Η Hyundai δείχνει την αυτοπεποίθηση της με ένα από τα πλέον φουτουριστικά και μοντέρνα SUV που κυκλοφορούν ανάμεσα μας. Είναι πράγματι το Ioniq 5 τόσο καλό και ολοκληρωμένο όπως υπόσχεται με την πρώτη ματιά;
Είτε μας αρέσει είτε όχι, βρισκόμαστε στην αρχή μίας μεταβατικής περιόδου όσον αφορά την αυτοκίνηση. Τη μετάβαση από τα θερμικά σύνολα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η αλλαγή αυτή δεν είναι καθόλου εύπεπτη για δεκάδες λόγους που είναι δύσκολο να αναλυθούν τώρα, όμως είναι προφανές ότι η πλειοψηφία του κόσμου (ειδικά στους νότιους λαούς) κοιτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μισό μάτι.
Κάπου εδώ έρχεται να παίξει το δικό του ρόλο το Ioniq 5. Ένα ηλεκτρικό SUV που δε μοιάζει με κανένα άλλο και δημιουργήθηκε (είτε το ήθελαν οι Κορεάτες, είτε όχι) για να αποτελέσει σημείο αναφοράς.
Όσο καχύποπτος λοιπόν και αν είσαι, δεν μπορείς να μην εντυπωσιαστείς από το φουτουριστικό design του Ioniq 5. Ok. Το είδαμε πρόσφατα και το δοκιμάσαμε στην πισωκίνητη έκδοση των 230 ίππων , αλλά αυτό δε σημαίνει ότι το χορτάσαμε κιόλας.
Η σχεδιαστική γλώσσα «parametric pixels», το μέγεθος που κρύβεται με τέχνη στο μάτι (μακρύτερο και φαρδύτερο από Tucson), οι αναδυόμενες λαβές και οι φτερωτές γραμμές πάνω από τους θόλους. Από όπου και αν το κοιτάξεις δε γίνεται να μη σε κερδίσει, ειδικά εφόσον είσαι άνθρωπος της πρωτοτυπίας και του τολμηρού σχεδιασμού.
Πρωτοτυπία είπαμε; Μάλλον βρέθηκε η σωστή λέξη να χαρακτηρίσει το κορεατικό SUV που θα μπορούσε άνετα να αποτελεί ένα concept car που έμεινε στον πάγο μέχρι να χαθεί και αυτό. Όχι όμως. Οι άνθρωποι της Hyundai έχουν αποκτήσει αυτοπεποίθηση και λανσάρουν ότι ακριβώς έχουν στα κέντρα εξέλιξης.
Έτσι, ανοίγεις λοιπόν την πόρτα του Ioniq 5 και χαζεύεις με τις δύο ψηφιακές οθόνες 12 ιντσών σε ενιαίο πάνελ, το φινίρισμα του εσωτερικού, τους φυσικούς διακόπτες και τον εξοπλισμό που φθάνει σε επίπεδα «limo» (μέχρι και ηλεκτρικά συρόμενα πίσω καθίσματα συναντάμε).
Οι χώροι είναι εξίσου εντυπωσιακοί (527 λίτρα για αποσκευές), γεγονός που οφείλεται σε κάποιο βαθμό και στην εξελιγμένη πλατφόρμα E-GMP με μεταξόνιο μήκους τριών μέτρων και φυσικά έχει δημιουργηθεί μονάχα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Πέντε επιβάτες θα ταξιδέψουν με όλες τις ανέσεις και με κάθε είδους προσαρμογή στις ιδιαιτερότητες τους να είναι εφικτή (ανάκλιση πλάτης για τους πίσω, θέρμανση ψύξη με αεριζόμενα καθίσματα κλπ.).
Γράψαμε περί σημείου αναφοράς γιατί το Ioniq 5 δεν είναι απλά καλό. Τα έχει όλα! Και μάλιστα στην τετρακίνητη εκδοχή που αφορά στη μίνι δοκιμή μας αποδίδει 325 ίππους και 605 Nm ροπή. Διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν με απόδοση 100 ίππους στον εμπρός άξονα και έναν 225 ίππων στον πίσω άξονα, με κατανομή ροπής 35/65.
Το τετρακίνητο SUV χρειάζεται μόλις πάνω από 5 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα, με τη διαθέσιμη ροπή στην επιλογή sport (υπάρχει η normal και η eco) να μετατρέπει το Ioniq 5 σε έναν «πύραυλο» που δεν χαμπαριάζει από το μεγάλο βάρος του.
Μισό τόνο ζυγίζει μονάχα η μπαταρία λιθίου που είναι εντέχνως τοποθετημένη έτσι ώστε να μη χαλάει το κέντρο βάρους του φουτουριστικού SUV.
Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι οι ελάχιστες δυνατές για τα δεδομένα ενός τόσο σβέλτου SUV, με απόσταση 16 εκατοστών από το έδαφος, ενώ και η άνεση παραμένει σε καλό σημείο (Mc Pherson εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω).
Ίσως, η πλευρική στήριξη και η μέτρια αίσθηση του τιμονιού να είναι τα μοναδικά στοιχεία που το ξεχωρίζουν σε σχέση με ένα μοντέλο του «N Performance», και αυτό γιατί η ισχύς σε κάνει να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε ένα οικογενειακό ηλεκτρικό καμιά φορά.
Περισσότερο θα πρέπει να σε απασχολεί ότι η αυτονομία του μπορεί να φθάσει τα 481 χλμ. μέσα στην πόλη ή ότι σε ταχυφορτιστή μπορούμε να φθάσουμε από 10% σε 80% μόλις σε 18 λεπτά της ώρας (κύκλωμα 800 V). Με τον 11άρι onboard θα χρειαστούμε 7,5 ώρες, ενώ στο σπίτι με παραδοσιακή πρίζα θα χρειαστούμε μια βραδιά για περίπου 80 χλμ. αυτονομίας.
Το τετρακίνητο Ioniq 5 λοιπόν είναι ένα εξαιρετικό ηλεκτρικό SUV, ικανό να βάλει σε σκέψεις ακόμη και τον πιο μεγάλο οπαδό των θερμικών κινητήρων.
Τα έχει όλα και ως εκ τούτου δεν θα μπορούσε να είναι και φθηνό, αν και τα 55.390 ευρώ (47.390 με την επιδότηση) ακούγονται πολλά αλλά δεν είναι υπερβολικά για ένα τόσο πλήρες αυτοκίνητο. Στην τελική υπάρχει και το δικίνητο Ioniq 5 που ζητά περίπου 8.000 ευρώ λιγότερα σε σχέση με αυτό της παρούσας δοκιμής.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI
Tεχνικά χαρακτηριστικά | Hyundai Ioniq 5 325 PS AWD |
Κινητήρας | Σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρεσ μονίμου μαγνήτη |
Ισχύς, Ροπή | 239 kW (325 PS), 605 Nm |
0-100 km/h, τελική ταχύτητα | 5,1 δλ., 185 km/h |
Κατανάλωση δοκιμής, αυτονομία | 17,9 kWh/km, 460-480 km |
Μπαταρία | 77,4 kWh |
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ) | 4.635×1.890×1.605 mm |
Χώρος αποσκευών | 527 lt + 57 εμπρός |
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμής | 55.390€ (47.390€ με επιδότηση) |