NEA

Τα  ρομποταξί έρχονται – Στην ανεργία ο κλάδος των οδηγών ταξί

Ο Λιού Γι είναι ανάμεσα στους 7 εκατομμύρια οδηγούς ταξί που βλέπει δυσοίωνο το μέλλον του στην Κίνα, ως επαγγελματίας οδηγός απόρροια της τεχνολογικής εξέλιξης που επιτρέπει ταξί χωρίς οδηγούς. 

Ο 36χρονος κάτοικος της Ουχάν, άρχισε να οδηγεί με μερική απασχόληση φέτος όταν η οικοδομική δραστηριότητα επιβραδύνθηκε από το πλήθος απούλητων διαμερισμάτων στην Κίνα.

Τώρα προβλέπει μια άλλη κρίση,  καθώς στέκεται δίπλα στο αυτοκίνητό του παρακολουθώντας τους γείτονές του να παραγγέλνουν ταξί χωρίς οδηγό. «Όλοι θα πεινάσουν», είπε για τους οδηγούς της Ουχάν, που ανταγωνίζονται τα ρομποτικά ταξί από την Apollo Go, θυγατρική της τεχνολογικής γίγαντα Baidu.

Οι οδηγοί ταξί είναι μεταξύ των πρώτων εργαζομένων παγκοσμίως που αντιμετωπίζουν την απειλή της απώλειας θέσεων εργασίας λόγω της τεχνητής νοημοσύνης καθώς χιλιάδες ρομποτικά ταξί κατακλύζουν τους κινέζικους δρόμους, δήλωσαν οι οικονομολόγοι και οι ειδικοί του κλάδου. 

Η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης παραμένει πειραματική, αλλά η Κίνα έχει κινηθεί επιθετικά για την έγκριση δοκιμών σε σύγκριση με τις ΗΠΑ που τρέχουν έρευνες και αναστέλλουν τις εγκρίσεις μετά από ατυχήματα.

Τουλάχιστον 19 κινεζικές πόλεις διεξάγουν δοκιμές ρομποταξί και ρομπολεωφορείων. Μάλιστα επτά έχουν εγκρίνει δοκιμές χωρίς οδηγό από τουλάχιστον πέντε ηγέτες του κλάδου: Την Apollo Go,  την Pony.ai, την WeRide, AutoX και  την SAIC Motor.

Η Apollo Go έχει δηλώσει ότι σχεδιάζει να αναπτύξει 1.000 ταξί μέχρι το τέλος της χρονιάς στην Ουχάν και να λειτουργεί σε 100 πόλεις μέχρι το 2030.

Η Pony.ai, με την υποστήριξη της Toyota Motor της Ιαπωνίας, λειτουργεί 300 ρομποταξί και σχεδιάζει να προσθέσει άλλα 1.000 έως το 2026. Μάλιστα ο αντιπρόεδρος της έχει δηλώσει ότι τα ρομποτάξι μπορεί να γίνουν βιώσιμα κερδοφόρα σε πέντε χρόνια, στο σημείο που θα διευρυνθούν «εκθετικά».

 Η AutoX, με την υποστήριξη του ηγέτη του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba Group, λειτουργεί σε πόλεις όπως Πεκίνο και Σανγκάη. Τέλος, και η SAIC λειτουργεί ρομπότ-ταξί από το τέλος του 2021.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!