NEA

Η Renault προχωρά προσεκτικά καθώς η ζήτηση για τα BEV επιβραδύνεται

Η Renault, υπό την ηγεσία του διευθύνοντος συμβούλου Luca de Meo, κάνει προσεκτικά βήματα στο εξελισσόμενο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας ανακοινώνοντας τους στόχους για τα επόμενα χρόνια.

Παρά τις προκλήσεις στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV), η εταιρεία επέδειξε την ανθεκτικότητά της με ισχυρότερη ταμειακή θέση και αύξηση του περιθωρίου κέρδους, γεγονός που υποδηλώνει την επιτυχία των συνεχιζόμενων προσπαθειών ανάκαμψης.

Ως απάντηση στην υποτονική ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, η Renault πρόκειται να παρουσιάσει 10 νέα μοντέλα κατά το τρέχον έτος, με σημαντική έμφαση στο αμιγώς ηλεκτρικό R5. Ταυτόχρονα, θα υποστηρίξει τα επόμενα χρόνια τα μοντέλα της με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η κίνηση αυτή ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική του de Meo για την ανανέωση της γκάμας και την αντιμετώπιση των μεταβαλλόμενων δυναμικών της αγοράς. Η εταιρεία στοχεύει σε λειτουργικό περιθώριο κέρδους τουλάχιστον 7,5% το 2024, μια μικρή μείωση από το 7,9% που πέτυχε το προηγούμενο έτος.

Ο διευθύνων σύμβουλος Luca de Meo, ο οποίος ανέλαβε την ηγεσία τον Ιούλιο του 2020, εργάζεται ενεργά για τη μείωση του κόστους των νέων EV μέσω στρατηγικών συνεργασιών, αφού εγκατέλειψε το αρχικό σχέδιο πώλησης μετοχών της εταιρίας EV και λογισμικού, Ampere.

Το όλο πρότζεκτ αντιμετώπισε προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων της στρατηγικής των μειώσεων των τιμών της Tesla και του αυξανόμενου ανταγωνισμού από τους κινέζους κατασκευαστές.

Παρά την επιβράδυνση της ζήτησης για plug-in αυτοκίνητα, η Renault παραμένει αισιόδοξη για το μέλλον της, προβλέποντας ελεύθερες ταμειακές ροές τουλάχιστον 2,5 δισ. ευρώ το 2024. Ο Οικονομικός Διευθυντής Thierry Pieton τόνισε την προσοχή στην αύξηση του όγκου, δηλώνοντας: «Θα αντικαταστήσουμε οχήματα με συγκεκριμένο επίπεδο περιθωρίου κέρδους με νέα που θα είναι πολύ πιο κερδοφόρα».

Τα έσοδα της Renault για το 2023 αυξήθηκαν κατά 13% στα 52,4 δισ. ευρώ, ελαφρώς χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Η επιτυχία της εταιρείας στην κύρια αγορά της, την Ευρώπη, και η θετική υποδοχή οχημάτων όπως το Megane E-Tech compact συνέβαλαν στην αύξηση αυτή.

Σε μια στρατηγική κίνηση, η Renault έχει εμπλακεί σε συζητήσεις με πιθανούς εταίρους, συμπεριλαμβανομένης της Volkswagen, για να μοιραστεί το κόστος ανάπτυξης μιας πλατφόρμας για πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η απόφαση της αυτοκινητοβιομηχανίας να ενώσει τα περιουσιακά στοιχεία των κινητήρων εσωτερικής καύσης με την κινεζική Zhejiang Geely Holding υπογραμμίζει περαιτέρω τη δέσμευσή της να προσαρμόζεται στις αλλαγές του κλάδου.

Η χρηματιστηριακή αξία της Renault, που σήμερα ανέρχεται σε 11 δισ. ευρώ, αντικατοπτρίζει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις, γεγονός που ωθεί τον de Meo να επικεντρωθεί στην ενίσχυση της αξίας και της θέσης της εταιρείας στην αγορά.

Οι συνεχείς προσπάθειες για τον εξορθολογισμό της γκάμας των οχημάτων και την ιεράρχηση των κερδοφόρων αγορών σηματοδοτούν μια αποφασιστική προσέγγιση για τη διασφάλιση της θέσης της Renault στο εξελισσόμενο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!