NEA

H Hyundai περιορίζει τους διακόπτες αφής και επαναφέρει τους φυσικούς

Η Hyundai αναγνωρίζει τη σημασία της εργονομίας και της ευκολίας χρήσης στα συστήματα ελέγχου, κάνοντας στροφή προς την επαναφορά των φυσικών διακοπτών σε μελλοντικά μοντέλα.

Τα τελευταία χρόνια, η Hyundai, όπως και πολλοί άλλοι κατασκευαστές, ακολούθησε την τάση της ενσωμάτωσης μεγάλων οθονών αφής για τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου, όπως το κλιματιστικό, το ηχοσύστημα και οι ρυθμίσεις άνεσης.

Η επιλογή αυτή βασίστηκε στην επιθυμία για καθαρές, μοντέρνες και μινιμαλιστικές καμπίνες, που επιτρέπουν επίσης μεγαλύτερη ευελιξία στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος του οδηγού. Ωστόσο, η εμπειρία των οδηγών έδειξε ότι αυτές οι οθόνες αφής μπορεί να αποσπούν την προσοχή, καθώς απαιτούν περισσότερη προσοχή και ακρίβεια στην αλληλεπίδραση.

Όπως αναφέρει το αμερικανικό Car and Driver, πολλοί οδηγοί βρήκαν δύσκολο να χρησιμοποιήσουν τα χειριστήρια στην οθόνη αφής κατά την οδήγηση, ιδίως σε ανώμαλους δρόμους ή σε υψηλές ταχύτητες. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά χειριστήρια, τα οποία μπορούν να εντοπιστούν και να πατηθούν εύκολα με την αφή, οι οθόνες αφής απαιτούν οι οδηγοί να κοιτάζουν την οθόνη για να εντοπίσουν τις σωστές επιλογές, κάτι που αυξάνει το ρίσκο απόσπασης της προσοχής και μειώνει την ασφάλεια.

Έτσι, ανταποκρινόμενη στα παράπονα των πελατών, η Hyundai αποφάσισε να επαναφέρει περισσότερους φυσικούς διακόπτες σε μοντέλα όπως το ανανεωμένο Ioniq 5, το οποίο θα διαθέτει πλέον πιο εργονομικά και άμεσα προσβάσιμα χειριστήρια.

Σύμφωνα με την ομάδα σχεδιασμού της Hyundai στη Βόρεια Αμερική, η απόφαση αυτή βασίστηκε στην ανάγκη να δημιουργηθεί ένα πιο φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον, ιδιαίτερα για βασικές λειτουργίες όπως ο έλεγχος του κλιματιστικού και της έντασης του ήχου.

Παρόλο που η Hyundai επαναφέρει τους φυσικούς διακόπτες, πιστεύει ότι αυτή η προσέγγιση ενδέχεται να αλλάξει στο μέλλον, καθώς η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης βελτιώνεται. Η Hyundai εκτιμά ότι, με την εξέλιξη των αυτόνομων συστημάτων Επιπέδου 3 και 4, οι οδηγοί θα χρειάζεται να αλληλεπιδρούν λιγότερο άμεσα με το όχημα, επιτρέποντας περισσότερες δυνατότητες χρήσης των οθονών αφής χωρίς τις ίδιες ανησυχίες για την ασφάλεια.

Η απόφαση της Hyundai δεν είναι η πρώτη τέτοια κίνηση στον κλάδο, καθώς και άλλοι κατασκευαστές έχουν αρχίσει να επαναξιολογούν τον ρόλο των οθονών αφής και των φυσικών χειριστηρίων στα οχήματά τους. Η BMW, για παράδειγμα, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα επαναφέρει φυσικούς διακόπτες σε ορισμένα μελλοντικά μοντέλα, ακούγοντας τα παράπονα των πελατών για τη λειτουργικότητα των συστημάτων ελέγχου της.

Επιπλέον, η Mazda και η Toyota έχουν επίσης δώσει έμφαση στα φυσικά χειριστήρια σε ορισμένα από τα τελευταία τους μοντέλα, εκτιμώντας ότι τα φυσικά κουμπιά εξακολουθούν να έχουν πλεονεκτήματα σε ό,τι αφορά την ασφάλεια και την ευκολία χρήσης.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!