Το Juke ανανεώθηκε και συνεχίζει ως ένα από τα πιο ξεχωριστά και πιο απολαυστικά οδηγικά μικρά SUV. Δοκιμάζουμε την αυτόματη έκδοση.
Διανύουμε μια περίοδο που πολλές εταιρίες προχωρούν σε facelift των μοντέλων τους ώστε αυτά να συνεχίσουν την πορεία τους για όσο πάει και έως ότου δώσουν την σκυτάλη στους ηλεκτρικούς διαδόχους τους.
Εστιάζοντας στη Nissan, σχεδόν ταυτόχρονα με το facelift του Qashqai, ήρθε και το Juke, που βρίσκεται στη δεύτερη γενιά του να φρεσκαριστεί και να αναβαθμιστεί συνολικά. Ήταν απαραίτητο; Ναι είναι η απάντηση, αφού παραδοσιακά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στο ήμισυ του κύκλου της ζωής ενός μοντέλου, υλοποιούν τα απαραίτητα φρεσκαρίσματα προκειμένου να το καταστήσουν πιο επίκαιρο και ελκυστικότερο από ποτέ.
Το Juke έχοντας στην πλάτη 14 χρόνια ιστορίας, με την φουτουριστική εμφάνιση του, πάντα ήταν στην επικαιρότητα. Η πρώτη γενιά θα έλεγε κανείς ότι μόλις βγήκε από το εργαστήρι των αυτοκινήτων του μέλλοντος, ενώ η δεύτερη πιο ώριμη κέρδισε με αξιώσεις την προτίμηση του αγοραστικού κοινού στην Ευρώπη.
Το ανανεωμένο Juke λοιπόν έρχεται τώρα να διεκδικήσει νέο κοινό με όπλο και πάλι την εμφάνιση του, έστω και σε μια ωριμότερη εκδοχή, αλλά και με μια τιμή, που το καθιστά ένα ελκυστικό μικρό SUV. Με τιμή εκκίνησης τις 22.490 ευρώ στην πλήρη έκδοση Acenta, το Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS φιλοδοξεί να αποτελέσει μια άκρως ανταγωνιστική επιλογή στην ελληνική αγορά.
Εξωτερικά το ανανεωμένο Nissan Juke θα το ξεχωρίσετε από τα νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, αλλά και τις νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου (ειδικότερα στις πλουσιότερες εκδόσεις Ν-Design, N-Sport και Techna που έχουν όλες ίδια τιμή). Οι αιχμηρές γραμμές που άλλωστε καθόριζαν πάντα τον τολμηρό σχεδιασμό του Juke, φυσικά διατηρούνται στην τωρινή εκδοχή του.
Εσωτερικά, τα σπορ χαρακτηριστικά στο Nissan Juke είναι διάχυτα ακόμα και στην εισαγωγική του έκδοση. Το τριάκτινο τιμόνι, τα βολικά σπορ καθίσματα, αλλά και το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα μαρτυρούν την πρόθεση της Nissan να πασπαλίσουν το Juke με στοιχεία που ξεφεύγουν από ένα άχρωμο αυτοκίνητο. Ειδικότερα στην έκδοση N-Desing της δοκιμής μας.
Στο μεταξύ στην έκδοση N-Sport, το εσωτερικό του γίνεται ακόμα πιο τολμηρό με χαρακτηριστικές μαύρες και κίτρινες πινελιές. Η ποιότητα του εσωτερικού είναι εξαιρετική, παρά τα σκληρά πλαστικά. Η υφασμάτινη επένδυση που πλαισιώνει μέρος του ταμπλό, προσθέτει επιπλέον στιλ στην καμπίνα.
Σε κάθε περίπτωση εργονομία και συναρμολόγηση υλικών είναι στα καλύτερα τους. Την ίδια στιγμή το Nissan Juke προσφέρει γενναιόδωρη χωρητικότητα αποσκευών 422 λίτρων αλλά και εύκολο αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα που αυξάνει ακόμη περισσότερο το μέγεθος του χώρου αποσκευών του Juke ώστε να μπορείτε να μεταφέρετε μεγαλύτερα φορτία.
