NEA

ΕΕ: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποφεύγουν συνεργασίες παρά το αυστηρό CO2

Η δυνατότητα συγκέντρωσης των πωλήσεων (emissions pooling) αποτελεί έναν τρόπο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να συμμορφωθούν με τους στόχους εκπομπών CO2 της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2025. Παρ’ όλα αυτά, μέχρι στιγμής καμία μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει επιλέξει να αξιοποιήσει αυτήν την επιλογή.

Σύμφωνα με ευρωπαϊκά έγγραφα, μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου καμία μεγάλη ομάδα κατασκευαστών δεν έχει σχεδιάσει να συνδυάσει τις πωλήσεις της με άλλες για να πετύχει τους στόχους.

Ωστόσο, ορισμένες μικρότερες εταιρείες, όπως η Suzuki με τη Volvo και η Mazda και Honda με την Toyota, έχουν συνάψει συνεργασίες για το 2024, εκμεταλλευόμενες τις υβριδικές και ηλεκτρικές τεχνολογίες των εταίρων τους. Παράλληλα, οι Volkswagen και Renault έχουν αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να εξετάσουν τη δημιουργία pools για να ανταποκριθούν στους στόχους εκπομπών.

Οι στόχοι του 2025 είναι περίπου 15% χαμηλότεροι από τα επίπεδα του 2021, με τις εκτιμήσεις των ειδικών να υποδεικνύουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα χρειαστεί να διαθέτουν τουλάχιστον 20% αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στις πωλήσεις τους. Αυτή η πρόκληση είναι ιδιαίτερα μεγάλη, καθώς η αγορά των EVs στην Ευρώπη έχει σταθεροποιηθεί σε ποσοστό περίπου 14%.

Αν μια αυτοκινητοβιομηχανία δεν επιτύχει τους στόχους, επιβάλλεται πρόστιμο 95 ευρώ για κάθε επιπλέον γραμμάριο CO2 ανά όχημα που υπερβαίνει το όριο. Εκτιμήσεις δείχνουν πως οι κατασκευαστές μπορεί να βρεθούν αντιμέτωποι με συνολικά πρόστιμα άνω των 15 δισεκατομμυρίων ευρώ εάν δεν επιτευχθούν οι στόχοι.

Η ICCT (International Council on Clean Transportation) δημοσίευσε πρόσφατα μια έκθεση που αναφέρει πως οι κατασκευαστές θα πρέπει να μειώσουν τις μέσες εκπομπές CO2 κατά 12% το 2025 σε σύγκριση με το 2023, με στόχο από τα 107 γρ./χλμ. να φτάσουν τα 94 γρ./χλμ.

Η έκθεση της ICCT πρότεινε πιθανούς συνδυασμούς για pools, όπως Mercedes με Stellantis, Toyota με Renault-Nissan-Mitsubishi, Volkswagen με Tesla, και Volvo με Ford.

Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford, η Volkswagen και η Mercedes βρίσκονται, σύμφωνα με την ICCT, ακόμα μακριά από τους στόχους τους για το 2025, με τις εκπομπές τους να υπολείπονται από τον στόχο κατά 17% έως 21%. Από την άλλη, η BMW και η Kia φαίνεται να βρίσκονται πιο κοντά στους στόχους, με ποσοστό 10% μακριά από τις απαιτήσεις.

Η ACEA, η κορυφαία ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη, έχει ζητήσει καθυστέρηση ή τροποποίηση των στόχων, ενώ ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Stellantis, ανακοίνωσαν ότι θα μειώσουν την παραγωγή μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για να διασφαλίσουν την πώληση περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων. Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, δήλωσε στις 6 Νοεμβρίου πως η εταιρεία του είναι έτοιμη να πετύχει τους στόχους.

Η ICCT υποστηρίζει πως, παρά τις διαμαρτυρίες των κατασκευαστών, οι στόχοι του 2025 είναι εφικτοί με διάφορες στρατηγικές, όπως η αύξηση των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV), η χρήση πιο αποδοτικών κινητήρων εσωτερικής καύσης με ήπια υβριδικά συστήματα και η προώθηση plug-in υβριδικών.

Οι VW και Renault ανοιχτές στη συνεργασία για τις εκπομπές

Ο CFO της Volkswagen, Arno Antlitz, δήλωσε στις 30 Οκτωβρίου πως, εάν η VW δεν μπορέσει να καλύψει τους στόχους της, η συγκέντρωση με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες παραμένει μια πιθανή επιλογή. Η VW έχει ήδη πληρώσει πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ σε πρόστιμα αφού δεν κατάφερε να επιτύχει τους στόχους του 2021.

Παρόμοιες δηλώσεις έκανε και ο CEO της Renault, Luca de Meo, ο οποίος ανέφερε πως η Renault θα προτιμούσε τη συνεργασία με άλλες εταιρείες από το να πληρώνει πρόστιμα στην Ε.Ε.

Η συνεργασία θεωρείται γενικά πιο προτιμητέα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς το κόστος της είναι συνήθως χαμηλότερο από το πρόστιμο ανά όχημα που υπερβαίνει το όριο εκπομπών. Στο προηγούμενο βήμα μείωσης εκπομπών, το 2020-21, αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες εκμεταλλεύτηκαν τη δυνατότητα συνεργασίας, αν και μερικές, όπως η VW, η Suzuki και η Jaguar Land Rover, έχασαν τους στόχους τους, με συνολικά πρόστιμα που ξεπέρασαν τα 500 εκατομμύρια ευρώ.

Η Suzuki, που θα λανσάρει το ηλεκτρικό e-Vitara στην Ευρώπη το 2024, ανακοίνωσε πως για το 2024 θα συνεργαστεί με τη Volvo για τους στόχους εκπομπών, αντί της Toyota, με την οποία συνεργαζόταν προηγουμένως. Αυτή η απόφαση ελήφθη επειδή η Volvo, που διαθέτει χαμηλότερες μέσες εκπομπές λόγω της μεγαλύτερης εστίασής της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προσφέρει στη Suzuki μεγαλύτερη πιθανότητα επίτευξης των στόχων.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν περιθώριο μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2025 για να καθορίσουν τους συνδυασμούς πωλήσεων για το εν λόγω έτος.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!