PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Dacia Duster 1.2 TCe 130 PS 4×4 [test drive]

Το Dacia Duster υπήρξε για χρόνια ο ορισμός του «τίμιου» SUV, με την τρίτη του γενιά να διατηρεί αυτό τον χαρακτηρισμό αλλά να το πηγαίνει και αρκετά βήματα παραπέρα.

Δεν είναι κακό να έχει καθιερωθεί ένα μοντέλο στο μυαλό του κόσμου ως «σκληροτράχηλο», «value for money» ή «SUV για το λαό». Όλα τα προηγούμενα μεταφράζονται αισίως σε αυξημένες πωλήσεις, θετικά σχόλια άρα και συνολική επιτυχία. Τι γίνεται όμως όταν ένα τέτοιο μοντέλο που επί 14 χρόνια φιγουράρει με αυτή την ταυτότητα στα μάτια του κόσμου, κάνει άλματα ποιότητας πέραν του αναμενόμενου;

Η απάντηση θα δοθεί μόνο παρατηρώντας την πορεία του νέου Duster, του SUV που τολμάει όσα δεν τολμούν τα περισσότερα μοντέλα που διαλαλούν πως είναι… sport utility vehicles αλλά σταματούν στο πρώτο νεροφάγωμα.

Το αυτοκίνητο που άλλαξε τα πάντα στην πορεία της Dacia λοιπόν, κάνει το απλό να φαίνεται τόσο σπουδαίο και τελικά περιζήτητο για την αγορά. Πρώτα από όλα, διατήρησε τις διαστάσεις του όσο πιο compact γινόταν (σχεδόν ίδιες), με το μήκος του να φθάνει τα 4,343 μέτρα, το φάρδος 1,813 μέτρα και το ύψος 1,656 μέτρα.

Στοιχείο που δείχνει από την πρώτη κιόλας παρατήρηση ότι οι άνθρωποι της Dacia αποφάσισαν να διατηρήσουν ένα διαφορετικό μονοπάτι από αυτό του ανταγωνισμού. Θα πείτε βέβαια, πως από τη στιγμή που το νέο Duster βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B δεν θα μπορούσαν να γίνουν ακραίες παρεμβάσεις. Και όμως, στο αισθητικό κομμάτι βλέπουμε ένα άλλο πρόσωπο για το SUV που φέρει τη σφραγίδα της Renault.

Μεγάλη επιβλητική μάσκα που εκτείνεται σε φάρδος σύμφωνα με τη νέα σχεδιαστική λογική της εταιρείας, νέο logo Dacia στο μέσο, πολλές ακμές με τετραγωνισμένα χαρακτηριστικά και σκληροτράχηλο παρουσιαστικό, όλα δίνουν το στίγμα της νέας εποχής για το Duster.

Μαζί και τα τολμηρά φωτιστικά σώματα ή οι κρυφές χειρολαβές στο πίσω μέρος, όλα συμβάλλουν στο σύγχρονο παρουσιαστικό του Duster και στο άλμα εκσυγχρονισμού, χωρίς να χαθεί η φιλοσοφία του παρελθόντος και η ταυτότητα του «σκληροτράχηλου».

Εξίσου παρεμβατικοί ήταν οι άνθρωποι της Dacia και στο εσωτερικό του νέου Duster, με τις δύο ψηφιακές οθόνες να κλέβουν την παράσταση. Αυτή του multimedia είναι ψηλά τοποθετημένη στο μέσο του ταμπλό και έχει μέγεθος 10,1 ίντσες.

Προσφέρει συνδεσιμότητα και πλούσια πληροφόρηση, με highlight της τετρακίνητης έκδοσης δοκιμής μας τη στιγμιαία πληροφόρηση για την κατανομή της ροπής σε κάθε άξονα αλλά και τις κλίσεις του αμαξώματος τη στιγμή της περιπέτειας.

