NEA

ΕΕ: Γιατί μειώνονται οι εισαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα

Στο πλαίσιο ενός ρυθμιστικού ελέγχου, οι εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων (EV) της Κίνας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) αντιμετώπισαν μια σημαντική πτώση στις αρχές του τρέχοντος έτους.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των κινεζικών τελωνείων, οι εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων προς τις 27 χώρες μέλη της ΕΕ σημείωσαν σημαντική μείωση, σχεδόν 1/5 κατά τους δύο πρώτους μήνες του έτους, έχοντας μία αξιοσημείωτη απόκλιση από τα στοιχεία του προηγούμενου έτους.

Τα στοιχεία αποκάλυψαν ότι περίπου 75.600 EVs εξάχθηκαν σε χώρες της ΕΕ τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, αντιπροσωπεύοντας αξιοσημείωτη μείωση κατά 20% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Η πτώση αυτή έρχεται εν μέσω αυξημένης προσοχής από τις Βρυξέλλες, όπου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα για πιθανές αθέμιτες επιδοτήσεις που παρέχει η Κίνα στους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων της, με στόχο να διαπιστώσει αν οι επιδοτήσεις αυτές παρέχουν αδικαιολόγητο πλεονέκτημα.

Η πρόσφατη αύξηση των εισαγωγών από κινεζικές εταιρείες όπως η BYD και η MG Motor που ανήκει στη SAIC έχει προκαλέσει ανησυχίες από τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Stellantis, οι οποίες αναμένουν ένα κύμα εισόδου νέων ανταγωνιστών στην αγορά σε μια δύσκολη συγκυρία για τον κλάδο.

Σε απάντηση αυτών των εξελίξεων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δηλώσει την ετοιμότητά της να επιβάλει πρόσθετους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα που εισέρχονται στο μπλοκ, επικαλούμενη νέα στοιχεία που υποδηλώνουν παράνομη οικονομική στήριξη από το Πεκίνο προς τη βιομηχανία.

Οι εν λόγω δασμοί, εάν εφαρμοστούν, θα μπορούσαν να παρεμποδίσουν σημαντικά μια βασική αγορά για τις κινεζικές εξαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων, οδηγώντας ενδεχομένως σε ανάλογα μέτρα σε περιοχές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο για την προστασία από την εισροή αναδρομολογημένων οχημάτων από την ΕΕ.

Οι αναλυτές έχουν επισημάνει την πολυπλοκότητα που διέπει τις προκλήσεις του διεθνούς εμπορίου της Κίνας, υποδηλώνοντας ότι η μείωση των εξαγωγών κατά τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους αντικατοπτρίζει κάτι περισσότερο από μια απλή στατιστική ανωμαλία.

Υπάρχουν πολλές εικασίες σχετικά με τον πιθανό αντίκτυπο της έρευνας της ΕΕ κατά των επιδοτήσεων στη δυναμική του εμπορίου εισαγωγών-εξαγωγών μεταξύ Κίνας και ΕΕ.

Ενώ τα κινεζικά τελωνειακά στοιχεία δείχνουν σταθερά ισχυρή ετήσια αύξηση των εξαγωγών EV προς τις χώρες της ΕΕ από το 2021, υπήρξαν περιστασιακές μειώσεις σε ορισμένους μήνες, όπως τον Αύγουστο και τον Νοέμβριο του προηγούμενου έτους.

Οι αποκλίσεις μεταξύ των κινεζικών και των ευρωπαϊκών δεδομένων υπογραμμίζουν περαιτέρω τις περιπλοκές του διεθνούς εμπορίου, το οποίο επηρεάζεται από παράγοντες που κυμαίνονται από τους χρόνους αποστολής έως την άφιξη των εμπορευμάτων.

Καθώς και οι δύο πλευρές περιηγούνται στην πολυπλοκότητα των εμπορικών σχέσεων και του ρυθμιστικού ελέγχου, η μελλοντική πορεία των εξαγωγών αυτοκινήτων της Κίνας στην ΕΕ παραμένει αβέβαιη και εξαρτάται από την επίλυση των εν εξελίξει ερευνών και την εξελισσόμενη δυναμική της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!