NEA

EE: Οι κατασκευαστές πιέζουν για χαλάρωση των στόχων για το CO2

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πρόστιμο 95 ευρώ για κάθε αυτοκίνητο που ταξινομείται στην ΕΕ, εάν δεν επιτύχουν τους αυστηρότερους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 που έχουν θέσει οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές.

Ο Όμιλος Volkswagen, μεταξύ άλλων, καλεί την Ευρωπαϊκή Ένωση να επανεξετάσει τους αυστηρούς στόχους για τις εκπομπές CO2 που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ από το 2025. Οι επικείμενοι κανονισμοί αποτελούν σημαντικό κίνδυνο για τη VW, καθώς ενδέχεται να επιβάλλουν στην εταιρεία σημαντικά πρόστιμα, εάν δεν επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης των εκπομπών.

Με την απαίτηση να μειωθούν οι εκπομπές κατά περίπου 15% το επόμενο έτος, η Volkswagen βρίσκεται σε δύσκολη θέση, ιδιαίτερα καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα (EV) στην Ευρώπη παρουσιάζει επιβράδυνση. Αυτή η κάμψη του ενδιαφέροντος για τα EV έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή, όταν η αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται να ανταποκριθεί σε αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών που ευθυγραμμίζονται με τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Κατά την πρόσφατη παρουσίαση των ετήσιων αποτελεσμάτων της εταιρείας, ο CEO του VW Group Oliver Blume τόνισε την ανάγκη επαναξιολόγησης των στόχων CO2, επικαλούμενος την έλλειψη ευνοϊκών συνθηκών για την επιτάχυνση της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων. Ο Blume υπογράμμισε τη σημασία του καθορισμού ρεαλιστικών στόχων, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα δυναμική της αγοράς.

Η στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα συναντά εμπόδια, όπως η μείωση των κινήτρων, οι υψηλές τιμές των οχημάτων και η οικονομική υποτονικότητα, που καθιστούν όλο και πιο δύσκολο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσελκύσουν νέους αγοραστές.

Παρά τις προκλήσεις αυτές, η Volkswagen ανακοίνωσε τα πλάνα για το λανσάρισμα 30 νέων και αναβαθμισμένων μοντέλων, πολλά από τα οποία θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά, το επόμενο έτος.

Ωστόσο, η επιφυλακτικότητα των καταναλωτών να αγοράσουν τα ακριβά ηλεκτρικά οχήματα, η οποία επιδεινώνεται από τις μειωμένες κρατικές επιδοτήσεις και τον έντονο ανταγωνισμό από παγκόσμιες αγορές (όπως η Κίνα), αυξάνει την πολυπλοκότητα της επίτευξης των στόχων για τις εκπομπές ρύπων.

Η μη συμμόρφωση με αυτούς τους κανονισμούς θα είχε ως αποτέλεσμα την επιβολή υψηλών προστίμων για τη VW και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνται εντός της ΕΕ.

Παρά τις προκλήσεις αυτές, η ΕΕ παραμένει σταθερή στη δέσμευσή της να καταργήσει σταδιακά τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035, σηματοδοτώντας μια φάση μετασχηματισμού στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ωστόσο, η επιτυχία αυτής της φιλόδοξης φιλικής προς το κλίμα πολιτικής εξαρτάται από την αντιμετώπιση των ελλείψεων στις υποδομές και την αύξηση της προσβασιμότητας των ηλεκτρικών οχημάτων στους καταναλωτές.

Με την Παγκόσμια Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμών Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) να έχει οριστεί να αντικαταστήσει τους κανόνες του Νέου Ευρωπαϊκού Κύκλου Οδήγησης (NEDC) έως το 2025, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη πιέζονται να μειώσουν δραστικά τις μέσες εκπομπές CO2 του στόλου τους.

Η Volkswagen, ένας σημαντικός παίκτης του κλάδου, αντιμετωπίζει την πρόκληση της μείωσης των εκπομπών της κατά περίπου 15% έως το 2025, σύμφωνα με ανάλυση της JATO. Ωστόσο, το έργο αυτό περιπλέκεται περαιτέρω από τις μειούμενες κρατικές επιδοτήσεις και τον αυξημένο ανταγωνισμό από τους κινέζους κατασκευαστές, καθιστώντας τη μετάβαση σε καθαρότερα οχήματα πιο δύσκολη.

Η μη επίτευξη των αυστηρών στόχων για τις εκπομπές ρύπων θα έχει ως αποτέλεσμα σημαντικές κυρώσεις για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, με πρόστιμα που ανέρχονται σε 95 ευρώ ανά όχημα που ταξινομείται στην ΕΕ για κάθε γραμμάριο CO2 που εκπέμπεται πάνω από το επιβαλλόμενο όριο.

Για να αποφύγουν αυτές τις κυρώσεις, η VW και άλλοι κατασκευαστές εξετάζουν το ενδεχόμενο να ενώσουν τους στόλους τους με κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως η Tesla, αν και με σημαντικό κόστος.

Η συγκέντρωση πόρων και η παροχή κινήτρων για την πώληση οχημάτων χαμηλών εκπομπών είναι μεταξύ των στρατηγικών που διερευνά η Volkswagen για να ευθυγραμμιστεί με τους νέους κανονισμούς.

Ωστόσο, η πορεία της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη έχει συναντήσει ένα αδιέξοδο, με το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στο σύνολο των παραδόσεων να μειώνεται πρόσφατα, δημιουργώντας ανησυχίες και αβεβαιότητες στον κλάδο.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Oliver Blume, τόνισε την ανάγκη σταθερότητας και συνέχειας στην πολιτική, προτρέποντας την ΕΕ να διατηρήσει την πορεία της προς τον τερματισμό των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!