NEAPINEDΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Svolt ακυρώνει τα σχέδια για δεύτερο gigafactory στην Ευρώπη

Η κινεζική εταιρεία παραγωγής μπαταριών Svolt ανακοίνωσε ότι θα εγκαταλείψει τα σχέδια για την κατασκευή δεύτερου εργοστασίου παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη, επικαλούμενη την ασταθή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) καθώς και την ακύρωση ενός σημαντικού συμβολαίου.

Η Svolt, θυγατρική της Great Wall Motors, ανέφερε επίσης σε δήλωσή της αυτή την εβδομάδα ότι δεν ήταν δυνατό να προβλεφθεί πότε η κύρια εγκατάσταση παραγωγής μπαταριών της εταιρείας στο Überherrn, στην περιοχή Saarland της Γερμανίας, θα ήταν έτοιμη λόγω ζητημάτων προγραμματισμού.

Πέρυσι, η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι η εγκατάσταση θα καθυστερήσει μέχρι το 2027 εν μέρει λόγω τοπικών διαμαρτυριών. Το δεύτερο εργοστάσιο είχε προγραμματιστεί να κατασκευαστεί κοντά στο Βερολίνο.

Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι θα ανοίξει ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης μονάδων μπαταριών στο Heusweiler, επίσης στο Saarland, τον Ιούλιο.

Το ακυρωθέν εργοστάσιο στο Lauchhammer, Γερμανία, επρόκειτο να κατασκευαστεί στον χώρο ενός πρώην εργοστασίου ανεμογεννητριών που απέκτησε η Svolt το 2022. Η πιλοτική παραγωγή επρόκειτο να ξεκινήσει από το 2025, όπως είχε αναφέρει η Svolt.

Η Svolt δεν αποκάλυψε ποιο έργο πελάτη ακυρώθηκε, αλλά ο γερμανικός δημόσιος ραδιοτηλεοπτικός φορέας SR Fernsehen ανέφερε ότι ήταν η BMW.

Η Great Wall Motor ανακοίνωσε ότι θα κλείσει τα ευρωπαϊκά της κεντρικά γραφεία στο Μόναχο, επικαλούμενη τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς για τα EV της καθώς και την απειλή ευρωπαϊκών δασμών στις κινεζικές εισαγωγές.

Μια απόφαση για τους δασμούς αναμένεται μετά τις εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου την επόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με αναφορές.

Η Great Wall ανέφερε ότι η επιβράδυνση των πωλήσεων EV, ιδιαίτερα στη Γερμανία, καθώς και οι μεγάλες εκπτώσεις από ανταγωνιστές, εμπόδιζαν την ικανότητά της να αυξάνει κερδοφόρα τις πωλήσεις της στην περιοχή.

Μεγάλες προσδοκίες

Η Svolt είχε ένα από τα πιο φιλόδοξα σχέδια ανάπτυξης από οποιονδήποτε από τους Ασιάτες κατασκευαστές μπαταριών. Πέρυσι, η εταιρεία είχε δηλώσει ότι σχεδίαζε έως πέντε εργοστάσια στην Ευρώπη με στόχο παραγωγικής ικανότητας τουλάχιστον 50 gWh στην περιοχή μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Το 2020, η εταιρεία προέβλεψε ότι θα έχει παγκόσμια παραγωγική ικανότητα 100 gWh μέχρι το 2025.

Η εταιρεία έχει αντιμετωπίσει δυσκολίες με την κερδοφορία, χάνοντας περισσότερα από 390 εκατομμύρια ευρώ μεταξύ 2019 και 2022. Ο Zhao επεσήμανε το “χαμηλό περιθώριο κέρδους προϊόντων, τη χαμηλή εκμετάλλευση ικανότητας και τα υψηλά διοικητικά κόστη” της εταιρείας.

Η Svolt προμηθεύει μπαταρίες λιθίου φωσφορικού σιδήρου για το νέο μικρό προσιτό ηλεκτρικό Citroen e-C3. Προμηθεύει επίσης μπαταρίες στη Nio καθώς και στα οχήματα της Great Wall, συμπεριλαμβανομένου του κόμπακτ Great Wall Ora 03, του πιο δημοφιλούς ευρωπαϊκού μοντέλου του κατασκευαστή.

Οι κινεζικές εταιρείες μπαταριών στοχεύουν την Ευρώπη

Οι κινεζικές εταιρείες παραγωγής μπαταριών προσπαθούν να διεισδύσουν στην Ευρώπη για να βοηθήσουν στην προμήθεια τοπικών κατασκευαστών αυτοκινήτων καθώς επεκτείνουν την παραγωγή τους σε EV.

Η Contemporary Amperex Technology Co. Ltd (CATL), ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κυψελών στον κόσμο, ξεκίνησε πέρυσι την παραγωγή στο πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο στην ανατολική Γερμανία και προσθέτει μια εγκατάσταση αξίας 7,3 δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ουγγαρία με τη Mercedes-Benz, την BMW και την Volkswagen μεταξύ των πελατών.

Η κινεζική εταιρεία Envision AESC πλησιάζει στην ολοκλήρωση της εγκατάστασής της στο Sunderland, στη βορειοανατολική Αγγλία, για να προμηθεύσει το κοντινό εργοστάσιο της Nissan. Σχεδιάζει επίσης να ξεκινήσει παραγωγή στην Ισπανία και τη Γαλλία.

Παράλληλα, η EVE Energy Co., ο δεύτερος προμηθευτής κυψελών της BMW στην Ευρώπη, ξεκίνησε την κατασκευή ενός εργοστασίου στην Ουγγαρία με προγραμματισμένη έναρξη παραγωγής το 2026.

Πηγή: europe.autonews.com

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!