NEA

Μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Για ποιους λόγους απαξιώνεται γρήγορα η αξία τους;

Η σημαντική μείωση της μεταπωλητικής αξίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα είναι ένα φαινόμενο που έχει επισημανθεί σε πρόσφατες μελέτες, και υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συντείνουν σε αυτό το αποτέλεσμα.

Καταρχάς, η αβεβαιότητα σχετικά με τη μακροζωία των μπαταριών αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει την αξία των ηλεκτρικών οχημάτων. Η απόδοση και η διάρκεια ζωής των μπαταριών είναι κρίσιμες για την απόδοση ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Έτσι, η ανασφάλεια σχετικά με την εξέλιξη της τεχνολογίας μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και, κατά συνέπεια, την αξία των οχημάτων στη δευτερογενή αγορά.

Επιπλέον, το υψηλό κόστος της νέας τεχνολογίας είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει στη μείωση της αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων. Πολλοί καταναλωτές μπορεί να είναι ανασφαλείς για το κόστος συντήρησης και επισκευής των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και για το κόστος αντικατάστασης των μπαταριών στο μέλλον.

Ειδικότερα στα πολυτελή ηλεκτρικά μοντέλα, όπως τα Mercedes EQS/ EQE, BMW i7/ i4, Audi e-Tron κ.α. , αυτή η τάση απαξίωσης είναι ακόμη πιο έντονη, καθώς οι πελάτες είναι επιφυλακτικοί απέναντι σε υψηλότερα κόστη συντήρησης και επισκευής.

Χαρακτηριστικό είναι ότι στις ΗΠΑ η αξία της Mercedes EQS έπεσε  κατά 47,8% μετά από μόλις ένα χρόνο κυκλοφορίας. Ορισμένα ηλεκτρικά πάντως, όπως τα Tesla Model X και Model Y, επιδεικνύουν χαμηλότερα ποσοστά απαξίωσης, ξεπερνώντας τον μέσο όρο των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών που είναι 12,8%.

Κάτι άλλο ενδιαφέρον είναι ότι τα υβριδικά αποδεικνύονται πιο ανθεκτικά όσον αφορά την υποτίμηση, με μοντέλα όπως το Range Rover να παρουσιάζουν αύξηση της αξίας τους μετά από 12 μήνες.

Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται και νέα, βελτιωμένα και αποδοτικότερα μοντέλα εισέρχονται στην αγορά, τα παλαιότερα ηλεκτρικά οχήματα χάνουν την ανταγωνιστικότητά τους και λογικό είναι να υφίστανται μεγαλύτερη απώλεια μεταπωλητικής αξίας.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!