Τα πιο πρόσφατα plug-in υβριδικά (PHEV) έχουν μεγάλες μπαταρίες και εντυπωσιάζουν με τις εξίσου μεγάλες τους ηλεκτρικές αυτονομίες που ξεπερνούν τα 100 χιλιόμετρα!
Και γιατί όχι να μην αποτελέσουν ισχυρό κίνητρο για να τα επιλέξει κανείς σε σχέση με ένα ηλεκτρικό. Είναι χαρακτηριστικό ότι από πέρυσι τα περισσότερα PHEV διαθέτουν αυτονομία μπαταρίας που θα θεωρούνταν αποδεκτή για ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα πριν από λίγο καιρό.
Για παράδειγμα, η Skoda στις 11 Ιουλίου άνοιξε τις παραγγελίες για το νέο Superb iV PHEV, το οποίο διαθέτει αυτονομία μόνο με ηλεκτρική ενέργεια περίπου 135 χιλιόμετρα (υπερδιπλάσια των 56 χλμ. του προκατόχου του), ενώ και οι εκπομπές καυσαερίων είναι μόλις 8 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Η νέα μπαταρία του Superb, χωρητικότητας 25,7 kWh, είναι διπλάσια σε μέγεθος από το σύστημα του προκατόχου του και σχεδόν ίδια με την μπαταρία του πλήρως ηλεκτρικού Dacia Spring, που προσφέρει αυτονομία περίπου 230 χιλιομέτρων. Το Superb διαθέτει νέα ηλεκτρονικά ισχύος και τώρα προσφέρει DC ταχυφόρτιση μέχρι 50 kW επιτρέποντας φόρτιση από 10% έως 80% σε 26 λεπτά.
Παράλληλα και το VW Passat PHEV, το αδελφάκι του Superb, προσφέρει αυτονομία 120 χιλιομέτρων. Η VW περιγράφει το Passat PHEV ως ένα «ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την καθημερινότητα» και δεν έχει άδικο. Να υπενθυμίσουμε ότι το Nissan Leaf EV του 2014 είχε αυτονομία περίπου 140 χιλιόμετρα.
Και ο κατάλογος με τα PHEV μεγαλώνει, αφού το νέο MG HS compact SUV με υβριδικό σύστημα κίνησης έχει ηλεκτρική αυτονομία 121 χιλιομέτρων. Η κινεζική μάρκα έχει επίσης αναβαθμίσει τα πιο πρόσφατα PHEV της, διπλασιάζοντας το μέγεθος της μπαταρίας στο επόμενης γενιάς HS σε 24,7 kWh, με αποτέλεσμα 121 «ηλεκτρικά» χιλιόμετρα.
Η Renault επίσης επανεξετάζει τα PHEV με το νέο SUV-ναυαρχίδα της, το Rafale, το οποίο θα έχει αυτονομία μόνο με ηλεκτρική ενέργεια περίπου 100 χιλιομέτρων, περίπου διπλάσια από την αυτονομία των καταργημένων υβριδικών αντίστοιχων υβριδικών που χρησιμοποιούνταν στα Captur και Megane.
Να υπενθυμίσουμε ότι οι πωλήσεις των PHEV απέκτησαν ιδιαίτερη δυναμική φέτος, με τις πανευρωπαϊκές πωλήσεις να αυξάνονται κατά 4,9% μέχρι τον Μάιο. Στο ίδιο διάστημα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν μόλις κατά 2,5% σε όλη την Ευρώπη, , σύμφωνα με την Dataforce.
Τα νέα μοντέλα με μεγαλύτερη αυτονομία -μερικά με εκπομπές λιγότερες από 20 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο- θα βοηθήσουν τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να επιτύχουν αυστηρότερους στόχους εκπομπών που ξεκινούν το 2025, όπως τονίζουν οι εμπειρογνώμονες του κλάδου.
Πάντως, και στην Ελλάδα έχει ένα ενδιαφέρον πως θα ανταποκριθεί το ελληνικό κοινό στις νέες προκλήσεις που διαμορφώνονται. Αλλά και στο γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ ακριβά για τον Έλληνα, ακόμα και με την επιδότηση, η οποία δεν θα είναι για πάντα, όπως έχουν τονίζεται και από το αρμόδιο υπουργείο.
Βέβαια, και τα PHEV δεν είναι φτηνά αλλά τουλάχιστον δεν δεσμεύουν με το θέμα της φόρτισης. Σε κάθε περίπτωση δεν θα ήταν άτοπο και τα plug-in υβριδικά να τυγχάνουν κάποιας μορφής επιδότησης, αφού και ηλεκτρικά κινούνται και μολύνουν λιγότερο από τα συμβατικά.