Οι απίστευτες απολαβές των εκτελεστικών στελεχών των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον και προκαλέσει συζητήσεις για τη διαφορά στις αμοιβές μεταξύ των κορυφαίων διευθυντικών στελεχών και των υπολοίπων εργαζομένων.
Η Mary Barra, διευθύνουσα σύμβουλος της General Motors, παρότι κέρδισε εντυπωσιακά 27,8 εκατομμύρια δολάρια, δεν κατέχει τον τίτλο του πιο ακριβοπληρωμένου στελέχους στον κλάδο.
Αυτή την τιμή την κατέχει ο Carlos Tavares, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, ο οποίος εισέπραξε εντυπωσιακά 39 εκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο έτος.
Παρόλο που η αμοιβή της Barra μειώθηκε κατά 4% λόγω μειωμένων μπόνους λόγω των προκλήσεων που αντιμετώπισε η GM σχετικά με τα ηλεκτρικά οχήματα, ο Tavares είδε μια αύξηση 56% στη συνολική του αποζημίωση, φτάνοντας τα 39,491 εκατομμύρια δολάρια, κυρίως λόγω των επιτυχημένων επιδόσεων της Stellantis στις διεθνείς αγορές.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης η περίπτωση του διευθύνοντος συμβούλου της Ford, Τζιμ Φάρλεϊ, ο οποίος απολάμβανε αμοιβές ύψους σχεδόν 26,5 εκατομμύρια δολάρια το 2023, πολλαπλάσιες σε σχέση με τη μέση αμοιβή των εργαζομένων της εταιρείας.
Συγκεκριμένα, η συνολική αμοιβή του ήταν 312 φορές μεγαλύτερη από τη μέση ετήσια συνολική αμοιβή όλων των εργαζομένων της Ford το 2023.