ γιατί θέλει να υπενθυμίζει πως ακόμα και με κάποια χρόνια παραπάνω, το καλό μπορεί να γίνει καλύτερο και φυσικά να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία.
Η τελευταία άλλωστε ανανέωση της αφορούσε μικρό-αλλαγές στην εμφάνιση του καπό, της μάσκας αλλά και στη νέα γρίλια στο εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου.
Μικρές εξάλλου είναι και οι αλλαγές στην εμφάνιση του πίσω μέρος του αυτοκινήτου, καθώς αυτές αφορούν κυρίως τα φώτα και την επανασχεδίαση του προφυλακτήρα με την ενσωμάτωση του αεροδυναμικού διαχύτη.
Σε κάθε περίπτωση μόνο ο «διαβασμένος» με τα τελευταία νέα της αυτοκίνησης θα αντιληφθεί τις αλλαγές στο αμάξωμα της μικρότερης Mercedes.
Γεγονός που θα ικανοποιήσει και τους ιδιοκτήτες των προηγούμενων ετών της A-Class, αφού το χάσμα δεν είναι μεγάλο, πάντα σε ό,τι αφορά την εξωτερική εμφάνιση της και τις τιμές μεταπώλησης των μεταχειρισμένων.
Προχωρώντας στα ενδότερα και συγκεκριμένα στον εσωτερικό της διάκοσμο, η A-Class κάνει χρήση ανακυκλωμένων υλικών και ξεχωρίζει σε σχέση με το παρελθόν, από την τοποθέτηση των δυο οθονών στο ταμπλό αλλά και στο πίνακα οργάνων με τις λειτουργίες του οχήματος.
Η τελευταία μάλιστα οθόνη με τα εξαιρετικά γραφικά είναι 10,25 ίντσες (όπως και ο πίνακας οργάνων) και διακρίνεται για την ευχρηστία της.
Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει για το εξελιγμένο σύστημα πολυμέσων «MBUX», που προσφέρει αναβαθμισμένη εμπειρία στον χρήστη του, αφού πλέον έχει τη δυνατότητα να μαθαίνει τι επιθυμεί ο οδηγός.
Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή αυτών στη φιλοσοφία των σχεδιαστών είναι εξαιρετική, ενώ ο οδηγός θα βολευτεί στην άνετη θέση οδήγησης, που τα πόδια των χρηστών είναι σε οριζόντια θέση και όχι σε κάθετη όπως τα SUV.
Τα πάντα στο εσωτερικό της A 250 e είναι δομημένα έτσι ώστε να σου λύνουν προβλήματα και όχι για να σου δημιουργούν, όπως για παράδειγμα το αυτόματο σύστημα κλιματισμού THERMOTRONIC. Το οποίο ρυθμίζει εξατομικευμένα τη θερμοκρασία σε δύο ζώνες.
Έτσι, εσείς και ο συνοδηγός σας μπορείτε να ρυθμίζετε ξεχωριστά τον κλιματισμό ανάλογα με τις προτιμήσεις σας. Επίσης, δεν χρειάζεται να προσαρμόζεις τις ρυθμίσεις. Και αυτό διότι οι αισθητήρες υψηλής ακρίβειας καταγράφουν και τις μεταβολές των συνθηκών, όπως η ηλιακή ακτινοβολία.
Η Mercedes A250e στην τωρινή της εκδοχή φέρει αναβαθμισμένη ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνάει τα 80 χιλιόμετρα έναντι 71 χιλιόμετρα που είχε η προηγούμενη γενιά της. Μάλιστα ο νέος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 109 ίππους έναντι 102 ίππων.
Μιας και πιάσαμε το μηχανοστάσιο της Mercedes A250e να επισημάνουμε ότι το υβριδικό της σύστημα απαρτίζεται και από τον τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1,33 λίτρων απόδοσης 163 ίππων με τη ροπή του να φτάνει τα 270 Nm. Και κάπως έτσι η συνδυαστική ισχύς του φτάνει τους 218 PS με την ροπή να ανέρχεται στα 450 Nm.
