Το ήμισυ των οχημάτων που πωλήθηκαν στην Κίνα τον Ιούλιο ήταν είτε νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (EV) είτε plug-in υβριδικά, ενδεικτικό της υιοθέτησης της νέας τεχνολογίας από τους Κινέζους.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις των λεγόμενων νέων ενεργειακών οχημάτων (NEV ή New Energy Vehicles) αυξήθηκαν κατά 37% τον περασμένο μήνα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας το 50,7% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων Κίνας (CPCA).
Οι πωλήσεις NEV αντιπροσώπευαν μόλις το 7% των συνολικών πωλήσεων οχημάτων στην Κίνα πριν από τρία χρόνια, αλλά οι μεγάλες επενδύσεις της χώρας στις αλυσίδες εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων έχουν προωθήσει την ανάπτυξη της εγχώριας βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων, αφήνοντας πολλές καθιερωμένες ξένες μάρκες να προσπαθούν να καλύψουν τη διαφορά.
Αντίθετα, το μερίδιο των πωλήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες ανήλθε στο 18% το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με την Αμερικανική Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας, μια ερευνητική εταιρεία.
Ο ρυθμός ανάπτυξης των NEV στην Κίνα επιταχύνθηκε από μια άνοδο 28,6% τον Ιούνιο. Μάλιστα οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 14,3% τον Ιούλιο, από 9,9% τον Ιούνιο. Η σταθερή αύξηση των πωλήσεων NEV βοήθησε ορισμένες τοπικές μάρκες, όπως η BYD και η Li Auto, να καταγράψουν νέα ρεκόρ μηνιαίων πωλήσεων τον Ιούλιο.
Ωστόσο, οι συνολικές εγχώριες πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 3,1%, επεκτείνοντας τις πτώσεις για τέταρτο συνεχόμενο μήνα με την καταναλωτική εμπιστοσύνη να παραμένει αδύναμη, καθώς η οικονομία αγωνίζεται να αποκτήσει δυναμική εν μέσω μιας παρατεταμένης κρίσης στην αγορά ακινήτων.
Η αδυναμία στην αγορά αυτοκινήτων οδήγησε την κρατική υπηρεσία σχεδιασμού της Κίνας να ανακοινώσει στα τέλη Ιουλίου ότι οι επιδοτήσεις για αγορές οχημάτων θα διπλασιαστούν -έως και 20.000 γιουάν (2.785 δολάρια) ανά αγορά- και θα ισχύουν αναδρομικά από τον Απρίλιο, όταν οι επιδοτήσεις εισήχθησαν για πρώτη φορά.