To νέο Renault 5 δεν έρχεται απλώς ως μία βίντατζ αναβίωση από το 1972, αλλά επιστρέφει ως ένα σύμβολο της Renaulution ανάκαμψης της Renault, ενσαρκώνοντας τόσο τη βιομηχανική αναγέννηση όσο και το άλμα της μάρκας στο ηλεκτρικό μέλλον.
Το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech, γεννημένο από πρωτοποριακές μεθόδους εργασίας, περικλείει τη ρετρό αύρα του concept car, ενώ χρειάστηκαν μόλις τρία χρόνια για την εξέλιξή του, σε αντίθεση με το τυπικό χρονοδιάγραμμα της βιομηχανίας των τεσσάρων ετών.
Εφοδιασμένο με τις πιο πρόσφατες ψηφιακές τεχνολογίες, αυτό το made in France ηλεκτρικό αυτοκίνητο αναμένεται να έχει μία ανταγωνιστική τιμή, που στη Γαλλία ξεκινά από περίπου 25.000 ευρώ, μετά τις επιδότησης.
Με μεγάλους τροχούς 18 ιντσών, εξαιρετικά μικρούς προβόλους και μήκος αμαξώματος στα 3,92 μέτρα, το R5 επιτυγχάνει μία καλή ισορροπία μεταξύ αστικής ευελιξίας -ε κύκλο στροφής μόλις 10,3 μέτρα- και σύγχρονου στυλ. Ταυτόχρονα, οι αναλογίες του αμαξώματος τονίζονται τόσο από τους τροχούς, τα φαρδιά μετατρόχια (1,55 μέτρα μπροστά και 1,53 μέτρα πίσω) κ.α.
Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του (είναι 30 εκατοστά μικρότερο από το Twingo και 9 μεγαλύτερο από το Clio), οι Γάλλοι λένε ότι το Renault 5 E-Tech προσφέρει χώρους που ανταγωνίζεται μεγαλύτερα μοντέλα όπως το Clio V, αξιοποιώντας την καινοτόμο πλατφόρμα AmpR Small.
Με μεταξόνιο 2,54 μέτρων και πλάτος 1,77 μέτρων, το γαλλικό supermini διατηρεί μια στιβαρή παρουσία, χωρίς να μειώνει την ευελιξία στους δρόμους της πόλης. Η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο συμβάλλει σε ένα ιδανικό ύψος 1,50 μέτρων, υψηλότερο από εκείνο του Twingo αλλά χαμηλότερο από αυτό του Clio.
Διαθέσιμο σε πέντε χρώματα αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων των Pop Yellow και Pop Green, το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech αποτίνει φόρο τιμής στον προκάτοχό του της δεκαετίας του 1970, δημιουργώντας μια οπτική σύνδεση που ξεπερνά τον χρόνο.
Το εσωτερικό συνεχίζει αυτό το ταξίδι στην ιστορία του Renault 5, με τη σχεδίαση του ταμπλό να υιοθετεί μία διπλή οριζόντια διάταξη οθόνης που δημιουργεί μια σύγχρονη και υψηλής τεχνολογίας ατμόσφαιρα.
Η καινοτόμος πλατφόρμα AmpR Small, που εξελίχθηκε για τη βελτιστοποίηση των ηλεκτρικών του ομίλου Renault-Nissan, μοιράζεται εξαρτήματα -όπως η μπροστινή ανάρτηση- με την πλατφόρμα CMF-B που χρησιμοποιείται στα Clio και Captur. Πίσω υπάρχει νέα διάταξη πολλαπλών συνδέσμων.
Το Renault 5 E-Tech θα προσφέρεται σε δύο επιλογές μπαταριών ιόντων λιθίου. Η μπαταρία των 52 kWh, που θα είναι διαθέσιμη στο λανσάρισμα, προσφέρει WLTP αυτονομία έως 400 χιλιόμετρα, ενώ η έκδοση των 40 kWh έως 300 χλμ. Και οι δύο μπαταρίες χρησιμοποιούν τεχνολογία NMC, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη ενεργειακή πυκνότητα χωρίς αύξηση του μεγέθους.
