NEAPINED

Επίσημο: Επιβολή δασμών έως και 48% στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα!

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφάσισε την επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μια κίνηση που είχε ανακοινωθεί εδώ και καιρό. Μια μάρκα θα επηρεαστεί ιδιαίτερα από την απόφαση αυτή. Μάθε ποια είναι αυτή.

Τον Σεπτέμβριο του 2023, η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ανακοίνωσε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο την πρόθεση της ΕΕ να εξετάσει την επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τόνισε τη σημασία της διασφάλισης ενός δίκαιου ανταγωνισμού.

Η πολιτικός της CDU δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η τιμή αυτών των αυτοκινήτων μειώνεται τεχνητά λόγω μαζικών κρατικών επιδοτήσεων – αυτό διαστρεβλώνει την αγορά μας. Αυτό δεν είναι αποδεκτό».

Οι παγκόσμιες αγορές κατακλύζονται από φθηνότερα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τον Μάρτιο, η ΕΕ εξέδωσε μια εκτελεστική απόφαση, σύμφωνα με την οποία θα πραγματοποιείται «τελωνειακή καταγραφή» όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που εισάγονται από την Κίνα. Την Τετάρτη, 12 Ιουνίου 2024, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της έρευνας και ανακοίνωσε την επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ύψους έως και 38,1%.

Κατά την ανακοίνωση της έρευνας, η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε: «Η τιμή αυτών των αυτοκινήτων μειώνεται τεχνητά λόγω τεράστιων κρατικών επιδοτήσεων – αυτό διαστρεβλώνει την αγορά μας».

Τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι σχεδόν 40% ακριβότερα

Η Επιτροπή δήλωσε χαρακτηριστικά: «Στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης έρευνάς της, η Επιτροπή κατέληξε προσωρινά στο συμπέρασμα ότι η αλυσίδα αξίας για τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες (BEV) στην Κίνα επωφελείται από μια άδικη επιδότηση, γεγονός που απειλεί με οικονομική ζημία τους κατασκευαστές BEV στην ΕΕ».

Στο πλαίσιο αυτό, ανακοινώθηκαν συγκεκριμένοι αριθμοί για τα τέλη των δασμών. Τρεις κατασκευαστές αναφέρονται ονομαστικά:

  • BYD: 17,4% (+10%)
  • Geely: 20% (+10%)
  • SAIC: 38,1% (+10%)

Για άλλους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που συμμετείχαν στην έρευνα, αλλά δεν περιλήφθηκαν στο δείγμα, ισχύει ένας μέσος δασμός 21%. Για τους κατασκευαστές που δεν συμμετείχαν στην έρευνα, θα επιβληθεί γενικός δασμός 38,1%.

Στους παραπάνω δασμούς πρέπει να συνυπολογιστεί και ο υπάρχον δασμός του 10%.

Τελευταία ευκαιρία για διαπραγματεύσεις

Αυτή η μέτρο θα εφαρμοστεί εάν οι διαπραγματεύσεις με τις κινεζικές αρχές δεν καταλήξουν σε ικανοποιητική λύση. Από τις 4 Ιουλίου, οι προσωρινοί δασμοί θα μπορούσαν να επιβληθούν μέσω μιας εγγύησης που θα καθορίζεται από τις τελωνειακές αρχές των αντίστοιχων κρατών μελών.

Οι ανακοινωθέντες δασμοί είναι αμφιλεγόμενοι στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς δεν αφορούν μόνο καθαρά κινεζικούς κατασκευαστές. Ευρωπαϊκές μάρκες κατασκευάζουν επίσης ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα, τα οποία εισάγονται στη Γερμανία.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!