Η τρίτη γενιά του Ford Kuga μας ξανασυστήνεται, έχοντας ανανεωθεί ριζικά. Με παρεμβάσεις στο αισθητικό αλλά και το τεχνολογικό κομμάτι μοιάζει πληρέστερο από ποτέ, με αιχμή του δόρατος την τετρακίνητη έκδοση Active και το full υβριδικό σύστημα.
Όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο προσκήνιο το Kuga πριν από κάμποσα χρόνια, ελάχιστοι νοιάζονταν για ορολογίες όπως «κατανάλωση καυσίμου», «hybrid» ή «ανάκτηση ενέργειας». Όλοι βλέπαμε ένα αποδοτικό SUV που βγάζει εκρηκτικότητα, απόλαυση στο δρόμο και μεγάλο δυναμισμό.
Τα χρόνια πέρασαν, η αμόλυβδη ακρίβυνε και οι εταιρείες έκαναν τεχνολογική στροφή μέχρι να βρουν τον κατάλληλο συνδυασμό. Εκείνον που θα διατηρούσε τις επιδόσεις και τη χαρά πίσω από το τιμόνι, χωρίς να λούζει τον οδηγό κρύος ιδρώτας κάθε φορά που περνάει από πρατήριο καυσίμων.
Έτσι και έγινε λοιπόν, το μεσαίο SUV της Ford έφθασε στο σημείο να διατηρεί όλα του τα ατού, με την κατανάλωση καυσίμου να μην ξεπερνά εκείνη ενός Fiesta.
Πάμε όμως να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Το Kuga διανύει την τρίτη του γενιά, και ως εκ τούτου ήρθε η ώρα για μία ανανέωση που θα το δώσει νέα πνοή για λίγα ακόμη χρόνια. Η εν λόγω ανανέωση αναβάθμισε το SUV της Ford σε μεγάλο βαθμό, το έκανε πιο δυναμικό, κομψότερο και σίγουρα πιο σύγχρονο.
Η μάσκα έχει τοποθετηθεί πιο ψηλά, με το καπό να δείχνει κάπως μακρύτερο με τη σειρά του και τα φωτιστικά LED να είναι λεπτότερα και πιο σύγχρονα. Το βλέμμα τραβά και η χρωμιομένη οριζόντια εισαγωγή αέρα, ενώ κατά μήκος το γράμμα «A» δεν συμβολίζει τίποτα άλλο από την έκδοση Active της δοκιμής μας.
Στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι πιο διακριτικές, ωστόσο οι εντονότερες ακμές και τα νέα φωτιστικά LED δεν περνούν απαρατήρητα. Κάτι που συμβαίνει και όταν ανοίγεις την πόρτα και βλέπεις τις δύο μεγάλες οθόνες (12,3 ίντσες για τον πίνακα οργάνων και 13,2 για την οθόνη αφής) με τους φυσικούς διακόπτες να… λάμπουν δια της απουσίας τους.
Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν σχεδόν σε κάθε γωνιά (συν ασύρματη φόρτιση), ενώ οι χώροι για τους εμπρός και πίσω επιβάτες είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας. Για τις αποσκευές υπάρχουν 553 διαθέσιμα λίτρα, και μάλιστα εκτείνονται σε ύψος και φάρδος έτσι ώστε να χωρέσουν και πιο «δύσκολα» αντικείμενα.
Η έκδοση Active μεταφράζεται -συν τοις άλλοις- σε αυξημένη απόσταση από το έδαφος (κατά ένα εκατοστό εμπρός και 0,5 εκατοστό πίσω) σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, τη στιγμή που το μήκος παραμένει στα 4,604 μέτρα (πλάτος 1,882, ύψος 1,679 μέτρα) καθιστώντας το Kuga ένα από τα μεγαλύτερα SUV της κατηγορίας.
Στη συγκεκριμένη έκδοση του Kuga συναντά κανείς τόσο κίνηση στους εμπρός τροχούς, όσο και το AWD με αυτόματη τετρακίνηση. Στην περίπτωση της δοκιμής μας μιλάμε για την κορυφαία τετρακίνητη εκδοχή, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό που ενεργοποιεί τους πίσω τροχούς όταν αυτό κριθεί απαραίτητο. Ο οδηγός βέβαια μπορεί με τη σειρά του να παρέμβει σε αυτή την απόφαση για εμπλοκή των πίσω τροχών, επιλέγοντας το trail ή το slippery μέσα από το μενού.
Το Kuga της δοκιμής μας εφοδιάζεται με ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 2.500 κ.εκ. και απόδοση 183 ίππους, και αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).
Σε αντίθεση με τα πρώτα CVT, το αυτόματο κιβώτιο της Ford είναι αθόρυβο και «γλυκό» στις αλλαγές του, ενώ μονάχα αν βυθίσεις απότομα το πόδι στο γκάζι θα ακούσεις το γνωστό μακρόσυρτο ήχο.
