Η εμπορική ένταση ανάμεσα στην Κίνα και την Ευρωπαϊκή Ένωση κλιμακώνεται, καθώς το Πεκίνο μελετά την αύξηση των δασμών σε εισαγόμενα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες και επιβάλλει νέους δασμούς στο ευρωπαϊκό μπράντι. Αυτή η εξέλιξη έρχεται μετά την απόφαση της ΕΕ να επιβάλει δασμούς έως και 45% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας ανακοίνωσε ότι εξετάζει την αύξηση των δασμών σε αυτοκίνητα βενζίνης με κινητήρες μεγάλου κυβισμού, μια κίνηση που φαίνεται να στοχεύει κυρίως τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι εξαγωγές γερμανικών οχημάτων με κινητήρες 2.5 λίτρων και άνω προς την Κίνα ανήλθαν σε 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια το περασμένο έτος, και τυχόν αύξηση των δασμών θα επηρεάσει σημαντικά τις πωλήσεις τους.
Παράλληλα, η Κίνα θα αρχίσει να επιβάλλει εγγύηση έως και 39% στην αξία του μπράντι που εισάγεται από την ΕΕ, με ισχύ από τις 11 Οκτωβρίου. Οι ενέργειες αυτές φαίνεται να είναι μια προσπάθεια πίεσης προς την ΕΕ, μετά την ανακοίνωση των δασμών στα κινεζικά EVs, με τις διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο πλευρών να συνεχίζονται.
Οι νέες κινεζικές ανακοινώσεις έχουν ήδη επιφέρει πτώση στις μετοχές μεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών και εταιρειών παραγωγής μπράντι. Οι μετοχές της BMW έπεσαν κατά 3%, ενώ της Mercedes-Benz Group σημείωσαν πτώση 2,6%. Επίσης, η Remy Cointreau, ένας από τους μεγάλους εξαγωγείς μπράντι, είδε τη μετοχή της να σημειώνει πτώση άνω του 8%.
Η απόφαση της ΕΕ για την επιβολή δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα φαίνεται να προκάλεσε τη σφοδρή αντίδραση της Κίνας, η οποία είχε ήδη προειδοποιήσει για ενδεχόμενα αντίμετρα.
Η Γαλλία, η οποία υποστήριξε έντονα τους δασμούς στα EVs, φαίνεται να είναι ένας από τους κύριους στόχους της κινεζικής έρευνας για το μπράντι, καθώς οι εξαγωγές γαλλικού μπράντι προς την Κίνα ανήλθαν σε 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια το περασμένο έτος, καλύπτοντας το 99% των εισαγωγών της Κίνας σε αυτή την κατηγορία ποτών.
Ο Γάλλος πρόεδρος, Emmanuel Macron, έχει χαρακτηρίσει την κινεζική έρευνα για το μπράντι ως «καθαρή αντιποίνωση», ενώ υπερασπίστηκε τους δασμούς στα κινεζικά EVs, τονίζοντας ότι είναι απαραίτητοι για να διατηρηθεί η ισορροπία στην αγορά.
Η τελική απόφαση της ΕΕ για τους δασμούς στα κινεζικά EVs αναμένεται να ληφθεί έως τις 31 Οκτωβρίου.