NEA

Κλείσιμο αυτοκινητοβιομηχανιών: Ποιες μάρκες της Stellantis κινδυνεύουν

Η Stellantis, ο παγκόσμιος γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση του ομίλου PSA και της Fiat Chrysler Automobiles το 2021, βρίσκεται αντιμέτωπη με σημαντικές προκλήσεις.

Ο διευθύνων σύμβουλος Κάρλος Ταβάρες έχει δηλώσει ότι οι μη κερδοφόρες μάρκες ενδέχεται να καταργηθούν: «Εάν δεν αποφέρουν χρήματα, θα τα κλείσουμε».

Παρότι δεν κατονομάστηκαν συγκεκριμένες μάρκες που κινδυνεύουν, οι ειδικοί του κλάδου εκτιμούν ότι η Maserati μπορεί να πωληθεί, ενώ η Lancia και η DS μπορεί να είναι οι μάρκες που διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο κλεισίματος.

Αντίθετα, βασικές μάρκες όπως η Fiat, η Opel/ Vauxhall, η Peugeot, η Citroen, η Jeep και η RAM θεωρούνται πολύ μεγάλες και σημαντικές για να αποτύχουν.

Η συζήτηση αυτή προκύπτει εν μέσω οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει η Stellantis, με τις μετοχές της να πέφτουν κατά 22% το 2024, μετά από τα ασθενέστερα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου.

Τα λειτουργικά έσοδα μειώθηκαν κατά 40%, τα καθαρά έσοδα κατά 14%, και τα καθαρά κέρδη κατά 48%, με την αγορά της Βόρειας Αμερικής να επηρεάζεται περισσότερο.

Στη Βόρεια Αμερική, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 18%, λόγω της παύσης τεσσάρων μοντέλων: Dodge Charger, Challenger, Jeep Renegade και Cherokee. Επιπλέον, οι πωλήσεις του RAM 1500 επιβραδύνθηκαν λόγω αναβάθμισης στα μέσα του κύκλου ζωής του.

Οι πωλήσεις στην Ευρώπη και τη Νότια Αμερική μειώθηκαν επίσης κατά 6%, αν και οι παραδόσεις στη Μέση Ανατολή και την Αφρική αυξήθηκαν κατά 3%, χάρη στη σημαντική αύξηση των πωλήσεων της Fiat.

Παρά τις προηγούμενες υποσχέσεις να επενδύσει σε όλες τις μάρκες για μια δεκαετία, η οικονομική πίεση μπορεί να αναγκάσει τη Stellantis να εξορθολογήσει το χαρτοφυλάκιό της νωρίτερα. Το κλείσιμο ή η πώληση μη κερδοφόρων μάρκων φαίνεται να είναι μια αναπόφευκτη λύση για τη διατήρηση της βιωσιμότητας του ομίλου.

Η κατάσταση αναδεικνύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Stellantis σε μια αγορά που μεταβάλλεται συνεχώς, απαιτώντας προσαρμοστικότητα και στρατηγικές αποφάσεις για να εξασφαλίσει την επιβίωσή της και την επιτυχία της στο μέλλον.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!