PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Honda e:Ny1 204 PS [test drive]

Η μεγάλη αγάπη της Honda για τις πρωτοποριακές τεχνολογίες δεν θα μπορούσε να την κρατήσει μακριά και από τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Και αν το μικρό «e:» απλά μας συστήθηκε, το e:Ny1 μοιάζει με ένα πολύ σοβαρό μπάσιμο στην πιο hot κατηγορία.

Αυτή δεν είναι άλλη από την κατηγορία των μεσαίων αστικών SUV ή crossover αν προτιμάτε, που έχουν κλέψει την καρδιά του αγοραστικού κοινού και έχουν αλλάξει το χάρτη των εταιρειών. Μοντέλα σαν το HR-V δηλαδή μπορούν να καλύψουν ένα ευρύ φάσμα καταναλωτών.

Από έναν μοναχικό εργένη μέχρι μία οικογένεια, σε κανέναν δε θα πει όχι ένα αστικό SUV με compact διαστάσεις, και για αυτό άλλωστε επιλέχτηκε από τη Honda αυτή να είναι η βάση για την πρώτη της αμιγώς ηλεκτρική απόπειρα μετά το μικρό e:.

Ελαφρώς μακρύτερο από το HR-V, το e:Ny1 φθάνει σε μήκος τα 4,387 μέτρα, πλάτος τα 1,79 μέτρα και ύψος τα 1,584 μέτρα, με τους αριθμούς αυτούς να του χαρίζουν ένα σχετικά μίνιμαλ χαρακτήρα, δεδομένης της τάσης που έχουν τα νέα μοντέλα να είναι όλο και μεγαλύτερα σε όγκο.

Εξίσου μίνιμαλ είναι και η αισθητική του στο σχεδιαστικό κομμάτι, χωρίς υπερβολές αλλά με καθαρές γραμμές και απότομο κόψιμο στο πίσω μέρος όπως συμβαίνει και με το HR-V.

Κοινά στοιχεία με την υβριδική γκάμα της Honda θα βρει κανείς αρκετά όσο παρατηρεί το e:Ny1, όπως τις ενιαίες LED φωτεινές λωρίδες εμπρός και πίσω, τις κρυφές χειρολαβές ψηλά στις πίσω πόρτες και την επιβλητική «τετραγωνισμένη» μάσκα.

Εκεί κρύβεται και το πορτάκι της φόρτισης, που μαζί με το λογότυπο του μοντέλου πίσω αριστερά, αποκαλύπτουν την αμιγώς ηλεκτρική ταυτότητα του νέου SUV της Honda.

Το e:Ny1 φλερτάρει έντονα με το premium στοιχείο και αυτό το αντιλαμβάνεται ακόμη και ο πιο δύσπιστος μόλις ανοίξει την πόρτα του ιαπωνικού SUV.

Η οθόνη αφής μεγέθους 15,1 ιντσών είναι το πρώτο πράγμα που σε κεντρίζει, τόσο με την όρθια διάταξη, όσο και με την κρυστάλλινη ποιότητα και ανάλυση.

Αυτή είναι άτυπα χωρισμένη σε τρία μέρη ώστε να γίνει πιο άμεση η πληροφόρηση και φυσικά οι ρυθμίσεις από το χρήστη.

Στο πάνω μέρος φιγουράρει το σύστημα πλοήγησης, στο κέντρο το βασικό μενού (όπως η μουσική) και οι ηλεκτρικές παρεμβάσεις, ενώ πιο κάτω θα σκαλίσει κανείς τις ρυθμίσεις του κλιματισμού.

Εδώ να σημειώσουμε πως η Honda μας είχε καλομάθει με αρκετούς φυσικούς διακόπτες για τις κλασσικές ρυθμίσεις, ωστόσο μάλλον η αμιγώς ηλεκτρική φύση του e:Ny1 θα έπρεπε να έχει και την ανάλογη «γκατζετιά» στις λεπτομέρειες.

