Ο Όμιλος Volkswagen υπογραμμίζει ότι η μείωση του κόστους είναι πιο κρίσιμη για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας στην Ευρώπη από την επιβολή υψηλότερων δασμών στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Arno Antlitz, επισήμανε ότι οι πρόσθετοι εμπορικοί φραγμοί από την ΕΕ μπορεί να προσφέρουν προσωρινή ανακούφιση, αλλά ενέχουν τον κίνδυνο σοβαρών αντιποίνων.
Η Κίνα έχει ήδη απειλήσει με την επιβολή δασμών έως και 25% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες, εν μέσω αυξανόμενων εμπορικών εντάσεων με τις ΗΠΑ και την ΕΕ.
Οι παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η VW, η BMW και η Mercedes-Benz, γίνονται όλο και πιο ευάλωτες σε αυτές τις μεταβαλλόμενες εμπορικές συνθήκες, καθώς η Κίνα παραμένει μια σημαντική αγορά για αυτές τις μάρκες. Η Mercedes-Benz, για παράδειγμα, εισάγει στην Κίνα όλα τα πολυτελή μοντέλα της S-Class και Maybach.
Η ΕΕ αναμένεται να ανακοινώσει τα αποτελέσματα μιας έρευνας για τις επιδοτήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι τις αρχές Ιουνίου, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των δασμών πέραν του υφιστάμενου 10% έναν μήνα αργότερα.
Οι εμπορικές εντάσεις έχουν κλιμακωθεί μετά την ανακοίνωση της έρευνας, παρά την πρόσφατη επίσκεψη του προέδρου Σι Τζινπίνγκ στην Ευρώπη.
Οι κινεζικές μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η MG Motors και η BYD, αντιπροσώπευαν πέρυσι σχεδόν το 9% των πωλήσεων BEV στην Ευρώπη, και αυτό το ποσοστό θα μπορούσε να φτάσει το 20% μέχρι το 2027.