PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο Dacia Duster στην Ισπανία [first drive]

Νέα, ενδιαφέρουσα σχεδίαση, καινούργια πλατφόρμα, περισσότερη τεχνολογία, αλλά η ίδια φιλοσοφία. Η καινούργια γενιά του Duster έρχεται να συνεχίσει μια αξιοζήλευτη παράδοση. Στην Ελλάδα από τον επόμενο μήνα σε ελαφρώς αυξημένες τιμές από το απερχόμενο μοντέλο.

Η νέα γενιά του Duster είναι γεγονός. Δεκατέσσερα χρόνια έπειτα από την πρώτη εμφάνισή του, το SUV μοντέλο της Dacia δημιουργήθηκες με σκοπό να συνεχίσει μια πολύ επιτυχημένη πορεία στην αγορά.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι περίπου 2.400.000 άτομα έχουν αποκτήσει το αυτοκίνητο, εκτιμώντας τα πλεονεκτήματά του και προτείνοντας και σε άλλους να πράξουν το ίδιο.

Στη ρουμανική εταιρεία έχουν θέσει ένα ερώτημα: «Πόσο αυτοκίνητο χρειάζεται κάποιος;». Περίεργη και αόριστη απορία, αλλά με πολύ σαφή, έμπρακτη απάντηση από τα στελέχη της: Δεν είναι άλλη από το νέο Duster.

Τρίτο και καλύτερο
Το καινούργιο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-Bτου Ομίλου Renault. Η χρήση της επέτρεψε στο Duster να εκσυγχρονιστεί σε δομικό (δηλαδή μηχανολογικό) και σε εξοπλιστικό επίπεδο. Οι διαστάσεις του είναι σχεδόν ίδιες με αυτές του προηγούμενου και όμως έχει αυξηθεί ο εσωτερικός διαθέσιμος χώρος, λόγω της καλύτερης διαμόρφωσης εντός.

Όπως ανακοινώνει η εταιρεία, το μήκος του φτάνει τα 4.343 χλστμ., το πλάτος του τα 1.813 χλστμ. και το ύψος του 1.616 χλστμ. χωρίς τις μπάρες οροφής (1.656 χλστμ. με αυτές).

Το μεταξόνιό του είναι 2.657 χλστμ. Στην τετρακίνητη εκδοχή του, το ύψος του αμαξώματος αυξάνεται στα 1.621 χλστμ. (και το μεταξόνιο φτάνει τα 2.658 χλστμ.).

Τι σημαίνει αυτό; Ότι, στην πράξη, το μεταξόνιο του καινούργιου Duster είναι κατά 1,6 εκατοστά μικρότερο συγκριτικά με αυτό της προηγούμενης γενιάς του! Ωστόσο, η ωφέλιμη απόσταση για τα γόνατα των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά περίπου τρία εκατοστά.

Στη δικίνητη έκδοση, η απόσταση από το έδαφος είναι 207 χλστμ., η γωνία προσέγγισης είναι 31 μοίρες, η γωνία διαφυγής 36 μοίρες, η γωνία ράμπας 24 μοίρες και μπορεί να περάσει από υδάτινο χαντάκι ύψους 350 χλστμ.

Στο Duster 4×4, το ωφέλιμο ύψος από το έδαφος αυξάνεται στα 217 χλστμ. Αντίστοιχα, η γωνία προσέγγισης είναι 31 μοίρες, η γωνία διαφυγής 36 μοίρες, η γωνία ράμπας 23 μοίρες και το αυτοκίνητο μπορεί να περάσει από υδάτινο πέρασμα βάθους μέχρι 450 χλστμ.

Η σχεδίασή του έγινε με τρόπο που να τονίζεται ο SUV (και εκτός δρόμου) χαρακτήρας του μοντέλου. Η διαμόρφωση των φωτιστικών σωμάτων του, το καπό, οι γραμμές στο πλάι του αμαξώματος, οι θόλοι των τροχών και το μαύρο προστατευτικό πλαστικό που περιβάλλει το αυτοκίνητο συμβάλλουν γι’ αυτόν τον σκοπό.

Στο εξωτερικό του μπορούμε να δούμε την εξέλιξη της σχεδιαστικής φιλοσοφίας που χαρακτηρίζει διαχρονικά το Duster όπως και την ευαισθητοποίηση των ανθρώπων της Dacia για την εξοικονόμηση πόρων και την προστασία του περιβάλλοντος.

Στην καινούργια γενιά του έχει δημιουργηθεί και χρησιμοποιηθεί το Starkle, ένας καινούργιος τύπος πλαστικού το οποίο διακρίνεται για την αντοχή του και την ευχρηστία του.

Αυτό τοποθετείται τόσο στο αμάξωμα, ως προστατευτικό και αντικείμενο αισθητικής, όσο και στο εσωτερικό του, για να καλύπτει τις αντίστοιχες επιφάνειες αυτού. Συνολικά, έχουν χρησιμοποιηθεί ανακυκλωμένα υλικά σε ποσοστό έως 20%, όπως έγινε γνωστό.

Τι γίνεται με τους κινητήρες του;
Χάρη στην πλατφόρμα CMF-B, το νέο Dacia Duster διατίθεται για πρώτη φορά στην ιστορία του και με κινητήρα με full hybrid σύστημα. Αυτό είναι το καινούργιο στοιχείο που αφορά στον συγκεκριμένο τομέα.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τον 1.6 Hybrid 140 τον οποίο σε μοντέλο της Dacia τον πρωτοείδαμε στο Jogger και πλέον τοποθετείται και κάτω από το καπό του Duster. Θυμίζουμε ότι ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας του αποδίδει 96 ίππους και συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες.

