Η Ferrari φαίνεται να εξετάζει την αναβίωση της εμβληματικής F40, αυτή τη φορά μέσω της επιτυχημένης σειράς Icona, η οποία επαναφέρει κλασικά μοντέλα της μάρκας με σύγχρονες τεχνολογίες και μεταμοντέρνο ντιζάιν.
Η σειρά Icona, στην οποία ήδη ανήκουν οι Monza SP1, SP2 και Daytona SP3, έχει χαρακτηριστεί για τη συλλεκτική της αξία και τον μοναδικό της σχεδιασμό, που συνδυάζει το κλασικό DNA της Ferrari με σύγχρονα υλικά και τεχνολογίες.
Σύμφωνα με πηγές που αναφέρει το Top Gear, η Ferrari πιθανόν να σχεδιάζει μια νέα έκδοση, την SP4, εμπνευσμένη από την ιστορική F40, η οποία κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1987 ως φόρος τιμής στα 40 χρόνια της Ferrari.
Εάν η SP4 περάσει στην παραγωγή, το πιθανότερο είναι ότι θα διαθέτει προηγμένα μηχανικά μέρη, όπως το ανθρακονημάτινο πλαίσιο και τον ισχυρό 4,0 λίτρων twin-turbo V8 από την SF90 Stradale, ο οποίος αποδίδει πάνω από 800 ίππους. Αυτός ο κινητήρας θα διασφαλίσει την εντυπωσιακή απόδοση και θα φέρει την SP4 στα ίδια επίπεδα επιδόσεων με τα πιο σύγχρονα supercars της μάρκας.
Από αισθητικής πλευράς, η SP4 αναμένεται να διατηρήσει τις χαρακτηριστικές γραμμές της F40, όπως τα αιχμηρά αεροδυναμικά στοιχεία και το χαρακτηριστικό πίσω σπόιλερ, αλλά σε μια πιο εκσυγχρονισμένη εκδοχή που θα αναδεικνύει το αγωνιστικό προφίλ της.
Οι λεπτομέρειες είναι ακόμα ασαφείς, αλλά αναμένεται η νέα F40 να ενσωματώνει στοιχεία που να παραπέμπουν στο πρωτότυπο μοντέλο, όπως τα pop-up φωτιστικά σώματα και η καθαρή, λιτή καμπίνα, αν και αυτή τη φορά πιθανότατα με ψηφιακές οθόνες και προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά.
Η Ferrari, μέσω της σειράς Icona, στοχεύει σε ένα κοινό ιδιαίτερα πιστό στη μάρκα, με τις εκδόσεις να περιορίζονται σε πολύ μικρό αριθμό μονάδων. Σύμφωνα με πληροφορίες, η παραγωγή της SP4 θα περιοριστεί σε περίπου 300 κομμάτια, με τιμή που θα ξεπερνά το 1 εκατομμύριο ευρώ, καθιστώντας την ένα αποκλειστικό μοντέλο για συλλέκτες και ένθερμους υποστηρικτές της Ferrari.
Τα προηγούμενα μοντέλα της σειράς είχαν ανάλογη εμπορική επιτυχία, παρά το υψηλό τους κόστος, γεγονός που δείχνει ότι η Ferrari έχει βρει ένα κερδοφόρο επιχειρηματικό μοντέλο συνδυάζοντας τη νοσταλγία με την καινοτομία.
Εν μέσω της αυξανόμενης ζήτησης για συλλεκτικά και περιορισμένης παραγωγής supercars, η αναβίωση της F40 θα επιτρέψει στην εταιρεία να αξιοποιήσει τις κλασικές της αξίες, ενώ παράλληλα θα προσελκύσει ένα νέο κοινό που επιθυμεί την αποκλειστικότητα και τη σύνδεση με την ιστορία της Ferrari.
Από την άλλη, οι ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας θεωρούν ότι η Ferrari θα καταφέρει να αποφύγει την αρνητική κριτική που δέχτηκε η αναβίωση της Countach, καθώς η σειρά Icona έχει μέχρι στιγμής διατηρήσει έναν υψηλό σχεδιαστικό και μηχανικό πήχη, χωρίς να υποβαθμίζει την αυθεντικότητα των κλασικών μοντέλων που επαναφέρει.
Η Ferrari F40 παράχθηκε από το 1987 έως το 1992 σε 1.311 μονάδες και έμεινε στην ιστορία ως το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που ξεπέρασε τα 300 χλμ./ώρα. Ήταν το αυτοκίνητο που συνέχιζε τον θρύλο της 308 GTB και ο αντικαταστάτης της 288 GTO Evoluzione και το πρώτο για την Ferrari με αμάξωμα κατασκευασμένο σχεδόν ολικά από κάρμπον και κέβλαρ.
Ο πρώην σχεδιαστής του οίκου Pininfarina, ο Leonardo Fiovaranti είχε πει πως η σχεδίαση της F40 εξέφραζε όλη την τεχνολογία μέσα από την ταχύτητα, την ελαφρότητα και την απόδοση του σασί, ενώ ο πολλά χρόνια δοκιμαστής της μάρκας Dario Benuzzi είχε πει πως «το κράτημα του αρχικού πρωτότυπου μοντέλου δεν ήταν καλό. Η τούρμπο δύναμη του μοτέρ απαιτούσε ένα καλύτερο σασί και μία μελετημένη αεροδυναμική για τις υψηλές ταχύτητες, όπως και έγινε μέσα από συνεχείς βελτιώσεις. Δεν είχε ηλεκτρονικά, ούτε καν υποβοήθηση στο τιμόνι για να προσφέρει απίστευτη γνήσια απόλαυσή».
Κεντρομήχανη, με διπλά ψαλίδια, με πίσω κίνηση, με διπλό turbo, με 5άρι μηχανικό σασμάν, 0-100 περίπου στα 4,0 δευτερόλεπτα και με τελική πάνω από 320 χλμ./ώρα, o V8 των 2,9 λίτρων απέδιδε 478 άλογα. Ζύγιζε μόλις 1.100 κιλά. «Χάρη στην προηγμένη της τεχνολογία η F40 ήταν η πρώτη Ferrari παραγωγής που μπορούσε να ξεπεράσει τα 320 χλμ./ώρα» είχε δηλώσει ο επικεφαλής ειδικών προγραμμάτων Ermanno Bonfiglioli.