PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 100 PS DCT-7 48V [test drive]

Ένα από τα πιο «to the point» μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά, ανανεώθηκε και το δοκιμάζουμε στην πιο ελκυστική εκδοχή του με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Υπάρχουν αυτοί που θαμπώνονται με την πρώτη ματιά σε ένα αυτοκίνητο και μερικά λεπτά είναι αρκετά για να τους κάνει να το αγαπήσουν, υπάρχουν και εκείνοι που… διυλίζουν τον κώνωπα.

Διαβάζουν αναλύσεις επί αναλύσεων, ανοίγουν πόρτες, ψάχνουν ντουλαπάκια, θέλουν να βολευτούν τέλεια, προγραμματίζουν πέντε test drives και δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη προτού αποφασίσουν αν θα ξοδέψουν τα ωραία τους χρήματα.

Στη δεύτερη κατηγορία ανθρώπων απευθύνεται λοιπόν το Hyundai Bayon. Το κορεατικό crossover που έκανε την εμφάνιση του το 2021, με αρχική ιδέα να αποτελέσει την SUV εκδοχή του i20 στο οποίο βασίζεται.

Έλα όμως που το Bayon έχει τη δική του προσωπικότητα, αγκαλιάστηκε, απέκτησε κοινό, τα έκανε όλα σωστά και φυσικά και επόμενα πήρε το δρόμο προς την κλασσική ανανέωση στα μισά περίπου της γενιάς του.  

Το crossover της Hyundai, το οποίο έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί εξολοκλήρου σε ευρωπαϊκό έδαφος, ανανεώθηκε όσον αφορά τα φωτιστικά σώματα (νέα οριζόντια λεπτή μπάρα τύπου Ioniq), τον προφυλακτήρα εμπρός, την ενιαία μάσκα και τα πιο ισχυρά LED στο πίσω μέρος.

Επιπλέον, στην παλέτα της Hyundai προστέθηκαν τέσσερις έξτρα χρωματισμοί (εννέα συνολικά), αλλά και δύο νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 16 ή 17 ιντσών.

Διακριτικές είναι και οι παρεμβάσεις στο εσωτερικό του Bayon, με τις δύο οθόνες να πρωτοστατούν (4,2 ίντσες για τον πίνακα οργάνων και 10,25 ίντσες για το multimedia αφής) και τους φυσικούς διακόπτες να αποτελούν ευχάριστη παρουσία για εμάς που δεν θέλουμε να κάνουμε τα πάντα μέσα από την οθόνη.

Επιπλέον, υπάρχει ασύρματη φόρτιση για τα smartphones που το υποστηρίζουν και αρκετές θήκες για αντικείμενα όπου και αν τις χρειαστείς, με έξυπνη κατανομή τους εκεί που πάντα ψάχνει το βλέμμα για να αφήσει ή να βρει ένα μικροαντικείμενο.

Το εσωτερικό είναι αρκετά σύγχρονο και ευχάριστο, με την εικόνα που αφήνει το Bayon να είναι εκείνη της αντοχής στο χρόνο και της καλής συναρμογής και όχι τόσο του αχρείαστου εντυπωσιασμού.

Εμπλουτισμένα είναι και τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, με προειδοποίηση σύγκρουσης, αντίληψη για το αν χρειάζεται ξεκούραση ο οδηγός ή και Smart Cruise Control (προαιρετικά), με τις παραπάνω προσθήκες να δίνουν μεγάλη ποιότητα στο crossover της Hyundai.

Στην εισαγωγή είπαμε πως το Bayon καταφέρνει να τα κάνει όλα σωστά, κάτι που αντιλαμβάνεσαι όσο περνάς χρόνο στην καμπίνα του.

Όλα βρίσκονται εκεί που τα θέλεις, τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και φιλόξενα, οι χώροι για τα γόνατα και το κεφάλι είναι όσοι χρειάζονται για τετραμελή παρέα, ενώ και για τις αποσκευές τα 411 λίτρα κρίνονται επαρκέστατα παρά τον… κλεμμένο χώρο από την μπαταρία του 48V ήπια υβριδικού συστήματος.

Μοιάζει δηλαδή σαν να το έχει σχεδιάσει από άκρη σε άκρη ένας άνθρωπος που έβαλε σε πρώτο πλάνο τις ανάγκες του μέσου οδηγού μέσα και έξω από την πόλη στην καθημερινή χρήση και όχι σε κάτι ακραίο.