Ο πρώτος από αυτούς, ο οποίος δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς όταν πρέπει, είναι ενσωματωμένος στον θερμικό και αποδίδει 49 ίππους.

Ο δεύτερος αποδίδει 20 ίππους, λειτουργεί μόνο ως start/stop και γεννήτρια και έχει και τον ρόλο αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του συστήματος είναι 140 ίπποι.

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν ενεργειακή χωρητικότητα 1,2 kWh και μπορούν να κινήσουν το νέο Duster ως ηλεκτροκίνητο για μια μικρή απόσταση. Ωστόσο, η Dacia ανακοινώνει ότι όταν το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά εντός πόλης, αυτό μπορεί να γίνει έως και το 80% της συνολικής απόστασης μιας διαδρομής.

Εκτός αυτού, το καινούργιο SUV της Dacia θα διατίθεται επίσης με τον τρικύλινδρο διπλού καυσίμου 1.0 Εco-G των 100 ίππων και με τον 1.2 TCe των 130 ίππων με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και χειροκίνητο κιβώτιο. Με τον τελευταίο διατίθεται και η έκδοση 4×4, συνδυαζόμενο με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Από τα παραπάνω διαπιστώνουμε ότι το καινούργιο Duster δεν θα πωλείται πλέον με πετρελαιοκινητήρα στην ευρωπαϊκή αγορά για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος.

Σε ό,τι αφορά στην ανάρτησή του, παραμένει ίδια σε διάταξη. Θυμίζουμε ότι στο Duster 4×2 υπάρχουν εμπρός γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδος, ενώ πίσω ημιάκαμπτος άξονας με ενσωματωμένη αντιστρεπτική ράβδο.

Στο Duster 4×4, εμπρός και πίσω υπάρχουν γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδος, μια διάταξη που το κάνει πιο αποτελεσματικό στην εκτός δρόμου κίνηση.

Πάντως, στην Dacia βελτίωσαν τη δυσκαμψία των αντιστρεπτικών δοκών, συγκριτικά με πριν, την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και αναβάθμισαν το λογισμικό του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού για την μετάδοση της κίνησης και στους πίσω τροχούς.

Η καινούργια γενιά του Duster είναι καλύτερα εξοπλισμένη και πιο πρακτική. Για παράδειγμα, η διαμόρφωση της υποδοχής YouClip στο εσωτερικό του οχήματος και στο πορτμπαγκάζ στην οποία κουμπώνουν εξαρτήματα όπως φακός, ποτηροθήκες ή τσαντάκι. Συνολικά, υπάρχουν οκτώ σημεία διάσπαρτα σε καίρια μέρη της καμπίνας και του χώρου αποσκευών.

Στο νέο SUV έχει αναβαθμιστεί το επίπεδο του βασικού εξοπλισμού το οποίο περιλαμβάνει περισσότερα συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού. Στο ταμπλό, υπάρχει πλέον έγχρωμη οθόνη αφής 10,1 ιντσών και πιο σύγχρονο και εύχρηστό σύστημα πολυμέσων. Προαιρετικά, διατίθεται έγχρωμη οθόνη 7,0 ιντσών στη θέση του πίνακα οργάνων.

Στον δρόμο, το καινούργιο μοντέλο είναι πιο στιβαρό και πιο ήσυχο. Η ανάρτησή του αποδεικνύεται σχετικά σφιχτή αλλά και άνετη για τους επιβάτες, οι οποίοι έχουν ικανοποιητικό ωφέλιμο χώρο και στο πίσω κάθισμα.

Το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό και μόνο όταν αυξάνεται η ταχύτητα αυξάνεται αντίστοιχα και ο αεροδυναμικός.

Στην εκτός δρόμου κίνηση, το Duster 4×4 αποδεικνύει ακόμα καλύτερα γιατί θεωρείται και είναι μια από τις πιο συμφέρουσες αγορές στην κατηγορία του.

Με τα κατάλληλα ελαστικά και το αναβαθμισμένο ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης ο οδηγός μπορεί να κινηθεί σε πραγματικά δύσβατο έδαφος χωρίς πρόβλημα.

Από την ελληνική αντιπροσωπεία της Dacia ανακοινώθηκε ότι το καινούργιο Duster θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από τον προσεχή Ιούνιο και έπειτα.

Προς το παρόν, δεν υπάρχουν πληροφορίες για τις τιμές πώλησης των τεσσάρων διαφορετικών εξοπλιστικών εκδόσεων στις οποίες θα διατίθεται το μοντέλο στην ευρωπαϊκή αγορά γενικότερα.

Πάντως, αυτές αναμένονται ελαφρώς αυξημένες από τις υπάρχουσες, όπως άλλωστε ισχύει για κάθε νέο μοντέλο που λανσάρεται.

Dacia Duster 4×4

Dacia Duster Extreme

Κωνσταντίνος Ζωγλοπίτης

Ο άνθρωπος που σφίγγει τα χαληνάρια κάθε φορά που το καρότο χαλαρώνει. Πνεύμα και ηθική!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!