Οι περισσότερες λειτουργίες αλλάζουν μέσω αφής, όμως υπάρχουν πιο χαμηλά στην κονσόλα και φυσικοί διακόπτες για τα βασικά, όπως και περιστροφικός διακόπτης για την εναλλαγή των οδηγικών modes.

Θήκες για μικρά και μεγαλύτερα αντικείμενα υπάρχουν σε κάθε σημείο που πάει το βλέμμα, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες είναι ελαφρά βελτιωμένοι (+3 εκατοστά για τα πόδια των πίσω επιβατών).

Το πορτμπαγκάζ διαθέτει 450 λίτρα στην τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας (517 λίτρα για το δικίνητο Duster), με το διαθέσιμο ύψος να δίνει τη δυνατότητα για εύκολη τοποθέτηση ψηλότερων αντικειμένων.

Σε κάθε σπιθαμή το εσωτερικό δείχνει πως έχει φτιαχτεί για να αντέξει στο φόρτωμα και τις απροσεξίες, με τα υλικά να δείχνουν σκληρά αλλά ανθεκτικά στο χρόνο και ταυτόχρονα καλοφτιαγμένα με σχετική φινέτσα.

Το SUV της Dacia έχει μεγάλες προοπτικές, ίσως ακόμη μεγαλύτερες από αυτές του παρελθόντος, και για αυτό ο όμιλος το έχει προικίσει με ότι πιο σύγχρονο είχε στη φαρέτρα του χωρίς δισταγμό.

Στην έκδοση δοκιμής μας λοιπόν το Duster εφοδιάζεται με τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 TCe που αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm ροπής, και ήπια υβριδικό 48V σύστημα, το οποίο αποδίδει 16 ίππους και 80 Νm ροπή, με την μπαταρία (τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού) να έχει ενεργειακή χωρητικότητα 0,8 kWh.

Το όλο σύνολο συμβάλλει όχι τόσο στις επιδόσεις του ρουμανικού SUV (0-100 χλμ./ώρα σε 11,0 δευτερόλεπτα), αλλά σίγουρα στην οικονομία καυσίμου (6,8 λίτρα/100 χλμ.) και στη ζωηράδα μέσα στην πόλη.

Το βάρος, παρά την ενίσχυση του αμαξώματος (σκληρότερες αντιστρεπτικές ράβδοι) και τον εξοπλισμό, έχει παραμείνει χαμηλά στα 1.390 κιλά, κάτι που φαίνεται και στις εκτός δρόμου ικανότητες.

Μαζί με τα 21,7 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος, το (ουσιαστικά μόνιμο) σύστημα τετρακίνησης και την παραμετροποίηση των οδηγικών λειτουργιών (Eco, Snow, Mud/Sand, Off Road) έχουμε ένα ικανότατο SUV που θα σε πάει μακρύτερα εκτός πόλης σε σχέση με τα περισσότερα μοντέλα που λογίζονται ως οχήματα εκτός δρόμου.

Αναλόγως τη ρύθμιση στον περιστροφικό διακόπτη είναι και η κατανομή της ροπής ανάμεσα στους δυο άξονες, με τη διαφορά πάντως σε σχέση με την προηγούμενη γενιά να είναι στην απουσία της αποκλειστικά δικίνητης λειτουργίας, αφού το μικρότερο ποσοστό συμμετοχής του πίσω άξονα είναι τουλάχιστον 1%.

Το Duster λοιπόν είναι σα να λέμε μόνιμα τετρακίνητο και ταυτόχρονα αρκετά φιλόδοξο για βόλτες μακριά από την πόλη. Σε αυτή τη λογική και η ρύθμιση της ανάρτησης (ανεξάρτητη) που επιτρέπει άνετα περάσματα στο χώμα και επιβλητικά ανεβοκατεβάσματα από πεζοδρόμια ή ακόμη και μεγάλες πέτρες.

