NEA

ΕΕ: Τα αυτοκίνητα από την Κίνα θα περνούν από κόσκινο στα τελωνεία

Σε μια στρατηγική κίνηση, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποκάλυψε τα σχέδιά της για την έναρξη της τελωνειακής καταγραφής των κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες (BEV).

Ενδεχομένως αυτή η απόφαση να ανοίξει την οδό για αναδρομικούς δασμούς, εάν μια εν εξελίξει εμπορική έρευνα αποκαλύψει αθέμιτες επιδοτήσεις από το κράτος της Κίνας. Η απόφαση, η οποία περιγράφεται λεπτομερώς σε έγγραφο που δημοσιεύθηκε χτες Τρίτη, σηματοδοτεί τη δέσμευση της ΕΕ να διασφαλίσει την εγχώρια βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων.

Η έρευνα κατά των επιδοτήσεων, η οποία ξεκίνησε τον Οκτώβριο, αποσκοπεί στην αξιολόγηση του κατά πόσον τα κινεζικά BEV επωφελούνται από αθέμιτες κρατικές επιδοτήσεις, ενώ το πόρισμα αναμένεται τον Νοέμβριο. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει την εξουσία να επιβάλει προσωρινούς δασμούς ήδη από τον Ιούλιο, εάν τα στοιχεία δικαιολογήσουν μια τέτοια ενέργεια.

Η κίνηση αυτή έρχεται ως απάντηση στην αξιοσημείωτη αύξηση των κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων κατά 14% σε ετήσια βάση από την επίσημη έναρξη της έρευνας.

Η διαδικασία τελωνειακής καταγραφής, η οποία πρόκειται να ξεκινήσει αμέσως μετά τη δημοσίευση του σχεδίου στην επίσημη εφημερίδα της ΕΕ, σηματοδοτεί μια προληπτική προσέγγιση για την αντιμετώπιση πιθανών στρεβλώσεων της αγοράς και την προστασία των ευρωπαίων παραγωγών.

Η MG Motor της SAIC, ένας σημαντικός παίκτης της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, επέλεξε την Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης για το ντεμπούτο του νέου υβριδικού MG3. Τοποθετημένο ως διεκδικητής στην αγορά των οικονομικών ηλεκτροκίνητων μικρών αυτοκινήτων, το MG3 στοχεύει να ανταγωνιστεί καθιερωμένες μάρκες όπως η Toyota και η Renault.

Αν και η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκάλεσε την απογοήτευση του Εμπορικού Επιμελητηρίου της Κίνας προς την ΕΕ, το οποίο επισημαίνει την αύξηση των εισαγωγών ως αντανάκλαση της αυξανόμενης ευρωπαϊκής ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, η ΕΕ παραμένει επικεντρωμένη στη διατήρηση του θεμιτού ανταγωνισμού στην αγορά.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της BYD και της MG της SAIC, έχουν στοχεύσει επιθετικά στην ευρωπαϊκή αγορά προσφέροντας ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε ανταγωνιστικές τιμές.

Αυτή η εισροή προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων έχει ασκήσει πίεση σε κατασκευαστές μαζικής αγοράς, όπως η Stellantis και ο όμιλος Volkswagen, ωθώντας την ΕΕ να λάβει μέτρα για να διασφαλίσει ίσους όρους ανταγωνισμού.

Η BYD, έχοντας ξεπεράσει την Tesla ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο το προηγούμενο έτος, συνεχίζει να ενισχύει την παρουσία της στην Ευρώπη.

Η ανακοίνωση της εταιρείας τον Δεκέμβριο για την κατασκευή εργοστασίου αυτοκινήτων στην Ουγγαρία υπογραμμίζει τη δέσμευσή της να επεκτείνει τις πωλήσεις και τις δραστηριότητές της στην ευρωπαϊκή αγορά.

Καθώς εξελίσσεται η εμπορική έρευνα, η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένει περαιτέρω εξελίξεις που θα διαμορφώσουν τη δυναμική της παρουσίας των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στο ευρωπαϊκό τοπίο.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!