NEAΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οθόνη πάνω στο τιμόνι: Καινοτομία ή αναγκαίο κακό;

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξαντλούν τις ιδέες τους για το πού να τοποθετήσουν οθόνες στα αυτοκίνητα, αλλά η γερμανική εταιρεία ZF έρχεται να δώσει λύση.

Μέσω του τμήματος παθητικής ασφάλειας, η ZF κατάφερε να ενσωματώσει μια οθόνη στο τιμόνι του μέλλοντος. Το σχέδιο της ZF Lifetec διατηρεί τον αερόσακο, αλλά αυτός πλέον αναπτύσσεται από το άνω μέρος του τιμονιού, απελευθερώνοντας χώρο στο κέντρο για μια διεπαφή παρόμοια με αυτή των smartphones.

Η ZF Lifetec σκέφτεται να τοποθετήσει μια κεντρική οθόνη ή πολλαπλές οθόνες αφής. Αυτή η διάταξη προσφέρει περισσότερη ελευθερία στους σχεδιαστές χωρίς να επηρεάζεται η ασφάλεια. Η ομάδα πίσω από αυτό το πρότζεκτ εξηγεί ότι δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι πλήρως οθόνες. Μπορεί να είναι υβριδική διαμόρφωση, συνδυάζοντας περιστροφικό διακόπτη με επιφάνειες αφής και απλές ενδείξεις.

Η ενσωμάτωση επιπλέον αισθητήρων στο κέντρο του τιμονιού θα ενίσχυε την ασφάλεια στα αυτοκίνητα με ημι-αυτόνομη οδήγηση. Η ανίχνευση των χεριών του οδηγού στο τιμόνι θα ενημερώνει το αυτοκίνητο ότι ο οδηγός παραμένει προσηλωμένος στον δρόμο, κάτι που θα ενίσχυε την ασφάλεια, σύμφωνα με την ZF Lifetec.

Ωστόσο, προκύπτουν ερωτήματα για την πρακτικότητα και την ασφάλεια αυτού του σχεδίου. Για παράδειγμα, τι συμβαίνει αν το αυτοκίνητο εμπλακεί σε ατύχημα ενώ τα χέρια του οδηγού βρίσκονται σε λάθος θέση;

Αρκετοί υποστηρίζουν ότι υπάρχουν άλλοι τομείς στους οποίους θα έπρεπε να επικεντρωθούν οι μηχανικοί, αντί να προσπαθούν να επανεφεύρουν το τιμόνι. Αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες προχωρήσουν σε αυτόν τον δρόμο, θα μπορούσαν να τοποθετήσουν φυσικούς διακόπτες.

Με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, ένα σύστημα ψυχαγωγίας, μια επιπλέον οθόνη για τον μπροστινό επιβάτη και μια οθόνη προβολής, έχουμε ήδη αρκετές οθόνες. Μάλλον, έφτασε η ώρα να επιστρέψουν οι διακόπτες ή τουλάχιστον να αποφύγουμε να γίνουν τα πάντα προσβάσιμα μόνο μέσω οθονών.

Άλλωστε, είναι προφανές ότι το κακό με τις κάμερες και τις οθόνες έχει παραγίνει. Και μάλλον κάπου θα πρέπει να σταματήσει πριν είναι αργά για την ασφάλεια των αυτοκινήτων.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!