Περίπατο πάει στην Αμερική η γρήγορη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με την κυβέρνηση Μπάιντεν να κάνει το χατίρι των αυτοκινητοβιομηχανιών, ώστε να χαλαρώσει τους κανόνες για τη μετάβαση.
Ο λόγος που γίνεται αυτό; Οι εκλογές στις ΗΠΑ και οι κατηγορίες του Τράμπ, ότι οι πολιτικές του Μπάιντεν θα σκοτώσουν τις θέσεις εργασίας σε αυτοκίνητα και θα βοηθήσουν την ανερχόμενη βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας.
Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση Μπάιντεν χάρισε την Τρίτη στις αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ μια σημαντική νίκη, χαλαρώνοντας τους προτεινόμενους κανόνες που θα τους ανάγκαζαν να περιορίσουν την παραγωγή οχημάτων με κινητήρες εσωτερικές καύσης ή να αντιμετωπίσουν πρόστιμα δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η απόφαση του Υπουργείου Ενέργειας, που αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το Reuters τη Δευτέρα, επιβραδύνει σημαντικά τη σταδιακή κατάργηση των υφιστάμενων κανόνων που παρέχουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες επιπλέον πίστωση χρόνου στα αυτοκίνητα που κάνουν χρήση θερμικών κινητήρων.
Ο κανόνας είναι μέρος ενός ευρύτερου συνόλου κανονισμών της διοίκησης του Μπάιντεν που κυκλοφόρησε από αυτή την εβδομάδα, μετά από έντονες συζητήσεις με αυτοκινητοβιομηχανίες που είπαν ότι δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στις αρχικές προτάσεις για μια πολύ πιο επιθετική μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.
Αυτές οι προτάσεις απαιτούσαν πολύ αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών με στόχο να αυξηθεί το μερίδιο αγοράς των EV στο 67% όλων των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται έως το 2032 από λιγότερο από 8% πέρυσι.
Το Detroit Three παράγει ακόμη λιγότερα EV ως ποσοστό των συνολικών τους πωλήσεων. Η Stellantis, η οποία κατέχει τις μάρκες Jeep SUV και Ram, επί του παρόντος δεν πουλάει σχεδόν κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η υποχώρηση του προέδρου Τζο Μπάιντεν στην επιθετική ώθηση των EV έρχεται καθώς η εκστρατεία επανεκλογής του το 2024 αντιμετωπίζει ένα πιθανό σενάριο που πρέπει να κερδίσει στην πολιτεία του Μίσιγκαν, το κέντρο της αυτοκινητοβιομηχανίας των ΗΠΑ και μεγάλο μέρος του συνδικαλισμένου εργατικού δυναμικού της.
Ο Ρεπουμπλικανός αντίπαλός του, Ντόναλντ Τραμπ, έχει κατηγορήσει ότι οι πολιτικές του Μπάιντεν θα σκοτώσουν τις θέσεις εργασίας σε αυτοκίνητα και θα βοηθήσουν την ανερχόμενη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας.