NEAPINED

Το νέο Audi Q5 έχει μέχρι και ντίζελ [video]

Το νέο Audi Q5 θα κατασκευάζεται στο Μεξικό μέχρι να δώσει τη σκυτάλη στο πλήρες ηλεκτρικό μοντέλο το 2033. Αναμένεται στο πρώτο εξάμηνο του 2025, με τις τιμές στη Γερμανία να ξεκινούν από 52.300 ευρώ. .

Το νέο Q5, που αποτέλεσε το 17% των παγκόσμιων πωλήσεων της Audi το περασμένο έτος (334.480 μονάδες), θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη μετάβαση της μάρκας από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης προς την ηλεκτροκίνηση.

Σε αντίθεση με τα νέα A5 saloon και A5 Avant estate, η τρίτη γενιά του Audi Q5 δεν θα διατίθεται με απλό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αντίθετα, η κίνηση θα προέρχεται αρχικά από μια γκάμα ήπιων υβριδικών συστημάτων -δύο βενζινοκινητήρες και έναν diesel- ενώ η γκάμα θα επεκταθεί αργότερα με plug-in υβριδικά.

Το νέο Q5 διαθέτει μια πιο σύγχρονη εξωτερική εμφάνιση, με τη μάσκα Singleframe και τους προβολείς να έχουν μετακινηθεί πιο ψηλά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ οι δυναμικές εισαγωγές αέρα ενισχύουν τον σπορτίφ χαρακτήρα του εμπρός μέρους.

Στο πίσω μέρος, οι καθαρές γραμμές και η φωτεινή λωρίδα που ενώνει τα 3D πίσω φώτα προσδίδουν μια μινιμαλιστική αισθητική. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στις φωτεινές υπογραφές, τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος με τα 3D φώτα.

Η Audi εισάγει για πρώτη φορά στην Ευρώπη έναν πίσω «προτζέκτορα», ο οποίος χρησιμοποιεί το πίσω παρμπρίζ ως επιφάνεια προβολής, ενισχύοντας την ορατή φωτεινή επιφάνεια κατά το φρενάρισμα με μία πιο εμφανή προειδοποίηση για τους οδηγούς που ακολουθούν.

Στο εσωτερικό του νέου Q5, η Audi επικεντρώνεται στην ποιότητα των υλικών και την πρακτικότητα. H πίσω σειρά καθισμάτων είναι πολλαπλά ρυθμιζόμενη, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει έως τα 1.473 λίτρα.

Επιπλέον, το νέο Q5 προσφέρει δυνατότητα ασύρματης φόρτισης smartphone, τέσσερις θύρες USB-C με προαιρετική ισχύ φόρτισης έως και 100 W, επιτρέποντας τη φόρτιση ακόμα και φορητών υπολογιστών.

Αυτό που ξεχωρίζει στο εσωτερικό είναι το «Digital Stage», όπου ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 11,9 ιντσών και η οθόνη infotainment 14,5 ιντσών συνθέτουν ένα ενιαίο κυρτό πάνελα. Προαιρετικά, διατίθεται και μια τρίτη οθόνη για τον συνοδηγό με διαγώνιο 10,9 ιντσών.

Το Audi Q5 θα είναι διαθέσιμο αρχικά με τρεις κινητήρες, όλοι με ήπια υβριδική υποβοήθηση MHEV plus. Η βασική έκδοση 2.0 TFSI έχει κάτω από το καπό έναν δίλιτρο  turbo βενζινοκινητήρα με 204 ίππους και ροπή 340 Nm.

Κινεί τους εμπρός τροχούς, με την τετρακίνηση διαθέσιμη ως επιλογή. Η diesel έκδοση 2.0 TDI έχει την ίδια χωρητικότητα και ισχύ, αλλά διαθέτει ροπή 400 Nm και τετρακίνηση ως στάνταρ.

Η κορυφαία έκδοση SQ5, που στο παρελθόν ήταν diesel, τώρα εφοδιάζεται με έναν νέο ήπιο υβριδικό 3.0 λίτρων turbo V6 βενζινοκινητήρα με 362 ίππους, μια αύξηση κατά 20 ίππους σε σχέση με πριν.

Αργότερα μέσα στο έτος, θα προστεθούν δύο plug-in υβριδικά μοντέλα, με ισχύ 295 και 362 ίππων, προσφέροντας αυτονομία αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια περίπου 80 χιλιομέτρων.

Το νέο Q5 υπόσχεται βελτιώσεις στην άνεση οδήγησης και στη συμπεριφορά στον δρόμο. Το αυτοκίνητο διαθέτει απλή ανάρτηση ως στάνταρ, ενώ η αερανάρτηση είναι διαθέσιμη ως επιλογή.

Η νέα πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion), στην οποία βασίζεται το Q5, φέρνει σημαντικές αναβαθμίσεις στην ηλεκτρική αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου, με μια πλήρη αναδιάταξη της καλωδίωσης και τη χρήση πέντε ενσωματωμένων υπολογιστών.

Αυτή η πλατφόρμα προσφέρει στην Audi μεγαλύτερη ευελιξία για την υλοποίηση διαφορετικών υβριδικών διατάξεων και ανοίγει το δρόμο για μελλοντικές αναβαθμίσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πλατφόρμα PPC μπορεί να υποστηρίξει υβριδικές διατάξεις με επέκταση αυτονομίας και να φιλοξενήσει ακόμα και κινητήρα V8, υποδεικνύοντας το μέλλον του μεγαλύτερου Q7 και την πιθανότητα ενός νέου RS μοντέλου.

Η αυξημένη επένδυση της Audi στα υβριδικά συστήματα οφείλεται στο γεγονός ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προχωρά πιο αργά από το αναμενόμενο.

Ωστόσο, η Audi παραμένει δεσμευμένη στην κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης σε οκτώ χρόνια, κάνοντας αυτή τη γενιά του Q5 την τελευταία μη ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου. Μέχρι τότε, η Audi θα προσφέρει μια υβριδική επιλογή σε κάθε κατηγορία.

Μια έκδοση Sportback του νέου Q5 με κουπέ σχεδιασμό θα ακολουθήσει σύντομα μετά το λανσάρισμα του κανονικού SUV. Στην ηπειρωτική Ευρώπη, οι τιμές ξεκινούν από 52.300 ευρώ για τη βασική έκδοση βενζίνης και 57.100 ευρώ για την diesel, ενώ το SQ5 κοστίζει 82.900 ευρώ.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!