Η Mercedes-Benz πρόκειται να αντικαταστήσει την EQS με μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της S-Class, ενισχύοντας την προσπάθειά της να προσφέρει τόσο κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και ηλεκτρικά συστήματα κίνησης στη ναυαρχίδα της.
Αυτή η στρατηγική κίνηση σηματοδοτεί το τέλος της EQS μετά από μία μόνο γενιά, αν και πριν από την απόσυρσή της θα υπάρξει ένα facelift για να παραμείνει ανταγωνιστική.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Mercedes, Ola Källenius, η επόμενη γενιά της S-Class θα φέρει παρόμοιο σχεδιασμό τόσο για τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης όσο και για τις ηλεκτρικές εκδόσεις. Παράλληλα, θα βασίζεται σε διαφορετικές πλατφόρμες, με την ηλεκτρική S-Class να χρησιμοποιεί την αρχιτεκτονική MB.EA Large και την συμβατική έκδοση να συνεχίζει με μια ανανεωμένη πλατφόρμα MRA.
Αυτή η στρατηγική είναι παρόμοια με εκείνη της BMW για τη Σειρά 7 και το i7, αν και τα μοντέλα της Mercedes δεν θα μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα, κάτι που δείχνει τη διαφοροποίηση στις τεχνολογικές προσεγγίσεις των δύο γερμανικών κολοσσών.
Η EQS πιθανότατα θα αναβαθμιστεί σε μια ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800V, που θα επιτρέψει ταχύτερη φόρτιση και ενδεχομένως την εισαγωγή νέας χημείας μπαταρίας για αύξηση της αυτονομίας. Εν τω μεταξύ, η τρέχουσα S-Class αναμένεται να λάβει σημαντικές αναβαθμίσεις το 2026, καθώς η Mercedes-Benz σχεδιάζει να επενδύσει σημαντικά στην εξέλιξή της.
Πρόκειται για μια προσέγγιση που προετοιμάζει το έδαφος για την ενοποιημένη S-Class, η οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει γύρω στο 2030. Ωστόσο, οι τρέχουσες πωλήσεις της S-Class και της EQS έχουν σημειώσει απότομη πτώση, με αποτέλεσμα τη μείωση των βαρδιών παραγωγής, κάτι που αντανακλά την ασθενέστερη ζήτηση που αναμένεται για το 2024.