Κάτω από το καπό της έκδοσης που οδηγήσαμε τις προηγούμενες ημέρες βρίσκεται ο γνωστός 1.000άρης που με άμεσο ψεκασμό και τούρμπο που αποδίδει 114 ίππους και προσφέρει ροπή 200 Nm. Στο μοντέλο που είχαμε συνδυάζεται με αυτόματο DCT κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις (από 24.990 ευρώ). Βέβαια υπάρχει και η επιλογή για το εξάρι κιβώτιο της Nissan (από 22.490 ευρώ).
Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο διακρίνεται για την σβελτάδα του, την ησυχία στην λειτουργία του (παρά την τρικύλινδρη φύση του), αλλά και για την σχετική οικονομία στο καύσιμο. Χωρίς υβριδικές προσμίξεις και με συνετή οδήγηση πετυχαίνεις μέση κατανάλωση 7,5-8,0 λίτρα (με το manual πέφτει πιο κάτω).
Στην εκκίνηση όταν οι στροφές είναι κάτω από τις 2.000 υπάρχει μια νωθρότητα στην επιτάχυνση, αλλά όσο οι σ.α.λ. ανεβαίνουν, τότε τα πράγματα αλλάζουν. Ένα μικρό κενό κατά την εκκίνηση δικαιολογείται ως ένα βασικό χαρακτηριστικό των διπλόδισκων κιβωτίων σε σχέση με τα αυτόματα με μετατροπέα ροπής.
Είπαμε φωτιά στην άσφαλτο δεν βάζουν τα άλογα του μοτέρ, ωστόσο ένας μέσος οδηγός δεν θα έχει πρόβλημα με προσπεράσεις και λοιπές καταστάσεις που θα συναντήσει στο οδικό δίκτυο εντός και εκτός πόλης. Η τυποποιημένη διαδικασία για τα 0-100 χλμ./ώρα, όπως την αναφέρει το εργοστάσιο ολοκληρώνεται σε 10,7 δλ., ενώ η τελική του φτάνει τις 180 χλμ./ώρα.
Στον δρόμο, που τελικά εκεί όλα κρίνονται, το Juke διακρίνεται για τη στιβαρότητα της κατασκευής και την πολύ καλή κατευθυντικότητα του στον δρόμο. Η ησυχία της καμπίνας ενισχύεται από το γεγονός ότι το Juke έχει πολύ καλή ποιότητας κίνησης, παρόλο που θα θέλαμε η ανάρτηση να έχει λίγο καλύτερη ενδοτικότητα. Αυτό οφείλεται και στην κάπως σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης που λειτουργεί ευεργετικά στο κράτημα του Juke με κάποιους μικρούς συμβιβασμούς στην άνεση που δίνει ο πίσω ημιάκαμπτος.
Εν κατακλείδι το ανανεωμένο Juke ξεχωρίζει ως μια από τις πιο ενδιαφέρουσες επιλογές στην κατηγορία των B-SUV, αφού προσφέρει άνεση, μοναδική εμφάνιση που δεν συγκρίνεται με κανένα άλλο μοντέλο, πλούσιο εξοπλισμό, και φυσικά δεν χρειάζεται να ξοδέψεις μια περιουσία για να το αποκτήσεις.
Και το πολύ θετικό είναι ότι ξεκινά από τις 22.490 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο, όπως και το ότι η αυτόματη DCT έκδοση εκκινεί από τις 24.990 ευρώ προφέροντας ξεκούραστες μετακινήσεις.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS |
Κινητήρας | 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο |
Ισχύς, Ροπή | 114 PS/5.000 rpm, 200 Nm/3.000 rpm |
0-100 km/h, τελική ταχύτητα | 11,8 sec, 180 km/h (10,7 sec το 6 M/T) |
Κατανάλωση εργοστασιακή, δοκιμής | 6,1 lt/100km, 7,5 lt/100km |
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ) | 4.210×1.800×1.593 m |
Χώρος αποσκευών | 422-1.305 lt |
Τιμή πώλησης | από 24.990 ευρώ (από 22.490 ευρώ το 6M/T) |