Ο πίνακας οργάνων που φαίνεται… μικρός μπροστά στην κεντρική οθόνη, έχει μέγεθος 10,25 ίντσες και ανάλογη ποιότητα στα γραφικά του.

Πάντως, οι Ιάπωνες πολύ σοφά έχουν δώσει έμφαση στην πληροφόρηση βασικών στοιχείων με μεγάλη γραμματοσειρά για την αυτονομία, την ταχύτητα ή το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας.

Η κονσόλα ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό είναι χαμηλά τοποθετημένη και αυτό δημιουργεί έναν επιπλέον αέρα ευρυχωρίας, ενώ οι ποτηροθήκες και οι χώροι για αντικείμενα επαρκούν όπως και στα υπόλοιπα SUV της φίρμας.

Αριστερά από τις δύο θήκες βρίσκεται το -σχετικά μικρό- πλήκτρο για τις οδηγικές επιλογές (Econ,Normal, Sport), ενώ και το κλασσικό start engine βρίσκεται πίσω από το τιμόνι δεξιά και θα πρέπει να το ψάξεις λίγο μέχρι να εξοικειωθείς πλήρως.

Κατά τα άλλα όλα είναι εκεί που τα περιμένεις και σου δημιουργούν μία ευχάριστη οικειότητα (τα puddles πίσω από το τιμόνι αλλάζουν το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας).

Ακόμη και τα πλήκτρα του επιλογέα είναι ίδια με αυτά των υβριδικών Honda, γεγονός που αθροιστικά με τα υπόλοιπα σε κάνει να νιώθεις πως πίσω από το τιμόνι του ηλεκτρικού SUV η οδήγηση και γενικά η συμβίωση είναι εύκολη υπόθεση.

H νέα πλατφόρμα e: N Architecture F στην οποία βασίζεται το e:Ny1 προορίζεται ειδικά για τα μικρά και μεσαία SUV και επιτρέπει αρκετά καλούς χώρους για τις διαστάσεις του ηλεκτρικού μοντέλου.

Αυτό δείχνει και το μεταξόνιο των 2,607 μέτρων σχετικά με τον «αέρα» της καμπίνας, ενώ το πορτμπαγκαζ των 361 λίτρων δείχνει μεγαλύτερο στην πράξη παρά στη θεωρία (βοηθά και το υποδαπέδιο κενό για τα καλώδια φόρτισης).

Το ηλεκτρικό SUV της Honda λοιπόν εφοδιάζεται με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μονίμου μαγνήτη στο εμπρός μέρος, απόδοσης 204 ίππων και 310 Nm ροπής.

Σε αυτόν ενσωματώνεται και η μετάδοση, με τους Ιάπωνες να ανακοινώνουν ότι ζυγίζει μόλις 77,4 κιλά, δείγμα του ότι παραμένουν κορυφαίοι σε καινοτομίες ακόμη και αν δεν είναι οι μεγαλύτεροι οπαδοί της ηλεκτροκίνησης.

Η παραπάνω απόδοση είναι αρκετή για να κάνει το e:Ny1 ένα πολύ σβέλτο SUV (ειδικά στο Sport) με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 7,6 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.

Η μπαταρία χωρητικότητας 68,8 kWh (195 Ah) μπορεί να διασφαλίσει αυτονομία 412 χιλιομέτρων σύμφωνα με τις μετρήσεις WLTP (κατανάλωση 18,2 kWh/100 χλμ.).

Με τη νορμάλ οδήγηση σε μεικτές συνθήκες να μας δείχνει πως η αυτονομία μπορεί να φθάσει από 330 μέχρι 350 χλμ. (αναλόγως τις καιρικές συνθήκες και τη χρήση της αντλίας θερμότητας) και με την κατανάλωση να «παίζει» κοντά στις 19-20 kWh/100 χλμ.

