NEAPINED

Alpine A290: Πρεμιέρα τον Ιούνιο

Καθώς το Alpine A290 βρίσκεται στην τελική φάση δοκιμών στη Σουηδία, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε επίσημα την αποκάλυψη του Ιουνίου για το αναμενόμενο ηλεκτρικό hot-hatch.

Αντιπροσωπεύοντας μια σημαντική κίνηση στη mainstream αγορά, το A290 βασίζεται στο επερχόμενο Renault 5. Η ομάδα εξέλιξης προχωρά στις τελευταίες βελτιώσεις του συστήματος κίνησης του A290, όπως το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας, το σύστημα κλιματισμού και την ταχύτητα απόψυξης.

Η Alpine μοιράστηκε επίσης πληροφορίες για το εσωτερικό του A290, το οποίο διαθέτει ένα τιμόνι με επίπεδο κάτω μέρος εμπνευσμένο από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και επενδυμένο με πολυτελές δέρμα Nappa. Η οδηγική εμπειρία ενισχύεται περαιτέρω από τρία οδηγικά προφίλ: OV (προσπέραση), RCH (επαναφόρτιση) και Drive.

Ενώ το αρχικό A290 Beta παρουσίαζε ένα εγκεκριμένο από την FIA αγωνιστικό πλαίσιο και διπλούς κινητήρες στον μπροστινό άξονα, το μοντέλο παραγωγής υιοθετεί την πλατφόρμα CMF-BEV του Renault 5.

Αυτή η πλατφόρμα έχει την συστοιχία των μπαταριών πολύ χαμηλά για καλύτερο κέντρο βάρους, σε συνδυασμό με ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στο πίσω μέρος.

Για να διατηρηθεί η ευελιξία και η ευχαρίστηση που συνδέεται με την οδηγική φιλοσοφία της Alpine, το A290 ενσωματώνει υδραυλικά αμορτισέρ βελτιώνοντας την ποιότητα κύλισης και τη δυνατότητα ρύθμισης του χειρισμού.

Το torque vectoring στον μπροστινό άξονα προσομοιώνει ένα μηχανικό διαφορικό, προσφέροντας σταθερότητα κατά το φρενάρισμα και βελτιωμένη πρόσφυση κατά την επιτάχυνση από τις στροφές.

Παρά την αναμενόμενη αύξηση του βάρους του A290 λόγω της μπαταρίας, η Alpine στοχεύει να διατηρήσει την ευελιξία και τη χαρακτηριστική οδήγησή του. Το A290 θα προσφέρει διαφορετικά επίπεδα αναγέννησης, περιλαμβάνοντας ενδεχομένως και μια λειτουργία οδήγησης one pedal για ευκολία στην αστική κυκλοφορία.

Το A290 θα διαθέτει δύο εκδόσεις. Η βασική θα είναι μια lite έκδοση του κινητήρα 220 ίππων του Renault Mégane E-Tech Electric. Η ισχυρότερη των 275 ίππων που αναπτύχθηκε από τη Renault, τη Valeo και τη Valeo-Siemens, αναμένεται να μπει στην παραγωγή το 2027.

Θα υπάρχει μία μπαταρία με τη χωρητικότητα 52 kWh του Renault Zoe, προσφέροντας επίσημη αυτονομία 380 χιλιομέτρων. Μία μεγαλύτερη μπαταρία θα είχε άμεσο αντίκτυπο στο απόβαρο.

Εσωτερικά, ο σχεδιασμός του A290 διατηρεί μια μινιμαλιστική προσέγγιση, αντικαθιστώντας τις οθόνες αφής με παραδοσιακούς διακόπτες στην οροφή και το τιμόνι. Το εμπνευσμένο από την F1 μπουτόν OV, που επιτρέπει ένα boost για 10 δευτερόλεπτα, είναι ένα χαρακτηριστικό που πιθανότατα θα μεταφερθεί στο μοντέλο παραγωγής.

Η αεροδυναμική του A290, επηρεασμένη από την ομάδα Alpine Racing Formula 1, περιλαμβάνει διακριτικό αμάξωμα από ανθρακονήματα με μπλε ανταύγειες και ψεύτικες απολήξεις.

Το A290, που θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2025 μαζί με το Renault 5 και θα έχει υψηλότερη τιμή, κάπου στις 45.000 ευρώ.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!