Σε αυτό το μοτίβο και η συνύπαρξη με τον 1.000άρη τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα T-GDI απόδοσης 100 ίππων, υποβοηθούμενο με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 17 ίππων. Αυτός λειτουργεί ως γεννήτρια για την μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,44 kWh, ενώ σε περίπτωση απότομης επιτάχυνσης ενισχύει το έργο του turbo βενζινοκινητήρα.  

Το 48V mild hybrid σύστημα είναι στο σύνολο του φτιαγμένο με μέλημα την οικονομία καυσίμου και τη στρωτή λειτουργία μέσα και έξω από την πόλη, χωρίς να… καίγεται για τις επιδόσεις. Για αυτό και θα δείτε τη διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε 12,4 δευτερόλεπτα, με την επιλογή Sport μέσα από τα Drive Modes να το κάνει απλά λίγο πιο σπιρτόζικο (υπάρχουν και οι επιλογές Eco και Normal).

Στην περίπτωση μας, η ύπαρξη του εξαιρετικού αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (DCT-7), εκτός από γρήγορες και ξεκούραστες αλλαγές, εξασφαλίζει και επιπλέον ροπή (200 Nm) σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (172 Νm για το 6άρι manual).

Οι 100 ίπποι με λίγα λόγια επαρκούν για τις βασικές οδηγικές ανάγκες στην πλειοψηφία της χρήσης του Bayon και σε συνδυασμό με την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (πολύ κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ.) δημιουργούν ένα σύνολο που χαρίζει περισσότερη χαρά και καθόλου απογοήτευση.

Μάλιστα τα 16,5 εκατοστά που χωρίζουν το κορεατικό μοντέλο από το έδαφος, δίνουν τη δυνατότητα για ορισμένες χωμάτινες εξορμήσεις ή και απλά κάποια αστικά σκαρφαλώματα όταν αυτά είναι απαραίτητα χωρίς να «πληγωθεί» το αμάξωμα.

Δε θέλει λοιπόν και ιδιαίτερη φαντασία για να διαπιστώσει κάποιος ότι το Bayon είναι κομμένο και ραμμένο για το μέσο οδηγό. Άλλωστε ο ρόλος του αυτοκινήτου που θα μπει σε πίστα ανήκει σε άλλα μοντέλα της εταιρίας.

Το crossover της δοκιμής μας λοιπόν έχει σε πρώτο πλάνο την άνεση των επιβατών και για αυτό το λόγο εκτός από τα καθίσματα (φιλόξενο design, μικρή πλευρική στήριξη), και η ρύθμιση της ανάρτησης είναι προσανατολισμένη σε άνετα περάσματα και όχι σε κλειστές διαδρομές.

Ο συνδυασμός MacPherson με ψαλίδια βάσης εμπρός και ημιάκαμπτου άξονα πίσω, δίνει πόντους στην απόσβεση των κραδασμών και προσυπογράφει τη smooth φιλοσοφία του κορεατικού μοντέλου.

Όχι ότι δεν μπορείς να ανεβάσεις ρυθμό πατώντας το δεξί πεντάλ, αλλά όλο το πακέτο -αίσθηση τιμονιού, φρένα, απόκριση- σου υπενθυμίζει ότι ο σκοπός του Bayon είναι η ευκολία, η άνεση, η εργονομία και η πρακτικότητα και όχι κάτι περισσότερο.

Προσθέστε στα παραπάνω κάτι πολύ σημαντικό. Την τιμή πώλησης του κορεατικού crossover που δεν ξεπερνά τα 23.040 ευρώ στην πληρέστατη έκδοση της δοκιμής μας μετά από τρέχουσα έκπτωση της ελληνικής αντιπροσωπείας (-500 ευρώ) και με την καθιερωμένη πενταετή εργοστασιακή εγγύηση και πενταετή δωρεάν οδική βοήθεια, έχετε ένα συνολικό πακέτο που αξίζει τα χρήματα του πέρα από κάθε αμφιβολία.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai Bayon 1.0T 100 PS DCT-7 48V (facelift)– Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 73,6 kW (100 PS) / 4.500 rpm
Ροπή 200 Nm (20,9 kgm) / 4.500 rpm
Τροφοδοσία/ υποβοήθηση Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό + mild hybrid σύστημα 48V ισχύος 12 kW
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,4 sec
Τελική ταχύτητα 176 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή 5,2-5,5 lt/100 km (WLTP)
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 571 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 118 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη DCT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Michelin Primacy, 205/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος

4.180 x 1.775 x 1.449 mm
16,5 εκ.

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.551/1.557 mm
Μεταξόνιο 2.580 mm
Χώρος αποσκευών 411-1.205 lt (με κιτ επισκευής)
Απόβαρο 1.145-1.255 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 23.040€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!