NEA

Δείτε ένα Tesla να αποφεύγει την ύστατη στιγμή ένα τρένο [video]

Ο ιδιοκτήτης ενός Tesla Model 3 αναφέρει ότι το αυτόνομο σύστημα FSD απέτυχε να αντιδράσει δύο φορές τους τελευταίους έξι μήνες (ειδικά σε μια ομιχλώδη μέρα) σε περάσματα τρένων.

Ένας ιδιοκτήτης Tesla Model 3, ίσως υπερβολικά εξαρτημένος και σίγουρος για τις δυνατότητες του συστήματος Full Self-Driving, μοιράστηκε ένα περιστατικό από την on board κάμερα, που δείχνει μια παραλίγο επαφή με ένα τρένο.

Ενώ το αυτοκίνητο υποτίθεται ότι κινούταν αυτόνομα υπό λιγότερο ιδανικές καιρικές συνθήκες, ο οδηγός πήρε τον έλεγχο την τελευταία στιγμή, αποφεύγοντας μια σύγκρουση με το τρένο, αλλά τελικά χτυπώντας σε έναν στύλο.

Το βίντεο από την κάμερα ταμπλό δείχνει το Tesla να κινείται μέσα σε βαριά ομίχλη, μειώνοντας σημαντικά την ορατότητα. Προσεγγίζοντας τη διάβαση του τρένου, δεν υπάρχει σημάδι φρεναρίσματος, παρά τα φώτα που αναβοσβήνουν και το επερχόμενο τρένο. Η αντίδραση του οδηγού φαίνεται καθυστερημένη μέχρι την τελευταία στιγμή, όταν παίρνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου, αποφεύγοντας την καταστροφή.

Πριν σταματήσει τελείως στο παρακείμενο χωράφι, το Tesla συγκρούστηκε με έναν στύλο, προκαλώντας σημαντικές ζημιές στον μπροστινό δεξιό τροχό και την ανάρτηση, καθώς και ένα ραγισμένο προφυλακτήρα και φτερό. Ο οδηγός φέρεται να υπέστη ελαφρά τραύματα, αλλά δεν χρειάστηκε ιατρική φροντίδα.

Το βίντεο από το αυτοκίνητο, που αρχικά μοιράστηκε στο Tesla Motors Club Forum, γρήγορα διαδόθηκε σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Twitter και το Reddit, συγκεντρώνοντας σημαντική προσοχή από τους χρήστες.

Πολλοί σχολιαστές έριξαν το φταίξιμο αποκλειστικά στον οδηγό, επικρίνοντας την έλλειψη προσοχής του παρά τις προειδοποιήσεις του συστήματος. Επιπλέον, κατηγόρησαν τον οδηγό για την εξάρτησή του από το σύστημα Full Self-Driving σε κακές καιρικές συνθήκες και σε ταχύτητα που δεν ήταν κατάλληλη για τις συνθήκες.

Ο οδηγός, που είχε το Tesla Model 3 για ένα χρόνο, ισχυρίζεται ότι το σύστημα FSD απέτυχε να ανταποκριθεί σε διερχόμενα τρένα δύο φορές τους τελευταίους έξι μήνες, συμβαίνοντας σε διαφορετικές διαβάσεις τρένων.

Τώρα προσπαθεί να συλλέξει τηλεμετρικά δεδομένα από αυτά τα περιστατικά, ενώ αναζητά άλλους χρήστες του Tesla FSD με παρόμοιες εμπειρίες. Επιπλέον, σημείωσε ότι οι δικηγόροι διστάζουν να αναλάβουν την υπόθεσή του «λόγω της απουσίας σημαντικών τραυματισμών».

Για να υπερασπίσει τη θέση του ο οδηγός λέει: «Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα χρήσης του συστήματος FSD, αρχίζεις να το εμπιστεύεσαι να λειτουργεί σωστά, όπως θα έκανες με το προσαρμοστικό cruise control. Υποθέτεις ότι το όχημα θα επιβραδύνει όταν προσεγγίζει ένα πιο αργό αυτοκίνητο μπροστά, μέχρι που δεν το κάνει, και αναγκάζεσαι ξαφνικά να πάρεις τον έλεγχο. Αυτή η αίσθηση ασφάλειας μπορεί να συσσωρευτεί με την πάροδο του χρόνου, καθιστώντας περιστατικά όπως αυτό ιδιαίτερα ανησυχητικά».

Σύμφωνα με το εγχειρίδιο της Tesla, η δυνατότητα “Full Self-Driving” απαιτεί από τον οδηγό να «προσέχει τον δρόμο ανά πάσα στιγμή και να είναι πάντα έτοιμος να αναλάβει άμεση δράση».

Δυστυχώς, πολλοί ιδιοκτήτες της Tesla υπερεκτιμούν το σύστημα ως ένα υψηλότερο επίπεδο αυτονομίας από αυτό που είναι πραγματικά (Επίπεδο 2), οδηγώντας σε αρκετά επικίνδυνα ατυχήματα τα τελευταία χρόνια. Οι αρχές στις ΗΠΑ και στο εξωτερικό έχουν επικρίνει ανοιχτά την Tesla για τη χρήση του όρου “full self-driving” για να περιγράψουν ένα πακέτο ADAS που απαιτεί συνεχή ανθρώπινη εποπτεία.

Post by @vantazach
View on Threads

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!