Σε αυτή την περίπτωση πάντως θα δεις το Kuga να φθάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 8,3 δευτερόλεπτα (παρά τα 1.765 κιλά του αμαξώματος), ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 196 χλμ./ώρα.
Το επίτευγμα όμως δεν είναι τόσο οι παραπάνω επιδόσεις, όσο η κατανάλωση καυσίμου, που κυμαίνεται από 5,5 μέχρι 7 λίτρα/100 χλμ., ανάλογα τις διαδρομή που εκτελείς και τον τρόπο φυσικά που οδηγείς. Αρωγός σε όλο αυτό δεν είναι άλλος από το φουλ υβριδικό σύστημα.
Η μπαταρία χωρητικότητας 1,1 kWh και ο ηλεκτροκινητήρας μπορούν να εξασφαλίσουν το 60% της κίνησης στην πόλη μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, κάτι που κάνει το τετρακύλινδρο Kuga αρκετά οικονομικό, ενώ στην εκκίνηση βοηθά ώστε να γίνει πιο…σπιρτόζικο.
Εκτός πόλης φυσικά η εμπλοκή του υβριδικού συστήματος δεν είναι τόσο έντονη, με αποτέλεσμα η κατανάλωση να φθάσει ή και να ξεπεράσει τα 7 λίτρα/100 χλμ., ωστόσο εκεί (και ειδικά στο χωμάτινο τερέν) θα ευχαριστηθείς την παρουσία του συστήματος τετρακίνησης, το αυξημένο ύψος και την εξαιρετική συμπεριφορά της ανάρτησης (ανεξάρτητη, πολλαπλών συνδέσμων πίσω για το AWD, ενώ το δικίνητο φέρει ημιάκαμπτο άξονα).
Γενικά το Kuga έχει διατηρήσει τα καλά στοιχεία με τα οποία ξεχώρισε στην αγορά εξαρχής. Παρέμεινε ένα στιβαρό SUV με σπορ προσανατολισμό, βαρύ-ακριβές τιμόνι και εξαιρετική άνεση, στοιχεία που τα ψάχνεις σε ένα SUV αλλά δεν τα βρίσκεις πάντα.
Το τρίπτυχο ανάρτηση-πλαίσιο-σύστημα διεύθυνσης, κάνει το Kuga να μοιάζει με χαμηλό hatchback στις στροφές, με τις κλίσεις αμαξώματος να είναι ελάχιστες, ενώ το τιμόνι έχει την αίσθηση που θέλει ο κάθε οδηγός που βλέπει τη διαδρομή σαν απόλαυση. Η θέση οδήγησης είναι επίσης εξαιρετική, με καλή ορατότητα (που την αναζητάμε η αλήθεια είναι στα ογκώδη SUV) και καλή πλευρική στήριξη ακόμα και υπό πίεση.
Μπορούμε δηλαδή να πούμε πως με τον καιρό προόδευσε και έγινε ένα πληρέστατο SUV που χαίρεσαι να οδηγείς, δεν έχει αχίλλειο πτέρνα (κάποτε ήταν η κατανάλωση καυσίμου), διαθέτει premium ταυτότητα και παίρνει σε όλους τους τομείς από ικανοποιητικό έως άριστο βαθμό.
Και δε λέμε σε όλα άριστα γιατί τα 47.608 ευρώ που ζητά το τετρακίνητο Kuga Active δεν είναι λίγα, με το δικίνητο 150αρι Ecoboost πάντως να είναι 10.000 ευρώ πιο οικονομικό. Σοβαρό ποσό για ένα τεράστιο upgrade σε καίριους τομείς οδηγικής ουσίας και απόλαυσης.
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD
Ford Kuga 2.5 FHEV 183 PS AWD – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 2.488 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 89 x 100 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εγκάρσια τοποθετημένος/ τετρακύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 94,7 kW (129 PS) / 5.200 rpm | |||
Ροπή | 200 Nm (20,5 kgm) | |||
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων σε λειτουργία κύκλου Atkinson | |||
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | ||||
Ισχύς: 125 PS, Ροπή: 230 Nm | ||||
Μπαταρία | Ιόντων Λιθίου, Ονομαστική τάση: 1,1 kWh | |||
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ | ||||
Συνδυασμένη ισχύς | 183 PS (184 kW) | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 8,3 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 196 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,5 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,7 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 54 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 831 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 131 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |||
Κιβώτιο | Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων τύπου CVT | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης /Ανεξάρτητοι πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental ContiEcoContact 6, 225/60 R18 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος Απόσταση από το έδαφος |
4.615 x 1.882 x 1.673 mm 15,2 εκατοστά |
|||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.599/1.590 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.680 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 553/ 1.534 λίτρα | |||
Απόβαρο | 1.765 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 47.608€ |