Η Modena Automobili, μια νέα εταιρεία με έδρα την Ιταλία, παρουσιάζει το Project MA-01, ένα μοναδικό restomod που βασίζεται στη Maserati Shamal της δεκαετίας του ’90.
Το συγκεκριμένο εγχείρημα αποτελεί μια ρετρο-φουτουριστική αναγέννηση του κλασικού μοντέλου, συνδυάζοντας την αυθεντική του αισθητική με σύγχρονες επιδόσεις και τεχνολογία. Το Project MA-01 διατηρεί το αρχικό πλαίσιο της Shamal, το οποίο όμως έχει ενισχυθεί και ανακατασκευαστεί για να αντέξει το νέο μηχανικό σύνολο.
Κάτω από το καπό κρύβεται ο 3,0 λίτρων twin-turbo V6 κινητήρας από τη σύγχρονη Maserati Ghibli S, αποδίδοντας 510 ίππους. Δύναμη αρκετή ώστε το restomod να εκτοξευθεί από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα και προσφέρει τελική ταχύτητα 290 χλμ./ώρα, αναδεικνύοντας το Project MA-01 ένα από τα πιο γρήγορα Shamal που έχουν υπάρξει.
Ένα αυτόματο κιβώτιο ZF οκτώ σχέσεων στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω ενός διαφορικού από την Ghibli. Η ανάρτηση έχει αλλάξει με γόνατα MacPherson μπροστά και ημι-υστερούντες βραχίονες πίσω.
Αισθητικά, το Project MA-01 παραμένει πιστό στις έντονες γραμμές και τη «boxy» εμφάνιση του αρχικού μοντέλου, με ευθείες, καθαρές γραμμές και λείο αμάξωμα. Το φαρδύ body kit από ανθρακονήματα περιλαμβάνει επανασχεδιασμένα LED φώτα μπροστά και πίσω, φαρδύτερους θόλους τροχών και μεγαλύτερα μετατρόχια για να φιλοξενήσει τα αναβαθμισμένα φρένα της Brembo και τις ζάντες με λάστιχα Pirelli P Zero.
Στο πίσω μέρος, προστέθηκε μία καμπυλωτή αεροτομή από ανθρακονήματα, ενώ διατηρείται η χαρακτηριστική μαύρη κολώνα της οροφής και οι τετραπλές απολήξεις εξάτμισης. Ορισμένες από τις εισαγωγές αέρα στο αμάξωμα έχουν επίσης μεγαλώσει για καλύτερη ψύξη.
Αν και δεν έχουν δημοσιευθεί εικόνες του εσωτερικού, η Modena Automobili υπόσχεται μία πολυτελή και πλήρως εξατομικευμένη διαμόρφωση με κλασικά καθίσματα Recaro Classic LX με ρυθμιζόμενα προσκέφαλα. Οι τεχνολογικές αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν ψηφιακό πίνακα οργάνων, οθόνη infotainment και νέο σύστημα κλιματισμού, ενώ το αναλογικό ρολόι παραμένει στη θέση του στο ταμπλό, ως κλασικό στοιχείο Maserati.
Η παραγωγή του Project MA-01 θα περιοριστεί σε μόλις 33 μονάδες, με αρχική τιμή τα 585.000 ευρώ προ φόρων. Αυτό το κόστος το καθιστά ακριβότερο από κάθε σύγχρονο μοντέλο της Maserati, ακόμη και από την MC20 GT2 Stradale. Η Modena Automobili έχει ήδη αρχίσει να δέχεται παραγγελίες, με τον εκτιμώμενο χρόνο παράδοσης να κυμαίνεται από 8 έως 10 μήνες.
Παρά το όνομά της, η Modena Automobili δεν έχει σχέση με την Automobili Modena της Pagani. Πρόκειται για μια ομάδα από έμπειρους managers, επιχειρηματίες και τεχνικούς με θητεία σε σημαντικές αυτοκινητοβιομηχανίες της «Motor Valley» της Ιταλίας. Η ανάπτυξη του restomod ξεκίνησε το 2022 και αυτή τη στιγμή το project βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο σχεδίασης, συναρμολόγησης και πιστοποίησης. Το πρώτο πρωτότυπο αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025, με την βάση του να είναι ένα Maserati Biturbo Coupe του 1983.