Το εντυπωσιακό με το Duster είναι πως αν και ικανότατο εκτός δρόμου, είναι βελτιωμένο και στην άσφαλτο με την ποιότητα κύλισης να είναι αισθητά καλύτερη σε σχέση με τη δεύτερη γενιά, τους ήχους που εισέρχονται στην καμπίνα περιορισμένους και τις κλίσεις στις στροφές 20% περιορισμένες (χάρη στις αντιστρεπτικές).

Μικρή παραφωνία η σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου 6 σχέσεων που σε αναγκάζει να παίζεις πολύ συχνά μέσα στην πόλη με ανεβοκατεβάσματα (ειδικά αν θες να πετύχεις καλό σκορ στην οικονομία καυσίμου), κάτι που σώζεται ωστόσο από την ακριβή αίσθηση του επιλογέα.

Επιστρέφουμε λοιπόν στο αρχικό μας ερώτημα. Παραμένει το Duster ένα value for money-αυτοκίνητο του λαού; Ναι, είναι η απάντηση, μόνο που το πήγε και μερικά βήματα παραπέρα.

Είναι πιο κομψό, αρκετά πιο σύγχρονο και προσφέρει ένα πληρέστατο πακέτο που δε συναντάς με τίποτα κοντά στα 27.000 ευρώ (29.290 ευρώ για την πλούσια έκδοση δοκιμής μας, 26.990 ευρώ για το τετρακίνητο TCe στην έκδοση Expression).

Διαθέτει χώρους, καταναλώνει λίγο, διαθέτει εξαιρετική ανάρτηση και είναι πολύ ικανό εκτός δρόμου. Ok, θα μπορούσε να είναι πιο εκρηκτικό σε επιδόσεις (το full hybrid είναι πιο σβέλτο αλλά όχι τετρακίνητο), αλλά μικρό το κακό για ένα SUV με τόσο πλούσιο χαρακτήρα και ικανότατο σε όλους τους καίριους τομείς.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων DACIA

Dacia Duster 1.2 ΤCe 130 PS 4×4 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.199 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,5 x 79,3 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/ τρικύλινδρος
Ισχύς 96 kW (131 PS) / 4.500 rpm
Ροπή

205 Nm (20,4 kgm) / 1.750 rpm

Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
48V ήπια υβριδική υποβοήθηση 16PS, 80Nm, μπαταρία 0,8 kWh
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής

6,8 lt/100 km

Τυποποιημένη μικτή

6,0 lt/100 km

Ρεζερβουάρ 50 λίτρα
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 735 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 135 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiCrossContact LX2, 215/65 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος
Απόσταση από το έδαφος
44.343 × 1.813 × 1.656 mm
21,7 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.573/1.547 mm
Μεταξόνιο 2.657 mm
Χώρος αποσκευών 450 lt
Απόβαρο 1.340 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 26.990€
Φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

Σχόλια

  1. Πολύ καλό πακέτο αυτό το αυτοκίνητο. Τα έχει όλα και συμφέρει που λένε. Ισως το μόνο που του λείπει θα ήταν ένα επίπεδο εξοπλισμού με λίγο πιο πολυτελή διάκοσμο (επιμέρους μαλακά πλαστικά και ύφασμα στις πόρτες). Το sandero έχει αυτό το ύφασμα στο ταμπλό που δείχνει κάπως πιο πολυτελές. Ισως έπρεπε να βάλουν λίγο παραπάνω ύφασμα και στο duster , έστω σε ένα ακριβότερο επίπεδο εξοπλισμού.

  2. Ευχαριστούμε για την ενημερωση αλλά θα προτιμούσα το νέο suzuki vitara η c Cross ποιο οικονομικό στην απόκτηση πλουσιότερο στον εξοπλισμό με την αξιοπιστία και την μεταπολητικη αξία της suzuki.Α και κάτι ακόμα με πολύ καλύτερα γεράματα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!