Η φόρτιση στον AC 11άρι on board διαρκεί περίπου 6 ώρες για το 10-80%, ενώ σε DC 78 kW μπορεί να ανακτήσει κάποιος περίπου 100 χλμ. μέσα σε 11 λεπτά της ώρας.

Στο οδηγικό κομμάτι εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος ότι σκοπός των ανθρώπων της Honda ήταν να δημιουργήσουν ένα SUV που θα απλουστεύει τα πράγματα.

Στρωτό και σβέλτο χωρίς να υπερβάλει, τιμόνι ελαφρύ στο παρκάρισμα και πιο βαρύ όσο ανεβάζεις ρυθμούς, εξαιρετική ηχομόνωση και κορυφαίο σε ορατότητα και θέση οδήγησης. Όλα τα κάνει να φαίνονται απλά, με τη χρήση του φυσικά να προορίζεται κυρίως για την πόλη.

Άλλωστε τα λιγοστά εκατοστά (13,5) που το χωρίζουν από το έδαφος, δηλώνουν πως δεν είναι ένα σκληροπυρηνικό SUV που αγαπά τα χωμάτινα εδάφη.

Εξάλλου και η ρύθμιση της ανάρτησης -αν και ισορροπημένη- δείχνει μία στροφή προς το σπορ στοιχείο, κάτι που δίνει βεβαίως extra πόντους στις κλειστές διαδρομές και εξισορροπεί με μαεστρία τα συνολικά 1.730 κιλά του αμαξώματος.

Συνολικά θα λέγαμε πως το e:Ny1 αφήνει παραπάνω από θετικές εντυπώσεις. Είναι τοποθετημένο χωροταξικά ακριβώς εκεί που κοιτάζει ο σύγχρονος αγοραστής, έχει αστικό χαρακτήρα και τα κάνει όλα σωστά, χωρίς να πιέζει για να κερδίσει τις εντυπώσεις.

Αυτή τη περίοδο η ελληνική αντιπροσωπεία τρέχει μια προσφορά 6.000 ευρώ που κατεβάζει την τιμή στις 47.900 ευρώ, η οποία με την κρατική επιδότηση πέφτει στις 39.900 ευρώ. Επίσης, αντιπαραβάλλει πολυετείς εγγυήσεις (5 χρόνια ή 100.000 χλμ., 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. για το 70% της μπαταρίας) και δώρο σχεδόν 1.000 ευρώ που κοστίζουν τα καλώδια Mode 2 και Mode 3.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA

Honda e:Ny1 150 kW τεχνικά χαρακτηριστικά
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΩΣΗΣ
Τύπος, τροφοδοσία Σύγχρονος κινητήρας μόνιμου μαγνήτη
Μέγιστη ισχύς, ροπή 150 kW (204 PS), 310 Nm (31,6 kgm)
Θέση Στον εμπρός άξονα, εγκάρσια
Μπαταρία Χωρητικότητα: 68,8 kWh,
Θέση Στο κέντρο και κάτω από το δάπεδο
Χρόνος φόρτισης Φόρτιση 11 kW: 6 ώρες, σε DC 78 kW: 45’
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,6 sec
Τελική ταχύτητα 160 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Εργοστασιακή WLTP, Μέση δοκιμής 18,2 kWh/100 km, 19,3 kWh/100 km
Εργοστασιακή αυτονομία 476 km (WLTP)
Χωρητικότητα μπαταρίας 68,8 kWh
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 320-350 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή
Εκπομπή CO2 0 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 1 σχέσης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι / αεριζόμενοι δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Turanza Eco, 225/50 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.387 × 1.790 × 1.584 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.539/ 1.540 mm
Μεταξόνιο 2.607 mm
Χώρος αποσκευών 361-1.176 lt
Απόβαρο 1.730 kg
Τιμή πώλησης μοντέλου δοκιμής: από 53.900 ευρώ (39.900 ευρώ με προσφορά 6.000 ευρώ + 8.000 επιδότηση) 

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!