Η απλοποιημένη αρχιτεκτονική της μπαταρίας των 52 kWh, με τέσσερις μεγάλες συστοιχίες έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του βάρους κατά 20 κιλά, σε σύγκριση με το Zoe. Η μπαταρία των 40 kWh διαθέτει τρεις μεγάλες συστοιχίες με αυξημένο πάχος, προσφέροντας μια στιβαρή και αποδοτική πηγή ενέργειας.
Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας χρησιμοποιεί νέα τεχνολογία δίχως μόνιμους μαγνήτες, αποφεύγοντας τις σπάνιες γαίες για μειωμένες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Βασισμένος στον κινητήρα των ηλεκτρικών Megane E-Tech και Scenic E-Tech, ο ηλεκτροκινητήρας του Renault 5 E-Tech είναι ελαφρύτερος και πιο συμπαγής, συμβάλλοντας στις δυναμικές επιδόσεις του.
Ο κινητήρας έχει τρεις διαφορετικές αποδόσεις: με 150 ίππους (110 kW), με 122 ίππους (90 kW) και 95 ίππους (70 kW). Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η ισχυρότερη έκδοση πραγματοποιεί τα 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 8 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα στα 150 χλμ./ώρα.
Ο μετατροπέας AC/DC και το κιβώτιο έχουν ενσωματωθεί στον φορτιστή, με αποτέλεσμα ένα συμπαγές και αποδοτικό σύστημα κίνησης που ζυγίζει μόλις 105 κιλά. Η φόρτιση του 5 E-Tech είναι προηγμένη για την κατηγορία του μοντέλου, χάρη στον καινοτόμο αμφίδρομο on board φορτιστή AC 11 kW.
Εξοπλισμένος με δυνατότητες V2L (vehicle-to-load) και V2G (vehicle-to-grid), αυτός ο φορτιστής συνδυάζεται στις εκδόσεις των 150 και 122 ίππων. Με τον 11άρη φορτιστή η μπαταρία 52 kWh χρειάζεται 4 ώρες και 30 λεπτά για να φορτίσει από το 10% στο 100%, ενώ η μπαταρία 40 kWh χρειάζεται μία ώρα λιγότερο.
Για ταχεία DC φόρτιση, η έκδοση των 150 ίππων υποστηρίζει ισχύ έως 100 kW, φορτίζοντας την μπαταρία 52 kWh από το 15% στο 80% σε μόλις 30 λεπτά. Η έκδοση των 122 ίππων υποστηρίζει DC φόρτιση έως 80 kW, φορτίζοντας την μπαταρία 40 kWh με παρόμοια απόδοση.
Η βιομηχανική ραχοκοκαλιά του ηλεκτρικού Renault 5 E-Tech βρίσκεται στο συγκρότημα ElectriCity, που ενώνει τα εργοστάσια παραγωγής στο Douai, Maubeuge και Ruitz στη βόρεια Γαλλία. Η συναρμολόγηση του αυτοκινήτου πραγματοποιείται στο Douai, ενώ η μπαταρία κατασκευάζεται στο Ruitz.
Στα μελλοντικά σχέδια περιλαμβάνεται η παραγωγή μπαταριών στο γιγαντιαίο εργοστάσιο του Douai σε συνεργασία με την AESC-Envision από το καλοκαίρι του 2025. Το εργοστάσιο Cléon στη Νορμανδία αναλαμβάνει την παραγωγή του ηλεκτροκινητήρα, εδραιώνοντας τη δέσμευση της Renault να διατηρήσει την παραγωγή στη Γαλλία.
ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Wound rotor synchronous electric motor
70 kW (95 bhp / 215 Nm)
90 kW (122 bhp / 225 Nm)
110 kW (150 bhp / 245 Nm)
Lithium-ion battery
Comfort range 52 kWh (range up to 400 km WLTP)
Urban range 40 kWh (range up to 300 km WLTP)
Chargers
11 kW AC unidirectional for the 70 kW motor
11 kW AC bidirectional for the 90 and 110 kW motors
Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.
Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.
Το caroto team σας ευχαριστεί!