Η Nissan εξελίσσει μια πρωτοποριακή βαφή αυτοκινήτων, η οποία αξιοποιεί ηλεκτρομαγνητικά κύματα για να μειώσει σημαντικά τόσο την επιφανειακή όσο και την εσωτερική θερμοκρασία των αυτοκινήτων.
Αυτή η καινοτόμος τεχνολογία, που βρίσκεται επί του παρόντος σε φάση δοκιμών, έχει δείξει εντυπωσιακά αποτελέσματα, με τις εξωτερικές επιφάνειες να είναι ψυχρότερες κατά 12 βαθμούς Κελσίου και τους εσωτερικούς χώρους κατά 5 βαθμούς Κελσίου.
Η συγκεκριμένη βαφή, η οποία δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία Radi-Cool, ενσωματώνει την τεχνολογία ψύξης με ακτινοβολία που χρησιμοποιείται συνήθως στα κτίρια.
Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές βαφές ακτινοβολίας, οι οποίες είναι παχύρρευστες και δεν έχουν αντοχή, η έκδοση της Nissan είναι σχεδιασμένη ώστε να εφαρμόζεται με συστήματα ψεκασμού και περιλαμβάνει ένα διαφανές φιλμ, καθιστώντας την κατάλληλη για τα φινιρίσματα των αυτοκινήτων.
Αυτή η βαφή είναι έξι φορές πιο παχιά από τα τυπικά φινιρίσματα και περιέχει δύο βασικά συστατικά: το ένα αντανακλά τις κοντινές υπέρυθρες ακτίνες για να μειώσει τη θερμότητα, ενώ το άλλο παράγει ηλεκτρομαγνητικά κύματα για να εξουδετερώσει τη μεταφορά θερμότητας.
Ο Dr. Susumu Miura, επικεφαλής του project, οραματίζεται ότι η τεχνολογία αυτή θα βοηθήσει στη δημιουργία πιο δροσερών αυτοκινήτων χωρίς να αυξάνεται η κατανάλωση ενέργειας, κάτι που θα είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπου ο κλιματισμός επηρεάζει την αυτονομία της μπαταρίας.
Αν και η βαφή βρίσκεται ακόμη υπό εξέλιξη, η Nissan στοχεύει να την καταστήσει πιο λεπτόρρευστη και πιο εύκολη στην εφαρμογή. Εάν επιτύχει, αυτή η «δροσερή» βαφή θα μπορούσε να διατεθεί για αυτοκίνητα ειδικής παραγγελίας στο μέλλον, προσφέροντας μια λύση για την αντιμετώπιση των αυξημένων θερμοκρασιών χωρίς την ανάγκη επιπλέον ενεργειακής κατανάλωσης.