Ο Sébastien Ogier προηγείται κατά 5,9 δευτερόλεπτα από τον Adrien Fourmaux στο μέσο της πρώτης ημέρας του Ράλι Ακρόπολις (μετά την ΕΔ3), καθώς πολλοί από τους διεκδικητές του τίτλου στο WRC αντιμετώπισαν σοβαρά μηχανικά προβλήματα.
Μόλις τρεις ειδικές διαδρομές έχουν ολοκληρωθεί σε αυτόν τον 10ο γύρο της σεζόν, και οι διαβόητοι δύσκολοι ελληνικοί δρόμοι επιβεβαιώνουν τη φήμη τους, καταπονώντας τα αυτοκίνητα. Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, Thierry Neuville, όπως και ο Elfyn Evans, ήταν μεταξύ αυτών που αντιμετώπισαν τεχνικά προβλήματα.
Το Hyundai i20 N του Neuville παρουσίασε πρόβλημα στον κινητήρα στην πρώτη ειδική, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να χάνει περιστασιακά ισχύ και να λειτουργεί με τρεις κυλίνδρους σε όλη τη διάρκεια του loop. Ο Evans, από την άλλη, αναγκάστηκε να αλλάξει τροχό και αργότερα να αντιμετωπίσει ένα πιθανό πρόβλημα στον υπερσυμπιεστή του Toyota GR Yaris, το οποίο του κόστισε σχεδόν εννέα λεπτά.
Ο Ogier, που ξεκίνησε τον αγώνα 27 βαθμούς πίσω από τον Neuville, κέρδισε δύο από τις τρεις πρωινές ειδικές στις σκληρές χωμάτινες διαδρομές δυτικά της Λαμίας. Οδήγησε την επιτυχία του σε μια έξυπνη επιλογή ελαστικών, καθώς προτίμησε έναν συνδυασμό 50:50 μαλακών και σκληρών ελαστικών Pirelli, ενώ οι περισσότεροι αντίπαλοι επέλεξαν κυρίως τα σκληρά.
«Είχαμε διαφορετική στρατηγική με τα ελαστικά, η οποία δεν ήταν τόσο καλή στην οδήγηση, αλλά είμαστε ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα», δήλωσε ο Ogier. «Ξεκινώντας δεύτερος στη σειρά, μετά τον Neuville, δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι καλύτερο».
Ο Adrien Fourmaux ανέβηκε στη δεύτερη θέση γενικής κατάταξης μετά τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο στην ειδική διαδρομή Tarzan, προσπερνώντας τον Ott Tänak, ο οποίος είχε πάρει για λίγο το προβάδισμα μετά την ΕΔ2. Η απόδοση του Fourmaux ήταν εντυπωσιακή, καθώς το Ford Puma του M-Sport αντιμετώπιζε πρόβλημα με τη μονάδα υβριδικής υποβοήθησης σε μεγάλο μέρος του πρωινού.
Ο Tänak, που τώρα είναι 3,9 δευτερόλεπτα πίσω από τον Fourmaux, παραδέχτηκε ότι δυσκολεύτηκε με την ισορροπία του Hyundai του, έχοντας επιλέξει τέσσερα σκληρά ελαστικά για την τελευταία ειδική της πρωινής περιόδου. Ο teammate του, Dani Sordo, που έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο WRC μετά το Ράλι Ιταλίας Σαρδηνίας τον Ιούνιο, βρέθηκε 9,6 δευτερόλεπτα πίσω στην τέταρτη θέση.
Ο Takamoto Katsuta κέρδισε την ΕΔ2 και βρέθηκε ακόμη και δεύτερος στη γενική κατάταξη, πριν ένα συμβάν στην ειδική Tarzan αφήσει το Toyota του ακινητοποιημένο στην άκρη του δρόμου.
Παρά τα προβλήματά του, ο Neuville κατάφερε να φτάσει στο service 35,7 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ogier, στην πέμπτη θέση. Εκτός από τα μηχανικά του ζητήματα, ο Βέλγος έπρεπε να αντιμετωπίσει και την δύσκολη θέση του να καθαρίζει τις διαδρομές για τους υπόλοιπους οδηγούς, ως πρώτος στην εκκίνηση.
«Προφανώς μας επηρέασαν κάποια τεχνικά ζητήματα που δεν μας βοήθησαν», σχολίασε ο Neuville. «Το καθάρισμα των διαδρομών ήταν επίσης καταστροφικό. Ελπίζω οι μηχανικοί να το διορθώσουν».
Ο πρωτοπόρος του WRC2, Yohan Rossel, έκανε εξαιρετική εκκίνηση και βρέθηκε στην έκτη θέση με το Citroën C3 Rally2 του. Ο Grégoire Munster με το Puma Rally1 βρέθηκε 3,4 δευτερόλεπτα πίσω του στην έβδομη θέση, ενώ ο Sami Pajari, ο στενότερος αντίπαλος του Rossel στο WRC2, ακολουθούσε 20,9 δευτερόλεπτα πιο πίσω. Οι Gus Greensmith και Lauri Joona συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.