Η πρόσφατη ανακοίνωση για τη δημιουργία μιας νέας συμμαχίας μεταξύ των Honda, Nissan και Mitsubishi έχει προκαλέσει αίσθηση στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Carlos Ghosn, εκφράζει τις ανησυχίες του ότι η συμφωνία αποτελεί ουσιαστικά μια «συγκαλυμμένη εξαγορά» από την Honda, η οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση για να ελέγξει τις άλλες δύο εταιρείες.
Σε συνέντευξή του στο Automotive News, ο Ghosn υποστήριξε ότι η Honda, ως η μεγαλύτερη από τις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες, έχει την ευκαιρία να κυριαρχήσει στη συνεργασία αυτή. Ο ίδιος εξέφρασε αμφιβολίες σχετικά με την ικανότητα της συνεργασίας να λειτουργήσει ισότιμα, υπονοώντας ότι η Honda θα αναλάβει τελικά τον έλεγχο.
Η νέα συμμαχία, που ανακοινώθηκε επίσημα την 1η Αυγούστου, δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με το μέλλον της συνεργασίας των τριών εταιρειών. Η Honda και η Nissan έχουν συμφωνήσει να συνεργαστούν σε τομείς όπως οι μπαταρίες, οι ηλεκτρικοί κινητήρες και τα οχήματα με αυτόνομα χαρακτηριστικά οδήγησης. Η συνεργασία αυτή στοχεύει στην ενίσχυση των σειρών προϊόντων τους, συνδυάζοντας κινητήρες εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικά οχήματα.
Ο Ghosn, ο οποίος είχε καίριο ρόλο στην προηγούμενη συμμαχία Renault-Nissan, επισημαίνει ότι η Renault ξεκίνησε τη συμμαχία με ποσοστό 43,4% στη Nissan, ενώ η Nissan διατηρεί μερίδιο 34% στη Mitsubishi. Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος δεν δίστασε να χαρακτηρίσει τη σημερινή κατάσταση της Nissan ως «βαρετή» και «μέτρια», ενώ για τη συμμαχία Renault-Nissan σχολίασε ότι είναι «μικρή και εύθραυστη».
Παρά τη φυγή του από την Ιαπωνία το 2019 λόγω κατηγοριών για οικονομικά παραπτώματα, ο Ghosn συνεχίζει να διαμένει στον Λίβανο και να αποτελεί κεντρική φιγούρα στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η παρουσία του και οι απόψεις του επηρεάζουν τις συζητήσεις για τις εξελίξεις στον κλάδο, ενώ τα νομικά ζητήματα που τον αφορούν παραμένουν σε εκκρεμότητα.
Η νέα συνεργασία των Honda, Nissan και Mitsubishi παραμένει ένα σημαντικό βήμα για τις εταιρείες, καθώς επιδιώκουν να ενισχύσουν τις δυνατότητές τους και να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της αγοράς αυτοκινήτου. Ο χρόνος θα δείξει αν η πρόβλεψη του Ghosn για κυριαρχία της Honda θα επιβεβαιωθεί ή αν οι τρεις εταιρείες θα καταφέρουν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά ως ισότιμοι εταίροι.