Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, προχώρησε σε μείωση των σχεδίων παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων για το 2026 κατά 1/3, σύμφωνα με δημοσίευμα της ιαπωνικής εφημερίδας Nikkei.
Η εταιρεία σχεδιάζει τώρα να κατασκευάσει ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα το 2026, αντί για 1,5 εκατομμύρια που είχε ανακοινώσει αρχικά. Η απόφαση αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αναθεώρησης σχεδίων παραγωγής EVs από διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα παρουσιάζει κάμψη.
Παρόμοιες κινήσεις έχουν γίνει και από άλλους κατασκευαστές, όπως η Volvo, η οποία πρόσφατα εγκατέλειψε το στόχο της να προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030.
Παρά τη μείωση της παραγωγής για το 2026, η Toyota δήλωσε ότι εξακολουθεί να διατηρεί τον στόχο της να φτάσει την παραγωγή 1,5 εκατομμυρίων ΒEV ετησίως μέχρι το 2026 και 3,5 εκατομμυρίων μέχρι το 2030, αν και οι στόχοι αυτοί αναφέρονται ως «κατευθυντήριες γραμμές» και όχι ως απόλυτα σημεία αναφοράς για τους μετόχους.
Η Toyota έχει επενδύσει περισσότερο στην ανάπτυξη υβριδικών μοντέλων και το 2022 πούλησε μόλις 104.000 ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία αντιπροσωπεύουν περίπου το 1% των παγκόσμιων πωλήσεών της. Στην Ευρώπη, η Toyota προσφέρει μόνο ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, το μεσαίο SUV bZ4X, με τις πωλήσεις μέχρι τον Ιούλιο να ανέρχονται σε περίπου 15.000 μονάδες.
Η επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα έχει επηρεάσει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, με εταιρείες όπως η Ford και η General Motors στις ΗΠΑ να καθυστερούν ή να ακυρώνουν την κυκλοφορία νέων ηλεκτρικών μοντέλων.