PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Volvo C40 Recharge AWD 408 PS [mini test]

Το C40 (ή αν προτιμάτε με τη νέα ονομασία EC40) είναι ένα από τα πιο κομψά κουπέ-SUV με ισορροπημένα οδηγικά χαρακτηριστικά και εκρηκτικές επιδόσεις χάρη στα δύο του μοτέρ και τα 408 άλογά του.

Τα μάθατε τα νέα; Το κουπέ SUV της Volvo έχει πλέον μετονομαστεί σε EC40, προκειμένου να ευθυγραμμίζεται με τα υπόλοιπα αμιγώς ηλεκτρικά EX30, EX90 και EM90. Το XC40 θα παραμείνει ως έχει για τις εκδόσεις με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και θα αλλάξει και αυτό όνομα στις ηλεκτρικές του, ως EX40. 

Όλα αυτά γίνονται επειδή η Volvo απλοποιεί τα ονόματα των πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων της, προκειμένου να συμμορφωθούν επικοινωνιακά με τα υπόλοιπα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας και τα μελλοντικά που θα έλθουν έως το 2030. Ωστόσο, κάτω από τη λαμαρίνα δεν θα αλλάξει τίποτε, τουλάχιστον μετά την ανανεωμένη διάταξη και το λανσάρισμα των πισωκίνητων πλέον βασικών ηλεκτρικών Volvo (σύντομα θα δοκιμάσουμε και το προσθιοκίνητο EX30).

Μπορεί το Volvo C40 Recharge AWD (που στο εξής θα λέγεται EC40, τι να κάνουμε, πέσαμε την ώρα της δοκιμής πάνω στη νέα ονοματοδοσία) να μην είναι ένα καινούριο μοντέλο, ωστόσο η παρούσα έκδοση του, εξοπλίζεται πλέον με καινούρια μπαταρία  82 kWh (αντί  των 78 kWh).  Έτσι προσέθεσε επιπλέον 62 χλμ. στην αυτονομία του, η οποία τώρα φτάνει στα 550 χλμ. Την ίδια στιγμή το ταχύτητα SUV εξοπλίζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα  183 kW πίσω αλλά και έναν ακόμα 117 kW με αποτέλεσμα η συνολική του ισχύς να φτάνει τους 408 ίππους.

Τα παραπάνω, μεταφράζονται  σε επιδόσεις ανάλογες (ή και καλύτερες) ενός hot-hatchm, αν εξαιρεθεί η τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα. Και αυτό επειδή η διαδικασία για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 4,7 δλ. Πράγματι, οι ρεπρίζ είναι εκρηκτικές με το βαρύ SUV να ελίσσεται με καταιγιστικό ρυθμό. Σε τέτοιο σημείο που φλερτάρει/ ξεπερνά την υπερβολή, θα λέγαμε…

Με διαστάσεις 4.440 χλστ αλλά και πλάτος 1.873 χλστ, το C40 προσφέρει ευχάριστη διαμονή για 5 άτομα με τις αποσκευές τους, αφού αυτές θα βολευτούν στα 413 λίτρα που διαθέτει το πορτμπαγκάζ. Στο μεταξύ ο χώρος αποσκευών διαθέτει αναδιπλούμενο δάπεδο που λειτουργεί ως διαχωριστικό για επιπλέον αντικείμενα, το οποίο και κλειδώνει για περαιτέρω ασφάλεια.

Εσωτερικά το σουηδικό SUV, χωρίς να διεκδικεί τα ηνία σε κομψότητα με σχεδιαστικές τσαχπινιές, διακρίνεται για τη λειτουργικότητα του αλλά και την κορυφαία ποιότητα των υλικών του.

Το πλήρες πακέτο  εξοπλισμού ελέγχεται και ρυθμίζεται από τη γνωστή και πολυφορεμένη οθόνη αφής 9,0 ιντσών, που βρίσκεται ενσωματωμένη στο ταμπλό. Σε αυτή πραγματοποιούνται σχεδόν όλες οι επιμέρους λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων αλλά και όλων των λειτουργιών που συνδέονται με την οδήγηση.

Ο πίνακας οργάνων που βλέπει ο οδηγός είναι και αυτός ψηφιακός συμβάλλοντας με τη σειρά του στο αναβαθμισμένο ψηφιακό περιβάλλον που υπόσχεται η σουηδική φίρμα στον ευτυχή ιδιοκτήτη του. Εννοείται ότι το Volvo εξοπλίζεται με πλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS). Πως θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά από τη Volvo, που το όραμα της είναι η αποφυγή εμπλοκής των αυτοκινήτων της σε τροχαία ατυχήματα.

Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Στον δρόμο το τετρακίνητο C40 διακρίνεται για την επιβλητική του εμφάνιση αλλά και την αρχοντική του συμπεριφορά. Χωρίς να περνάει αδιάφορο στα βλέμματα των περαστικών, η εμφάνιση του δεν είναι κραυγαλέα για ένα πύραυλο «εδάφους-εδάφους». Το πάτημα των τεσσάρων τροχών στην άσφαλτο γίνεται θα έλεγε κανείς, με έναν μαγικό τρόπο, αφού στους επιβάτες, ο μόνος ήχος που έρχεται  στα αυτιά τους είναι το απαλό θρόισμα του αέρα.

