NEAPINED

Γιατί πέφτουν οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη;

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσαν πτώση τον Σεπτέμβριο, για πρώτη φορά μετά από δύο χρόνια συνεχούς ανάπτυξης, καθώς η οικονομική στασιμότητα στην περιοχή και η μείωση της καταναλωτικής δαπάνης άρχισαν να επηρεάζουν την αγορά.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στις αγορές της ΕΕ, της EFTA και του Ηνωμένου Βασιλείου μειώθηκαν κατά 4,2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, φτάνοντας τις 1,12 εκατομμύρια μονάδες.

Παρά την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (EV), οι μειώσεις στις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης ήταν αρκετές για να προκαλέσουν συνολική πτώση στις πωλήσεις. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δυσκολεύονται να αυξήσουν τις πωλήσεις στις εγχώριες αγορές, καθώς η παρατεταμένη οικονομική ύφεση και τα υψηλά επιτόκια έχουν περιορίσει τις καταναλωτικές δαπάνες.

Η Stellantis ήταν από τις εταιρείες που κατέγραψαν τις μεγαλύτερες απώλειες, με τις ταξινομήσεις της να πέφτουν κατά 26% στην περιοχή. Αν και οι πωλήσεις αυξήθηκαν ελαφρώς στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία, σημείωσαν πτώση σε Γερμανία, Γαλλία και Ιταλία, μειώνοντας τις συνολικές παραδόσεις αυτοκινήτων στην περιοχή.

Παράλληλα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ανέκαμψαν τον Σεπτέμβριο, ένα θετικό σημάδι για τη βιομηχανία, η οποία είδε τη ζήτηση για πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μειώνεται μετά την απόσυρση των κρατικών επιδοτήσεων το προηγούμενο έτος. Οι παραδόσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 24% στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι κατασκευαστές προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις για να συμμορφωθούν με την κυβερνητική εντολή πωλήσεων οχημάτων μηδενικών εκπομπών.

Στη Γερμανία, όπου η κυβέρνηση συζητά για νέα κίνητρα αγοράς, οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν κατά 8,7%. Παρόλα αυτά, από την αρχή του έτους, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην περιοχή παραμένουν μειωμένες κατά 2,6%. Η κατάσταση περιπλέκεται περαιτέρω από τους σχεδιαζόμενους δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που θα φτάνουν έως και το 45%, και οι οποίοι αναμένεται να τεθούν σε ισχύ τις επόμενες εβδομάδες.

Η ΕΕ και η Κίνα προσπαθούν να καταλήξουν σε εναλλακτική συμφωνία για να αποφευχθεί η επιβολή δασμών, ενώ ο καγκελάριος της Γερμανίας, Olaf Scholz, επανέλαβε την αντίθεσή του στους δασμούς στις 21 Οκτωβρίου, όπως αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg.

Με το υψηλό κόστος απόκτησης ηλεκτρικών οχημάτων να αποθαρρύνει τους καταναλωτές, οι μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αναβιώσουν τις πωλήσεις τους με φθηνότερα μοντέλα. Η Renault παρουσίασε πρόσφατα το νέο Renault 5, το οποίο θα κοστίζει περίπου 25.000 ευρώ, ενώ η Stellantis άρχισε να διαθέτει το Citroen e-C3 από τα μέσα Σεπτεμβρίου, με τιμή που ξεκινά από 23.300 ευρώ.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της περιοχής, η Volkswagen, εξετάζει το ενδεχόμενο κλεισίματος εργοστασίων στη Γερμανία λόγω της πτώσης της ζήτησης, ενώ μάρκες όπως η Porsche και η Mercedes-Benz έχουν επαναπροσδιορίσει τους στόχους τους για τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς η ζήτηση για plug-in μοντέλα ήταν μικρότερη από την αναμενόμενη.

Η ευρωπαϊκή πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνει τον κίνδυνο για κατασκευαστές όπως η Volkswagen, η Stellantis και η Renault να αντιμετωπίσουν βαριά πρόστιμα, που μπορεί να φτάσουν τα 15 δισεκατομμύρια ευρώ, εάν δεν καταφέρουν να συμμορφωθούν με τους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών στόλου που θα τεθούν σε ισχύ σύντομα στην Ευρώπη.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!