NEAPINED

Το νέο Bigster είναι το μεγαλύτερο και το ακριβότερο Dacia

Η Dacia ετοιμάζεται να κάνει τη μεγάλη της κίνηση στην ανταγωνιστική κατηγορία C-SUV με το νέο Dacia Bigster, το οποίο θα κυκλοφορήσει από τις αρχές του επόμενου έτους.

Το Bigster είναι το μεγαλύτερο μοντέλο της εταιρείας μέχρι στιγμής και αναμένεται να ενισχύσει την παρουσία της στη συγκεκριμένη κατηγορία με προσιτές -απέναντι στον ανταγωνισμό- τιμές, που θα ξεκινούν περίπου από τις 30.000 ευρώ. Το Bigster θα τοποθετηθεί πάνω από το δημοφιλές Duster, προσφέροντας περισσότερους χώρους και δυνατότητες εκτός δρόμου.

Το Bigster θα διατίθεται σε εκδόσεις με υβριδικούς κινητήρες, με κορυφαία την έκδοση Hybrid 155 που συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων με δύο ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία 1,4 kWh. Το κιβώτιο διαθέτει τέσσερις ταχύτητες για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και δύο για τους ηλεκτροκινητήρες, χωρίς την ανάγκη συμπλέκτη.

Η συνδυασμένη ισχύς θα φτάνει τους 155 ίππους, καθιστώντας το Bigster το ισχυρότερο μοντέλο της Dacia μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με την εταιρεία, η υβριδική αυτή έκδοση μπορεί να κινηθεί σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία στο 80% των διαδρομών της.

Παράλληλα, θα υπάρχουν και άλλες επιλογές κινητήρων, όπως η έκδοση TCe 140 με έναν τρικύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Το οποίο περιστασιακά προσφέρει 15 επιπλέον ίππους και 20 Nm περισσότερη ροπή (170 Nm από τον βενζινοκινητήρα), αυξημένη ικανότητα ρυμούλκησης κατά 250 κιλά (φθάνοντας περίπου έναν τόνο), καθώς και βελτιωμένη απόδοση καυσίμου, με μείωση κατανάλωσης και εκπομπών κατά 6%, χάρη στη βέλτιστη διαχείριση των στροφών του κινητήρα.

Επίσης, η βασική έκδοση TCe 130 θα διαθέτει σύστημα τετρακίνησης 4×4 και θα προσφέρεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η μέση κατανάλωση καυσίμου ανέρχεται σε 5,6 λ/100 χλμ, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 129 γρ/χλμ, μειωμένες κατά 10% σε σχέση με έναν μη εξηλεκτρισμένο βενζινοκινητήρα.

Κάτι σημαντικό για την ελληνική αγορά είναι ότι η Dacia, πρωτοπόρος στις εκδόσεις διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) στην Ευρώπη, θα προσφέρει το νέο Bigster με τον mild hybrid 1,2 λίτρων τούρμπο 3-κύλινδρο κινητήρα, ο οποίος μπορεί να λειτουργήσει με βενζίνη ή υγραέριο (LPG).

Η αυτονομία της έκδοσης Bigster ECO-G 140 φθάνει τα 1.450 χιλιόμετρα, χάρη στις δύο δεξαμενές καυσίμου, βενζίνης 50 λίτρων και υγραερίου 49 λίτρων, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι κατά 10% χαμηλότερες σε σχέση με αντίστοιχο βενζινοκινητήρα.

Εξωτερικά, το Bigster ακολουθεί το στιλ του Duster, με ελκυστική εμφάνιση, έντονες ακμές, μεγάλους θόλους τροχών, μεγάλες ζάντες από 17 έως 19 ίντσες και μοντέρνους προβολείς LED. Το νέο Dacia βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B της Renault-Nissan-Mitsubishi, την οποία μοιράζεται με μοντέλα όπως το Sandero και το Qashqai.

Στο εσωτερικό, η Dacia έχει δώσει έμφαση στην άνεση και την εργονομία, με ρυθμιζόμενα καθίσματα, διπλό σύστημα κλιματισμού και καλύτερη ηχομόνωση. Στο ταμπλό δεσπόζει μια οθόνη αφής 10,1 ιντσών με δυνατότητες σύνδεσης για smartphone, ενώ ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 667 λίτρα, συγκρίσιμος με ανταγωνιστικά μοντέλα όπως το Skoda Kodiaq και το Peugeot 5008.

Το Bigster αναμένεται να ξεκινά πάνω-κάτω στις 30.000 ευρώ, καθιστώντας το το πιο ακριβό μοντέλο της Dacia μέχρι σήμερα. Ωστόσο, η τιμή του τοποθετεί το Bigster σε μια πιο προσιτή κατηγορία σε σχέση με τα ανταγωνιστικά SUV, όπως τα Skoda Kodiaq και Ford Kuga, κάτι που ενδέχεται να προσελκύσει περισσότερους οικογενειάρχες που αναζητούν ένα αξιόπιστο και οικονομικό 4×4.


Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Σχόλια

  1. Πολύ όμορφο εξωτερικά , πολύ σκληρό / φθηνό πλαστικό εσωτερικά ! Το πιο value for money και με μαλακά πλαστικά μέσα είναι το νέο MG ZS Hybrid + . Τα έχει όλα και συμφέρει. Και αν θέλει κανείς πολυτέλεια επιπέδου Χ5 , τότε το νέο MG HS (έρχεται σε 3 μήνες) είναι πραγματικά εντυπωσιακό και σε εμφάνιση και σε ποιότητα. Δεν ξέρω από τιμή βέβαια.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!