Αυτός όμως που πραγματικά θα χαρεί το τετρακίνητο Volvo είναι χωρίς αμφιβολία ο οδηγός του, αφού οι χάρες που κρύβουν οι δυο ηλεκτροκινητήρες δεν μπορούν να κρυφτούν, κάθε φορά που βυθίζεις το δεξί πεντάλ. Τι θα γίνει; Κάτι που δεν περιγράφεται αν δεν το έχεις ζήσει. Δεν έχω κάνει ελεύθερη πτώση… αλλά δεν μπορεί να απέχει πολύ και το συναίσθημα όταν επιταχύνεις σχεδόν ακαριαία με τη δύναμη των 400+ ίππων.

Δεν είναι τόσο η επίδοση των 4,7 δλ. για τα «0-100», όσο η συνθήκη που αυτό συμβαίνει. Απόλυτη ησυχία, απόλυτη ηρεμία και… τέρμα το ρεύμα. Αν δεν είναι αυτό ηλεκτροπληξία… δεν ξέρω πως μπορώ να το μεταφράσω. Ακαριαία επιτάχυνση σα να τρως κλωτσιά, χωρίς ίχνος υστέρησης που συναντάς σε θερμικούς κινητήρες. Και απλά ο ψηφιακός χιλιομετρητής καταγράφει χιλιόμετρα (για όσο τουλάχιστον σου επιτρέπει η μπαταρία).

Έχετε δει πως μετράει τα χρήματα ένας καταμετρητής χρημάτων; Έτσι τρέχουν και τα χιλιόμετρα στο ψηφιακό κοντέρ του Volvo.  Εντυπωσιακές (ναι, το λέω ξανά) είναι οι ρεπρίζ. Δεν μπορείς να αντιληφθείς σε πόσα κλάσματα αυτό επιτυγχάνεται. Ναι, και αυτό συμβαίνει μέχρι την τελική. Δηλαδή μέχρι τα 160 που εμείς το ζήσαμε…

Η αίσθηση της ασφάλεια στο δρόμο είναι αντιληπτή σε κάθε του χιλιόμετρο, ακόμα και με το δεξί πεντάλ στο πάτωμα. Δυο και πλέον τόνοι (2.158 κιλά)  δεν είναι λίγο πράμα… να κινούνται και σβέλτα και με αίσθηση «φτερού» στα χέρια του οδηγού. Εννοώντας ότι η ευελιξία του και ο όγκος του δεν σε προβληματίζει σε καμία περίπτωση. Ειδική αναφορά και για την αίσθηση των πληροφοριών που έρχονται στα χέρια του οδηγού.

Εξαιρετική εννοείται και μάλιστα υπάρχει και δυνατότητα να ρυθμίσεις εσύ το πως θες να «συμπεριφέρεται» το σύστημα διεύθυνσης (ελαφρύ/ βαρύ κλπ). Εννοείται ότι το Volvo στη διάρκεια της καταιγιστικής επιτάχυνσης του δεν χαζοσπινάρει, δεν «ψαρεύει» το σύστημα διεύθυνσης και δεν δημιουργεί καμία ανασφάλεια ότι κάτι θα ξεφύγει από τους αισθητήρες στους κινητήριους τροχούς και θσ σε αγχώσει. Όλα γίνονται με απόλυτη ασφάλεια και αυτό είναι κάτι που χαρακτηρίζει τη Volvo και στην συγκεκριμένη έκδοση.

Αν τώρα μετά από τα παραπάνω, σας ενδιαφέρει πόσο ρεύμα καταναλώνει… ο σουηδικός πύραυλος, να πούμε ότι δεν ξεπεράσαμε τις 22-23 kWh ανά 100 km. Αυτό σημαίνει ότι δεν πετύχαμε την αυτονομία των 500 και πλέον χιλιομέτρων το διάστημα που το είχαμε, αλλά και δεν στεναχωρηθήκαμε κιόλας. Και με τα 400 χιλιόμετρα που καταφέραμε μας έβγαλε μια εβδομάδα χωρίς φόρτιση άνετα…

Να τονιστεί ότι ο τυπικός χρόνος για φόρτιση από 0% έως 100% με ταχεία φόρτιση 11 kW AC (Type 2) τριφασικού ρεύματος 16A γίνεται σε 8 ώρες. Στο μεταξύ ο τυπικός χρόνος για φόρτιση από 10% έως 80% με ταχεία φόρτιση DC 150 kW (CCS2) γίνεται σε 27 λεπτά.

Με τιμή εκκίνησης τα 63.550 ευρώ χωρίς την επιδότηση των 8.500 ευρώ, το Volvo C40 (ή EC40) στην AWD εκδοχή με τους 408 ίππους είναι μια πρόταση που δεν θα περάσει απαρατήρητη από τους οπαδούς της ηλεκτροκίνησης, που θα έχουν την οικονομική άνεση να το αποκτήσουν. Πάντως, 400 ίππους σε τέτοια τιμή ποτέ δεν διέθετε η αυτοκίνηση. Σημειώστε δε πως το βασικό πισωκίνητο EC40 (με το ένα μοτέρ) ξεκινά από τις 56.110 ευρώ.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO

Τεχνικά χαρακτηριστικά Volvo C40 Recharge AWD 408 PS
ΚινητήραςΣύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μονίμου μαγνήτη
Ισχύς, Ροπή408 ίπποι, 660 Nm/rpm
0-100 km/h, τελική ταχύτητα 4,7 sec, τελική 180 km/h
Κατανάλωση δοκιμής, αυτονομία 19,8 kWh/100km, 550km
Μπαταρία82 kWh  
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ) 4.440/1.873/1.591 mm
Χώρος αποσκευών413-1.205 lt
Τιμή πώλησης  63.550 ευρώ (χωρίς την επιδότηση 8.500 ευρώ)

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!