Να σημειωθεί ότι η ισχύς φτάνει στους εμπρός τροχούς, μέσω του αυτόματου διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων 8G-DCT. Τα παραπάνω δίνουν την απαραίτητη ισχύ για επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δλ. και τελική στα 225 χλμ./ώρα.
Αν και ο στόχος της Mercedes A250e δεν είναι να πιάσεις τα φανάρια της Αττικής και να εξαντλήσετε την ισχύ της, ωστόσο στην πράξη οι σπορτίφ αίσθηση που διακρίνει το πάτημα της και το «καδράρισμα» της στους ελληνικούς δρόμους επιτρέπουν χαριτωμενιές με το δεξί πόδι.
Στη Mercedes A250 e θα νιώσετε την εξαιρετική ποιότητα κύλισης της, την ησυχία του εσωτερικού, όταν κινείται ηλεκτρικά και την οικονομία καυσίμου που αυτή επιτυγχάνει στο τέλος της ημέρας.
Καταρχήν, με 80 χιλιόμετρα ηλεκτρική αυτονομία, η καθημερινή μετακίνηση μπορεί να γίνει με ελάχιστο κόστος, κάνοντας χρήση του ηλεκτρικού ρεύματος. Αντίστοιχα ωστόσο οικονομική είναι και η μετακίνησης της με τη χρήση του θερμικού μοτέρ, αφού με συνετή οδήγηση τα 6 λίτρα/100 χλμ. είναι εύκολα επιτεύξιμα.
Η Mercedes A250 e διαθέτει 5 προφίλ οδήγησης (τα Electric, Hybrid, Battery Hold, Sport και Individual), τα οποία επιλέγονται από έναν διακόπτη στην κονσόλα, δίπλα στο δεξί μηρό του οδηγού.
Ως γνωστόν, στις πιο σύγχρονες Mercedes η επιλογή της ταχύτητας γίνεται από έναν μοχλό δεξιά στο τιμόνι, όπως περίπου είναι ο αριστερός για τα φλας. Την ίδια στιγμή το χειρόφρενο της δεν είναι στο σημείο που φαντάζεσαι, αλλά στο ταμπλό αριστερά.
Με γνώμονα τον οδηγό που θα επιλέξει την ηλεκτρική ευκολία, η Mercedes A250e θα φορτίσει τόσο σε παροχή έως 11 kW σε AC εναλλασσόμενο ρεύμα και έως 22 kW σε DC συνεχόμενο. Στο σημείο αυτό να τονιστεί ότι σε DC για τη φόρτιση των μπαταριών από το 10%-80% απαιτούνται 25 λεπτά της ώρας.
Συνολικά η Mercedes A250e είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο στην οδήγηση χαρίζοντας πολλά χαμόγελα στον ευτυχή οδηγό που θα έχει να διαθέσει 52.500 ευρώ για να την αποκτήσει.
Παράπονα για τα καθίσματα που είναι λίγο σκληρά ή ότι οι διακόπτες για να αλλάξεις τη θέση οδήγησης (ειδικά ο περιστροφικός του οδηγού για τη ρύθμιση της πλάτης) είναι λίγο δύσχρηστοι, ίσως να είναι μερικές δικαιολογίες για όσους δεν θέλουν αλλά δεν μπορούν να μπουν στο κλαμπ της Mercedes.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Mercedes-Benz A250 e |
Κινητήρας/ ηλεκτρομοτέρ | Κινητήρας: 1.332 cc & ηλεκτροκινητήρας 109 PS |
Ισχύς, ροπή βενζινοκινητήρα | 163 PS/5.500 rpm, 270 Nm |
Συνδυασμένη ισχύς, ροπή | 218 ίπποι, 450 Nm |
0-100 χλμ./ώρα, τελική ταχύτητα | 7,4 δλ., 225 χλμ./ώρα |
Χωρητικότητα μπαταρίας, ηλεκτρική αυτονομία | 15,6 kWh , 81 χλμ. |
Κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής | 5,9-7,8 lt/100 km(με γεμάτη μπαταρία) |
Εκπομπή CO2 | 18 gr/km |
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ) | 4.428×1.796×1.452 mm |
Χώρος αποσκευών | 310-1.125 lt |
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμής | από 52.500 ευρώ |