Αυτό το μονοθέσιο δεν είναι απλώς μια Ferrari, είναι το τελευταίο με το οποίο ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής διεκδίκησε τον τίτλο πριν αποσυρθεί προσωρινά από την ενεργό δράση.
Η χρονιά του 2006 ήταν καθοριστική για τον Schumacher και τη Scuderia Ferrari. Αφού έχασε το πρωτάθλημα του 2005 από τον Fernando Alonso, ο Schumacher και η Ferrari μπήκαν στη νέα σεζόν με στόχο να πάρουν πίσω τον τίτλο.
Το μονοθέσιο της Ferrari για το 2006, με τον κωδικό 248 F1, ήταν το πρώτο μετά το 1964 με κινητήρα V8, προσαρμοσμένο στις νέες προδιαγραφές της FIA για κινητήρες 2,4 λίτρων. Ο V8 αυτός απέδιδε σχεδόν 800 ίππους και συνεργαζόταν με ένα επτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, τοποθετημένο κατά μήκος στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Το μονοθέσιο με αριθμό πλαισίου 254, που βγαίνει στη δημοπρασία, δεν είναι τυχαίο. Είναι το ίδιο που οδήγησε ο Schumacher σε πέντε νίκες, συμπεριλαμβανομένων κρίσιμων αγώνων όπως ο Grand Prix του Σαν Μαρίνο και της Γερμανίας, και σημείωσε τρεις pole positions.
Τεχνικά και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά: Το 248 F1 ξεχώριζε για τις μοναδικές του σχεδιαστικές επιλογές. Οι καθρέφτες ήταν τοποθετημένοι στις γωνίες των πλευρικών εισαγωγών αέρα αντί για το cockpit, μια καινοτομία που αργότερα υιοθετήθηκε και από άλλες ομάδες, όπως η Red Bull. Το αεροδυναμικό προφίλ είχε επίσης βελτιστοποιηθεί, με πιο μικρές εισαγωγές αέρα στα πλάγια, χάρη στον πιο συμπαγή κινητήρα.
Οι τροποποιήσεις αυτές είχαν στόχο τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης και τη βελτίωση του αερισμού προς τον πίσω άξονα, ενώ η Ferrari δούλεψε στενά με τη Bridgestone για να διαχειριστεί καλύτερα τη φθορά των ελαστικών, πρόβλημα που είχε επηρεάσει αρνητικά την προηγούμενη σεζόν.
Η μάχη για το πρωτάθλημα: Η σεζόν ξεκίνησε με το δεξί, με τον Schumacher να εξασφαλίζει την pole position στον πρώτο αγώνα στο Μπαχρέιν. Παρά τις προσπάθειές του, ωστόσο, ο Schumacher τερμάτισε πίσω από τον Alonso.
Στους επόμενους αγώνες, η Ferrari δυσκολεύτηκε να ανταγωνιστεί το Renault R26 του Ισπανού, αλλά στην Ευρώπη οι «κόκκινοι» άρχισαν να κερδίζουν έδαφος. Στην Imola, ο Schumacher απέδειξε την αξία του κρατώντας τον Alonso πίσω του για μεγάλο μέρος του αγώνα, εξασφαλίζοντας μια πολύ σημαντική νίκη.
Η επόμενη επιτυχία του Schumacher με το ίδιο μονοθέσιο ήρθε στον αγώνα της Γερμανίας στο Hockenheimring. Παρά τις προσπάθειες της Renault και την κυριαρχία του Alonso, η Ferrari ανέκαμψε και ο Schumacher ξεκίνησε μια αντεπίθεση που τον έφερε να διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο. Τελικά, όμως, ένα μηχανικό πρόβλημα στον αγώνα της Ιαπωνίας και μια ατυχία στη Βραζιλία στοίχισαν στον Schumacher τον όγδοο παγκόσμιο τίτλο.
Το ταξίδι του μονοθεσίου: Μετά το τέλος της σεζόν, το συγκεκριμένο μονοθέσιο πέρασε σε ιδιωτικά χέρια, αφού αγοράστηκε απευθείας από τη Ferrari. Ο τωρινός ιδιοκτήτης του το διατήρησε σε άριστη κατάσταση, αν και το αυτοκίνητο παραμένει αχρησιμοποίητο για πάνω από μία δεκαετία. Ο οίκος RM Sotheby’s συνιστά μια τεχνική ανακατασκευή πριν από οποιαδήποτε επανενεργοποίηση, κάτι απολύτως λογικό για ένα πρωτότυπο Formula 1 που έχει μείνει αδρανές για τόσα χρόνια.
Η δημοπρασία στη Νέα Υόρκη (στις 14 Νοεμβρίου) αναμένεται να συγκεντρώσει έντονο ενδιαφέρον και να καταλήξει σε μια τιμή που ενδέχεται να φτάσει σε πολλά εκατομμύρια ευρώ. Το 248 F1 είναι όχι μόνο ένα σύμβολο μιας εποχής για τη Ferrari και τον Schumacher, αλλά και ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια στην ιστορία της Formula 1.