NEAPINED

Πανάκριβο το πάρκινγκ για τα βαριά και μεγάλα αυτοκίνητα

Οι Παριζιάνοι ψηφίζουν να τριπλασιάσουν τα τέλη στάθμευσης για τα SUV και τα μεγάλα γενικότερα αυτοκίνητα σε μια τολμηρή περιβαλλοντική κίνηση.

Σε μια σημαντική κίνηση προς μια πιο πράσινη αστική ζωή, οι Παριζιάνοι ψήφισαν υπέρ της πρότασης της σοσιαλιστικής δημάρχου της πόλης, Anne Hidalgo, να τριπλασιαστούν τα τέλη στάθμευσης για τα SUV.

Τα επίσημα αποτελέσματα από το δημαρχείο αποκαλύπτουν ότι το 54,55% των ψηφοφόρων υποστήριξε το μέτρο, που αποσκοπεί στη μείωση της παρουσίας μεγαλύτερων οχημάτων στους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας.

Το εγκεκριμένο σχέδιο προβλέπει τη χρέωση των αυτοκινήτων βάρους 1,6 τόνων και άνω με 18 ευρώ ανά ώρα για στάθμευση στο κέντρο της πόλης και 12 ευρώ λίγο πιο έξω από αυτό. Το μέτρο αφορά και στα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ζυγίζουν πάνω από δύο τόνους.

Η αλλαγή αναμένεται να επηρεάσει περίπου το 10% των οχημάτων στο Παρίσι, ενώ ορισμένες ομάδες όπως οι κάτοικοι του Παρισιού, οι οδηγοί ταξί, οι έμποροι, οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας και τα άτομα με αναπηρία θα εξαιρεθούν από τα αυξημένα τέλη.

Παρά τα περιβαλλοντικά οφέλη και τα οφέλη για την υγεία που προώθησε ο Ινταλγκό, η συμμετοχή των ψηφοφόρων ήταν σχετικά χαμηλή, καθώς μόνο το 5,7% των 1,3 εκατομμυρίων ψηφοφόρων που είχαν δικαίωμα ψήφου συμμετείχαν στο δημοψήφισμα.

Η Αν Ινταλγκό εξήρε την απόφαση ως μια “ξεκάθαρη επιλογή των Παριζιάνων” που είναι “καλή για την υγεία μας και καλή για τον πλανήτη”. Η δήμαρχος έχει ταχθεί σθεναρά υπέρ των περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών, συμπεριλαμβανομένης της πεζοδρόμησης των δρόμων, της κατασκευής ποδηλατοδρόμων και της αποθάρρυνσης της οδήγησης για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών.

Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι η ταξινόμηση των SUV είναι ασαφής και ότι η στόχευση του δημοψηφίσματος στερείται σαφήνειας. Ο Yves Carra της Mobilite Club France απέρριψε το “SUV” ως όρο μάρκετινγκ που δεν σημαίνει τίποτα. Ορισμένοι αντίπαλοι υποστηρίζουν ότι τα νεότερα, σύγχρονα SUV δεν ρυπαίνουν απαραίτητα περισσότερο από τα παλαιότερα πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Η κίνηση αναμένεται να αποφέρει σημαντικά έσοδα στην πόλη, με τον David Belliard, επικεφαλής μεταφορών του Παρισιού από το κόμμα των Πρασίνων, να εκτιμά ότι θα επηρεαστεί περίπου το 10% των οχημάτων στο Παρίσι, αποφέροντας δυνητικά έως και 35 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Η στάση του Παρισιού κατά των οχημάτων SUV δεν περιορίζεται στα όρια της πόλης, καθώς ο δήμαρχος του κόμματος των Πρασίνων στη Λυών σχεδιάζει να εφαρμόσει μια παρόμοια τριμερή δομή τελών στάθμευσης τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες από τον Ιούνιο.

Παρά τη χαμηλή συμμετοχή των ψηφοφόρων, η απόφαση θα τεθεί σε ισχύ τον Σεπτέμβριο του 2024 και θα μπορούσε να επηρεάσει και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις να εφαρμόσουν παρόμοια μέτρα ως απάντηση στις περιβαλλοντικές ανησυχίες και το αυξανόμενο μέγεθος των οχημάτων στους δρόμους.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!