NEA

Stellantis: Προβληματίζει η αμερικανική αγορά

Η Stellantis αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις στην αγορά αυτοκινήτου, καθώς βλέπει τα αποθέματα απούλητων αυτοκινήτων της να αυξάνονται ραγδαία και τις πωλήσεις στις ΗΠΑ να σημειώνουν πτώση της τάξης του 16% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις των δημοφιλών εμπορικών σημάτων της, όπως Jeep, Ram, Chrysler και Dodge, έχουν μειωθεί, με τη ζήτηση να δείχνει σημάδια περαιτέρω εξασθένισης.

Για να περιορίσει τη ζημιά, η Stellantis προγραμματίζει να προσφέρει μεγαλύτερες εκπτώσεις σε μοντέλα του 2024 και παλαιότερα, ενώ σχεδιάζει να μειώσει την αποστολή νέων αυτοκινήτων στους αντιπροσώπους των ΗΠΑ κατά 200.000 μονάδες το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

Αρχικός στόχος της εταιρείας ήταν να περιορίσει τα αποθέματα στα 330.000 αυτοκίνητα μέχρι τις αρχές του 2025, αλλά λόγω των συνθηκών, θέλει να επιτύχει αυτόν τον στόχο έως το τέλος του 2024.

Η εταιρεία αποδίδει το πρόβλημα σε παγκόσμιες προκλήσεις της βιομηχανίας και στον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν μπει δυναμικά στις παγκόσμιες αγορές με ανταγωνιστικά προϊόντα και χαμηλότερες τιμές.

Μοντέλα όπως τα Alfa Romeo Giulia, Stelvio και το ηλεκτρικό Fiat 500e παρουσιάζουν χαμηλές πωλήσεις, με τους αντιπροσώπους να πιέζουν για την απομάκρυνση του πλεονάζοντος αποθέματος από τις αποθήκες τους.

Σε οικονομικό επίπεδο, η Stellantis αναγκάστηκε να αναθεωρήσει προς τα κάτω τις προβλέψεις της για το 2024, εκτιμώντας τώρα ότι το περιθώριο λειτουργικού κέρδους θα κυμανθεί μεταξύ 5,5% και 7%. Η εταιρεία είχε επίσης προβλέψει θετική ταμειακή ροή, όμως τώρα αναμένει ζημίες που θα κυμαίνονται από 5 έως 10 δισ. ευρώ.

Εν μέσω αυτής της οικονομικής αναταραχής, το Εθνικό Συμβούλιο Εμπόρων της Stellantis έχει ασκήσει κριτική στον διευθύνοντα σύμβουλο Carlos Tavares, κατηγορώντας τον για την παρακμή των εμπορικών σημάτων της εταιρείας. Υπάρχουν, μάλιστα, αναφορές ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η αναζήτηση του διαδόχου του.

Η εξέλιξη της κατάστασης για τη Stellantis θα είναι κρίσιμη, καθώς η εταιρεία προσπαθεί να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες της αγοράς και να ανακάμψει από τις τρέχουσες οικονομικές και στρατηγικές δυσκολίες.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!