NEA

H ιταλική κυβέρνηση τα χώνει στη Stellantis για την «πολωνέζικη» Milano

Τα αποκαλυπτήρια του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Alfa Romeo, της Milano, προκάλεσαν αντιδράσεις, καθώς επισημάνθηκε ότι θα παράγεται στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας, προκαλώντας την κριτική του υπουργού Βιομηχανίας της Ιταλίας, Adolfo Urso.

Με το όνομα της εμβληματικής πόλης του Μιλάνου, όπου η Alfa Romeo ιδρύθηκε πριν από έναν αιώνα, η Milano αποτελεί σημαντικό ορόσημο για τη μάρκα. Ωστόσο, η κριτική του Urso προέρχεται από την απόφαση να κατασκευαστεί το όχημα εκτός Ιταλίας, μια κίνηση που όπως υποστηρίζει παραβιάζει την ιταλική νομοθεσία.

Ο Urso επεσήμανε ότι ένα αυτοκίνητο που φέρει το όνομα Milano θα έπρεπε να παράγεται στην Ιταλία, επικαλούμενος νομοθεσία του 2003 που απαγορεύει τις παραπλανητικές ενδείξεις σχετικά με την προέλευση των προϊόντων.

Ο νόμος αυτός, που εφαρμόζεται συχνά σε προϊόντα διατροφής, έχει ως στόχο να αποτρέψει τα προϊόντα να ισχυρίζονται ψευδώς ότι προέρχονται από την Ιταλία, όπως το αμερικανικό τυρί parmesan που μιμείται την γνωστή ιταλική «παρμεζάνα» (parmigiano).

Η διαμάχη μεταξύ της ιταλικής κυβέρνησης και της Stellantis υπογραμμίζει ευρύτερες εντάσεις γύρω από την εγχώρια παραγωγή αυτοκινήτων.

Οι συνομιλίες μεταξύ της εθνικιστικής κυβέρνησης του πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι και της γαλλοϊταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν επικεντρωθεί σε στρατηγικές για την ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής, με τις φιλοδοξίες να φτάσουν το ένα εκατομμύριο μονάδες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, υπερασπίστηκε την απόφαση για την παραγωγή του Milano στην Πολωνία, τονίζοντας την εξοικονόμηση κόστους που θα μεταφραστεί σε μια πιο ανταγωνιστική τιμή λιανικής για τους καταναλωτές.

Ο Tavares δήλωσε ότι η κατασκευή του SUV στην Πολωνία και όχι στην Ιταλία θα μειώσει τη λιανική τιμή του κατά περίπου 10.000 ευρώ, καθιστώντας το πιο προσιτό στους αγοραστές.

Παρά τη διαμάχη γύρω από το Milano, ο Tavares επιβεβαίωσε ότι τα μελλοντικά μοντέλα της Alfa Romeo, συμπεριλαμβανομένης της επόμενης γενιάς του μεσαίου SUV Stelvio και του μεσαίου σεντάν Giulia, θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται στο Cassino της κεντρικής Ιταλίας.

Η Stellantis σχεδιάζει να επενδύσει πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ στο εργοστάσιο του Cassino για να φιλοξενήσει την παραγωγή της νέας πλατφόρμας STLA Large, ενισχύοντας τη δέσμευσή της στην ιταλική παραγωγή.

Η σύγκρουση μεταξύ της Stellantis και της ιταλικής κυβέρνησης αναδεικνύει την πολυπλοκότητα της εξισορρόπησης της αποδοτικότητας του κόστους με την εθνική υπερηφάνεια και την κανονιστική συμμόρφωση στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!