PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Dacia Spring Extreme Electric 65 [mini test]

Τα τελευταία χρόνια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαίνουν ολοένα και συχνότερα στο κάδρο της καθημερινής μας ζωής. Όχι όμως και στις επιλογές μας αφού παραμένουν ακριβά.

Το Spring λοιπόν έρχεται να απορρίψει τους όποιους ενδοιασμούς στο θέμα της τιμής, καθώς είναι το πιο οικονομικό ηλεκτρικό που κυκλοφορεί στην κατηγορία του. Και ποια είναι η κατηγορία του; θα μπορούσε να το αποκαλέσει κάποιος compact SUV, μικρό crossover ή έστω υπερυψωμένο supermini.

Κάπου εκεί πάντως κατατάσσεται το μικρό ηλεκτρικό της Dacia, καθώς το μήκος του αγγίζει τα 3,73 μέτρα, το ύψος τα 1,51 μέτρα και το χωρίζουν 15 εκατοστά από το έδαφος.

Αφήσαμε για το τέλος το φάρδος, καθώς τα 1,58 μέτρα το κάνουν ιδιαίτερα ευέλικτο και εύκολο στα περάσματα του εντός πόλης, ενισχύοντας το σκεπτικό του αστικού μοντέλου.

Είναι ένα συμπαθητικό μικρό με όμορφη διχρωμία, ουδέτερη εμφάνιση και επιβλητικό σήμα DC στο εμπρός μέρος, μέσα στο οποίο θα βρει κανείς την υποδοχή φόρτισης.

Δύσκολα θα το λατρέψεις για κάποιο σχεδιαστικό του αριστούργημα αλλά ακόμη πιο δύσκολα θα το μισήσεις, καθώς κατέχει την τέχνη του να αρέσει σε μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού.

Άλλωστε κυκλοφορεί σε εκατοντάδες αγορές είτε με τα σήματα της Dacia, είτε με αυτά της Renault, κρύβοντας καλά την κινεζική καταγωγή του.

Ίσως, στο εσωτερικό γίνεται κάπως περισσότερο εμφανές το παραπάνω, καθώς επικρατούν κατά κύριο λόγο σκληρά υλικά στην αφή τους, ενώ κυριαρχεί η φτήνια και η λιτότητα με ότι αυτό συνεπάγεται.

Οι φυσικοί διακόπτες κάνουν τη γνωριμία με το Spring ευκολότερη και μας αρέσουν για την εργονομία που προσφέρουν, με εξαίρεση αυτούς για τα παράθυρα που βρίσκονται στο μέσο του ταμπλό.

 Η οθόνη αφής μεγέθους 7 ιντσών δίνει το απαραίτητο χρώμα και είναι ίσως το πιο… high-tech στοιχείο.

Ο περιστροφικός επιλογέας κάνει σύγχρονο το αποτέλεσμα και στερείται της επιλογής P (parking) κάτι που σημαίνει πως θα πρέπει να έχετε το νου σας στο παραδοσιακό χειρόφρενο.

Ο ρόλος βέβαια του Spring δεν είναι να εντυπωσιάζει αλλά να κάνει σωστά τη δουλεία του, κάτι που δεν αργείς να το αντιληφθείς από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του.

Μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης που αποσβένει τις δυσκολίες του δρόμου και σβελτάδα (113 Nm ροπή, 0-100 χλμ./ώρα σε 13,7 δευτερόλεπτα) είναι τα πρώτα σημάδια ενός αξιοπρεπέστατου SUV πόλης με 65… ηλεκτρικούς ίππους.

 Στην πραγματικότητα το Spring δίνει την εντύπωση πως είναι πιο σπιρτόζικο, καθώς ζυγίζει μόλις 1.050 κιλά, ενώ το τιμόνι σου δίνει μία αίσθηση ελαφρότητας που βοηθά κυρίως στο παρκάρισμα και σε στιγμές που απαιτούνται γρήγορες κινήσεις.

Οι χώροι του -αν αναλογιστεί κανείς τις compact διαστάσεις- είναι αξιοπρεπείς για τέσσερις ενήλικες με μέτριο ανάστημα (αν τραβηχτεί πίσω το κάθισμα τότε οι πίσω θα πρέπει να κάνουν παραχωρήσεις).

Ο χώρος αποσκευών πάντως διαθέτει 290 λίτρα, καθώς και επιπλέον κρυφό δάπεδο για τα καλώδια φόρτισης.

Το μικρό της Dacia εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας μόλις 27,4 kWh, κάτι που σημαίνει ότι η διαδικασία της φόρτισης είναι αρκετά σύντομη.

Με ρεύμα AC χρειάζονται λιγότερες από 5 ώρες για μία πλήρη φόρτιση, σε DC μόλις μία ώρα για το 80% της διαδικασίας, ενώ και σε οικιακή πρίζα 14 ώρες είναι αρκετές για τη μέγιστη αυτονομία.

Ποια είναι αυτή; Στα χαρτιά το Spring μπορεί να διανύσει 220 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση, με την πραγματικότητα να μην απέχει αρκετά.

Κοντά στα 200 χλμ. με μεικτές συνθήκες και τριμελές φορτίο είναι ένας ρεαλιστικός αριθμός, που ανεβαίνει αρκετά όμως σε περίπτωση που κινηθούμε αυστηρά εντός πόλης ή επιλέξουμε το Eco.

Σε αυτή την περίπτωση πάντως οι επιδόσεις έρχονται σε δεύτερη ή ακόμη και… τρίτη μοίρα, με την κατανάλωση πάντως να πέφτει κάτω και από τις 13 kWh/100 χλμ.

Το ζητούμενο σε τελική ανάλυση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι όχι μόνο να τα αποδεχτεί και να τα αγκαλιάσει το αγοραστικό κοινό, αλλά να μπορεί κιόλας να τα αποκτήσει στην πράξη. Και αυτό συμβαίνει με την περίπτωση του Dacia Spring.

Το σίγουρο είναι πως το Spring είναι ένα κανονικό αυτοκίνητο και πολύ καλύτερο από οποιοδήποτε microcar.

Με το κόστος χωρίς να τρέχει κάποιο επιδοτούμενο πρόγραμμα να ξεκινά από 25.000 ευρώ (18.950 ευρώ με το κινούμαι ηλεκτρικά 2), φαντάζει ως το ιδανικό δεύτερο όχημα για την οικογένεια, ή και το βασικό αυτοκίνητο για κάποιον που δεν κάνει συχνά ταξίδια εκτός πόλης.

Ακόμη και αν το ανανεωμένο μοντέλο θα ξεκινήσει να κυκλοφορεί από το φθινόπωρο (και θα είναι ανάλογα ακριβότερο), το τωρινό Spring αποτελεί ξεκάθαρα μία ορθολογική επιλογή με κύριο γνώμονα την οικονομία σε όλα τα επίπεδα.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων DACIA

Τεχνικά χαρακτηριστικάDacia Spring Electric 65
ΚινητήραςΣύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μονίμου μαγνήτη
Ισχύς, Ροπή48 kW (65 PS), 113 Nm
0-100 km/h, τελική ταχύτητα13,7 δλ., 125 km/h
Κατανάλωση δοκιμής, αυτονομία12,9 kWh/km, 200-220 km
Μπαταρία27,4 kWh
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)3.730×1.580×1.510 mm
Χώρος αποσκευών290 lt
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμής25.000€ (18.950€ με επιδότηση)
Φωτογραφίες: Νίκος Βαϊλακάκης

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!